چهارشنبه 1 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بليت هواپيما و قطار گران می‌شود، مهر

سرپرست وزارت راه و وزير مسکن و شهرسازی از افزايش قيمت بهای بليت هواپيماها و قطار خبر داد و گفت: در آينده نه چندان دور تهران را به ۱۶۰ الی ۲۰۰ بلوک تقسيم می شود و مبالغ اجاره بها را در آن مشخص و اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نيکزاد در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در رابطه با جلسه رای اعتماد خود برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از آنکه شورای محترم نگهبان قانون اختيارات و وظايف وزارت راه و شهرسازی را به تصويب رساند احتمالا جلسه رای اعتماد روز يکشنبه تشکيل می شود.

وی افزود: ما برنامه های خود را برای اين منظور تقديم مجلس کرده ايم و روز يکشنبه به مجلس خواهيم رفت و هر چه نظر نمايندگان مجلس باشد ما مطيع آن هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيکزاد گفت: قاعدتا برنامه اينجانب برای وزارت راه و شهرسازی به نمايندگان داده شده است و روز يکشنبه قطعا گزارش کار و همچنين برنامه های کاری خود را ارائه خواهيم داد هر چه که نظر نمايندگان باشد خير و برکت در آن است.

وزير مسکن در پاسخ به سئوال ديگری در خصوص مانور اجاره بها که طی روزهای اخير مطرح شده است، گفت: بر اساس بررسی هايی که ما داشته ايم قيمت مسکن و اجاره بها شامل قيمت مصالح ساختمان ، دستمزد ، زمين و خدمات فنی و مهندسی است که هيچ کدام از آنها افزايش پيدا نکرده است.

وی افزود: من قبلا نيز اعلام کرده بودم که ما بايد تهران را به ۲۰۰ بلوک تقسيم کنيم و اجاره ها را مشخص و بيش از مبلغ تعيين شده را اعمال قانون کنيم.

نيکزاد با تاکيد بر اينکه ما قطعا اين کار را انجام خواهيم داد تصريح کرد: از امروز اول تير به لحاظ اعلام نظر بانک مرکزی مبنی بر اينکه ۷ الی ۹ درصد در بخش مسکن افزايش وجود داشته است ما آن را ملاک قرار داده و اتحاديه املاک آن را اعمال خواهد کرد.

وی افزود: پس از اين هيچ قراردادی بيش از اين مبلغ منعقد نخواهد شد و چنانچه موردی بيش از اين مبلغ ديده شود با آن برخورد می شود.

وزير مسکن و شهر سازی گفت: کسانی که سال گذشته قرارداد داشته اند با متن قراردادی سال گذشته می توانند در بنگاهها معادل سازی کرده و اقدام به انعقاد قرارداد جديد کنند.

نيکزاد اين امر را به نفع مستاجر، مالک و دولت دانست و گفت: قطعا در آينده نه چندان دور تهران را به ۱۶۰ الی ۲۰۰ بلوک تقسيم و مبالغ اجاره بها را در آن مشخص و اعلام خواهيم کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه آيا به واسطه تعيين نام راه و شهرسازی بخش های هوايی و دريايی وزارت راه به نهاد ديگری واگذار خواهد شد، گفت: اين بخش ها همه در درون همان وزارت راه و شهرسازی ديده شده است و اين نامگذاری علتی بر جدايی بخش هايی از وزارت راه نيست.

نيکزاد با بيان اينکه اين نامگذاری البته بر اساس نظر دولت نبود، گفت: کميسيون اجتماعی مجلس اين نام را تصويب کرد و به نظر من با همين نام ما بايد در خدمت راه و بخش های هوايی و دريايی باشيم.

وی در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر مبنی بر اينکه آيا قيمت بليت هواپيماها طی روزهای آينده افزايشی خواهد داشت، گفت: ما پس از اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها ۱۵ درصد در تمامی بخش های حمل و نقل شاهد افزايش قيمت بوديم ولی در بخش ريلی و هوايی هيچ تغييری در قيمت بليت ها به وجود نيامد.

نيکزاد افزود: يکسری از بررسی ها انجام شده و ما نيز احتمالا يک تغيير جزئی در قيمت بليت هواپيما و قطار خواهيم داشت .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016