یکشنبه 12 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگداشت ۱۸ تیر در پاریس، انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران

دعوت به مشارکت در بزرگداشت دوازدهمین سالگرد قیام جنبش دانشجوئی ایران

در آغاز ماه ژوئیهء هزار و نهصد و نود و نه (هجدهم تیرماه هفتاد و هشت)، در دوران ریاست جمهوری خاتمی (از جناح "اصلاح طلب" نظام اسلامی)، تظاهرات و اعتراضات دانشجوئی گسترده ای صورت گرفت. این تظاهرات که دراعتراض به توقیف صبح نامهء "سلام" از تهران آغاز گردید، با تظاهرات متعدد دیگر در سراسر کشور پیوند خورد، در تهران به مدت یک هفته بطول انجامید و به شدت سرکوب شد.

در مقابل اعتراضات دانشجویان که خواسته هایشان از "اصلاح" نظام حاکم فرارفته بود، جناح های مختلف نظام اسلامی، اختلافات خود را به کناری گذاشتند و به سرکوب و دستگیری گستردهء معترضین دست زدند. در اثر سرکوب، حداقل یکی از دانشجویان، زنده یاد عزت ابراهیم نژاد کشته، صدها تن زخمی و حدود هزارو پانصد نفر دستگیر شدند. برخی از دستگیر شدگان؛ پس از دوازده سال؛ هنوز در زندان های قرون وسطائی رژیم و در زیر شکنجه بسر می برند. بهروز جاوید تهرانی از جملهء این زندانیان است که هنوز در بند می باشد.

در طول این تظاهرات دانشجویان خواستار آزادی مطبوعات، آزادی بیان، آزادی تجمعات، آزادی تشکیل سندیکاها و احزاب

غیر دولتی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند. دوازده سال پس از این قیام دانشجوئی، این مبارزات همچنان ادامه دارد و تمامی خواسته های آن روز دانشجویان، بیش از همیشه به روز و نیاز جامعهء ایران می باشند.

سرکوب های نهم ژوئیهء دوازده سال پیش نشان داد که جمهوری اسلامی از امکان "اصلاح" خود برخوردار نیست. در دوازدهمین سالگرد این قیام خونین، ما از همهء تشکل ها و نهادهای مدافع حقوق بشر دعوت می کنیم تا با افشای نقض مداوم حقوق بشر از طرف جمهوری اسلامی، به مردم ایران یاری رسانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همبستگی با جنبش های اجتماعی و در افشای نقض حقوق بشر در ایران، به سهم خود از شما دعوت می کنیم در مراسم یادبودی که با حضور شاهدان این قیام خونین، در پاریس برگزار می گردد، شرکت نمائید.

تاریخ: شنبه نهم ژوئیهء دو هزار و یازده از ساعت هجده تا بیست

محل: میدان سن میشل، روبروی چشمه، متروی سن میشل روی خط چهار

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران - پاریس

adpoi@hotmail.fr

فراخوان حاضر ترجمه از اطلاعیهء انجمن به زبان فرانسه می باشد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016