یکشنبه 12 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
28 خرداد» ولایتی: فعاليت‌ كميته سه نفره اصولگرايان ادامه دارد، فارس
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولایتی از کمیته سه نفره اصولگرایان کناره‌گیری کرد، پارلمان نیوز

علی اکبر ولایتی از کمیته سه نفره اصولگرایان که متعاقب نشست‌های سال گذشته برای استخراج راهکارهای وحدت در انتخابات آینده مجلس تشکیل شده بود، کناره‌گیری کرد.

رجانیوز نوشت: ولایتی در حالی از این کمیته کناره‌گیری کرد که در طی هفته‌های اخیر برخی افراد با مصاحبه های غیر اصولی و غیر اخلاقی سعی در مطرح کردن خود و جریان خاصی داشته و همچنین با اعمال نظرات خود مانند سهمیه ویژه برای آقایان لاریجانی و قالیباف، تدارک رسانه‌ای وسیعی دیده بودند.

گفته می‌شود ولایتی با اظهار نارضایتی از این فضای بد اخلاقی و بیان اینکه این اقدامات و رفتارهای قیم‌مآبانه نه تنها به وحدت اصولگرایان منجر نمی‌شود، بلکه به‌دلیل غیر منطقی بودن به افتراق دامن می‌زند، ادامه حضور خود در این کمیته را مغایر با هدف اصلی از تشکیل آن یعنی وحدت اصولگرایان دانسته است.

اظهارات مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبر آنلاین از سایت‌های حامی آقای لاریجانی مبنی بر اینکه کمیته سه‌نفره منتخب جریان انحرافی و برای حذف روحانیت از فرآیند فعالیت انتخاباتی مجلس بوده، یکی از نمونه‌ها است که به واگرایی‌ها دامن زده است.

جلسات و تدابیر شخصیت‌های جریان اصولگرا برای رسیدن به وحدت در حالی است که در انتخابات مجلس هشتم، مدل جبهه متحد اصولگرایی در قالب 6+5 (شش نفر از سه ضلع اصولگرایی به‌اضافه پنج نفر از معتمدین و چهره‌های مرضی‌الطرفین) تا حد قابل قبولی کارآمد بود و ضرورت وحدت برای موفقیت در انتخابات آینده جزو محورهای مورد تأکید بوده است.

قابل ذکر است که آقایان ولایتی، مصلحی و محصولی جزو معدود افراد عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان(6+5) بودند که به هیچ وجه قصد کاندیداتوری برای مجلس هشتم را نداشتند و صرفا جهت وحدت اصولگرایان فعالیت می کردند.

ششم آبان‌ماه سال قبل نیز رئیس‌جمهور تعداد 30 نفر از چهره‌های شاخص جریان اصولگرا را به نهاد ریاست جمهوری دعوت کرد تا مدل فعالیت این جریان برای انتخابات مجلس نهم بررسی شود.

در انتخابات مجلس هشتم نیز احمدی‌نژاد اولین جلسه را در فرودین ماه 86 با حضور 15 نفر از معتمدین اصولگرا تشکیل داد و این جمع 15 نفره به يك كار گروه 9 نفره از اعضاي خود مأموريت دادند تا مدل و سازوكار رسيدن به وحدت را تدوين و مشخص كنند که نتیجه آن تدوین منشور اصولگرایی و رسیدن به مدل 6+5 در قالب جبهه متحد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این حال، متعاقب جلسه آبان‌ماه سال 89 در نهاد ریاست جمهوری نیز آقایان عسگراولادی، ولایتی و حدادعادل را به‌عنوان کمیته سه‌نفره دستیابی به راهکارهای وحدت اصولگرایان تعیین کرد و به موازات این اقدام، جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران) با محوریت آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز فعالیت‌های خود را به‌عنوان مکمل و هدایت‌کننده اقدامات اصولگرایان آغاز کردند که این دو شخصیت برجسته روحانی با انتشار منشور اصولگرایی و جلسات مستمر نقش مؤثری در این زمینه ایفا کردند.

هر چند که برخلاف جامعه روحانیت مبارز به نظر نمی رسد جامعه مدرسین (به صورت شخصیت حقوقی) قصد حضور در کمیته ای تحت عنوان جامعتین برای انتخابات مجلس داشته باشد.

در عین حال، برخی پیشنهادهای غیرمنطقی احزاب جریان اصولگرا از جمله اضافه شدن نمایندگان لاریجانی و قالیباف به صورت مجزا علاوه بر نمایندگان سه ضلع اصولگرایی و همچنین اظهارنظرهای یک جریان خاص که به آقای لاریجانی نزدیک است و پوشش گسترده آن از سوی رسانه‌های این جریان در مورد ناکار آمد بودن کمیته سه نفره، شرایط نامناسبی را ایجاد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016