شنبه 4 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز کارکنفرانس بین المللی مبارزۀ جهانی با تروریسم در تهران، رادیو بین المللی فرانسه

نوشتۀ فواد روستائی

آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در پیامی به این گردهمائی ضمن متهم کردن کشورهای غربی و به ویژه آمریکا و بالاخره اسرائیل به پشتیبانی از تروریسم خواستار تعریفی دقیق و روشنی ازاین پدیده شد و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، نیز به نوبۀ خود برای چندمین بار هولوکاست و واقعۀ تروریستی یازده سپتامبر در آمریکا را به زیر سوأل برد.

تهران از امروز (شنبه) میزبان گردهمائی مقامات ده ها کشور جهان در یک گردهمائی است که زیر عنوان "کنفرانس بین المللی مبارزۀ جهانی با تروریسم" با پیام آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، آغاز به کار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این گردهمائی رئیسان جمهوری ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، عراق و سودان شرکت دارند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) دیگر کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس را نخست وزیران، وزیران یا دیگر مقامات بلندپایۀ آن کشورها نمایندگی می کنند.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در پیام خود به این کنفرانس خواستار تعریفی "روشن و دقیق" از تروریسم شد و آمریکا و دیگر کشورهای غربی و اسرائیل را به پشتیبانی از تروریسم و دست زدن به اقدامات تروریستی متهم کرد.

آیت الله خامنه ای در بخشی از این پیام خود گفت آمریکا در چند دهۀ اخیر، سیاهۀ بلندی از رفتارهای تروریستی و نیز پشتیبانی مالی از تروریست های سازمان یافته در کشورهای این منطقه پدید آورده است.
رهبر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این پیام اسرائیل را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش خود تا امروز نیز علناً به رفتارهای تروریستی ادامه داده و بیشرمانه آن ها را اعلام هم کرده است.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی خود در این نشست باردیگر واقعیت حملات تروریستی یازدهم سپتامبر سال ٢٠٠١ در نیویورک و واشنگتن و "هولو کاست" ( کشتاریهودیان در جریان جنگ جهانی دوم) را به زیر سوأل برد و خواستار به گفتۀ او گشایش جعبۀ سیاه این دو واقعه شد. احمدی نژاد گفت اگر این جعبۀ سیاه گشوده شود بسیاری از حقایق روشن خواهد شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود برخی بر این عقیده اند که هدف از (ایجاد) ماجرای یازدهم سپتامبر ایجاد فضای تنفس برای اسرائیل یا به گفتۀ او رژیم صهیونیستی، تقویت نا امنی در کشورهای منطقه و انحراف افکار عمومی آمریکا از اوضاع نامناسب مالی و اقتصادی این کشور و پر کردن جیب سرمایه داران جنگ طلب و بی فرهنگ بوده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران از تهران کنفرانس بین المللی مبارزۀ جهانی با تروریسم یک گردهمائی دو روزه خواهد بود و فردا (یکشنبه) به کار خود پایان خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016