دوشنبه 30 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امنیت چیست؟ نامه ای به سران جمهوری اسلامی درباره طرح امنیت اجتماعی، کاوه شیرزاد

حميد فرخنده
امنیت به معنی برخورد با بانوان آرایش کرده و به زعم شما بدحجاب نیست! امنیت با خاکسپاری شبانه و مخفیانه شهروندان هیچ ارتباطی ندارد! امنیت به معنی مبارزه با رقص، آواز، موسیقی و شادی نیست! امنیت یعنی اینکه شهروندان یک کشور اطمینان داشته باشند بخاطر ابراز عقاید و نظرات خود مورد تعقیب، پیگیری یا آزار و اذیت قرار نمی گیرند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاوه شیرزاد - ویژه خبرنامه گویا

ghasem_sh55@yahoo.com

مسئولان و سران جمهوری اسلامی!

امنیت تنها قلع و قمع معتادان، قاچاقچیان، دزدان و راهزانان نیست!

امنیت با سنگسار، قطع اعضای بدن، اعدام و شلاق تامین نمی شود!

امنیت با ضرب و شتم قداره کشان و اشرار خیابانگرد ایجاد نمی شود!

امنیت به معنی برخورد با بانوان آرایش کرده و به زعم شما بدحجاب نیست!

امنیت با خاکسپاری شبانه و مخفیانه شهروندان هیچ ارتباطی ندارد!

امنیت به معنی مبارزه با رقص، آواز، موسیقی و شادی نیست!


معنی امنیت چیست؟
امنیت یعنی اینکه شهروندان یک کشور اطمینان داشته باشند بخاطر ابراز عقاید و نظرات خود مورد تعقیب، پیگیری یا آزار و اذیت قرار نمی گیرند!

امنیت یعنی اینکه شهروندان یک کشور بتوانند بدون کوچکترین ترس و ارعابی، گروهها، احزاب و تشکل های مورد نظر خود را ایجاد کنند و این حق را داشته باشند که به تنهایی یا دسته جمعی علیه سیاستها یا عملکردهایی که نمی پسندند، اعتراض کنند!

امنیت یعنی اینکه هیچ اراذل و اوباشی تصور نکند، اگر بانویی پوشش یا رفتار نامتعارفی داشت می تواند به او تعرض و تجاوز نماید، چراکه قانون پوشش نامناسب زن را دلیل تجاوز و تعرض قلمداد می کند!

امنیت یعنی اینکه شهروندان حق دارند برای عزیزانی که از دست می دهند مراسم تشییع و سوگواری غیر مخفیانه، غیر شبانه و با دعوت دوستداران متوفی برگزار کنند.

امنیت یعنی اینکه شهروندان اطمینان داشته باشند، همه در برابر قانون یکسانند و هیچ کس نسبت به دیگری برتری یا رجحان ندارد. هیچکس یا هیچ گروهی نمی تواند فراتر از قانون، حقوقی از دیگران را ضایع کند.

امینت یعنی اینکه شهروندان یک کشور اطمینان داشته باشند هرگاه بازداشت یا دستگیر می شوند، مورد شکنجه، ضرب و شتم، تجاوز و هتک حرمت قرار نمی گیرند.

امنیت یعنی اینکه شهروندان اطمینان یابند هر گاه به آنها اتهامی زده می شود در یک دادگاه غیر علنی، بدون هیات منصفه و وکیل مدافع و تنها در یک دادگاه نمایشی چند دقیقه ای مورد محاکمه قرار نمی گیرند!

امنیت یعنی اینکه اگر کسی به زندان افتاد، هیچ زندانی یا زندانبانی جرات نکند به او تجاور، تعرض یا هتک حرمت نماید.
امنیت یعنی اینکه یک بهایی، مسیحی، زرتشتی، یهودی، شیعه، سنی و بی دین از حقوق برابر برخوردار باشند و هر کدام بتوانند آزادانه دین خود را تبلیغ و ترویج کنند و فرایض مذهبی و آداب و رسوم خود را به جا بیاورند.

امنیت یعنی اینکه همه شهروندان ایران مطمئن باشند هیچ کس در امور خصوصی و خانوادگی آنها تجسس و جاسوسی نمی کند و هیچ کس مسائل خصوصی و شخصی آنها را وجه تنبیه یا باجگیری قرار نمی دهد!

امنیت یعنی اینکه همه شهروندان اطمینان یابند هیچ کس بخاطر فقر و نداشتن پول، امکان معالجه و درمان از او سلب نمی شود!

امنیت یعنی کار، امید، تفریح، شادی، ورزش، موسیقی، عشق، زندگی، آرامش، رفاه و تامین اجتماعی!
امنیت یعنی وجود فرصتهای ترقی، یعنی فرصتهای مساوی برای همه شهروندان ایرانی!


آیا تا بحال از خود پرسیده اید، چرا در میهنمان میلیونها معتاد به انواع مواد مخدر وجود دارد و میلیونها تن از شهروندان در آستانه اعتیاد قرار دارند؟

آیا تا بحال از خود پرسیده اید، چرا چندین میلیون ایرانی کشور را ترک کرده اند و چه بسا میلیون ها ایرانی در آرزوی فرار از ایران هستند؟

آیا تا بحال از خود پرسیده اید، چرا صدها میلیارد دلار از سرمایه های ایرانیان به خارج از کشور منتقل شده و ایرانیان سالانه صدها شرکت در خارج به ثبت می رسانند؟
آیا می دانید نتیجه فرار مغزها و افراد نخبه در سالهای گذشته تا به امروز چه نسبتی با میزان کل فروش نفت در سی و سه گذشته دارد؟

آیا می دانید نتیجه فرار سرمایه و افراد نخبه یعنی بیکاری، فقر، فحشا، فساد، خشونت، ناامیدی، اعتیاد و افسردگی است؟

با مشت و لگد معنی امنیت چیست؟

با نفــی بلد ناجـی امنیت کیست؟
با زور مــــــرا مگـــو کـــه امنیت هست!

با ناله زمن شنو که امنیت نیست!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016