سه شنبه 28 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت: استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع شد، ايسنا

- درباره جمع‌آوری قليان‌ها روی حرف خود ايستاده‌ايم
- شرکت دخانيات نبايد خصوصی شود

وزير بهداشت با تاکيد بر آنکه شرکت دخانيات نبايد خصوصی شود، گفت: خصوصی شدن شرکت دخانيات سياستگذاری اين عرصه را از دولت می‌گيرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دکتر مرضيه وحيد دستجردی در هفتمين جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانيات با تاکيد بر لزوم مقابله با اشکال جديد استعمال دخانيات گفت:‌ نبايد شاهد باشيم که بخش خصوصی وارد عرصه دخانيات شود. سياست گذاری و نظارت در دخانيات بايد با دولت باشد. ايران نبايد تجربيات منفی دنيا در زمينه‌ خصوصی سازی دخانيات را داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دستجردی ادامه داد: برای کنترل و مبارزه با دخانيات بايد سازمان‌های مختلف مانند شهرداری، ‌سازمان‌های مردم نهاد، وزارت بازرگانی، ستاد قاچاق کالا و ارز و ... همکاری‌های لازم را داشته باشند. ايران بايد در زمينه مبارزه با دخانيات برای دنيا الگو باشد.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران با اشاره به مضرات استعمال قليان ادامه داد: استعمال قليان به هر شکلی مضر است. استعمال قليان به هر شکلی از جمله قليان ميوه‌ای و اکسيژنی با مضرات فراوانی روبرو است. نيم ساعت سرو قليان معادل استعمال ۸۰ نخ سيگار است. قليان ميوه‌ای و مواردی از اين قبيل رويکرد اشتباهی است که برخی برای سودجويی خود آن را به سلامتی مردم تحميل می‌کنند.

وزير بهداشت گفت: ‌براساس ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانيات امروز مقرر شد که وزارتخانه‌های بهداشت، کشور، بازرگانی، نيروی انتظامی و ديگر دستگاه‌های مربوطه نسبت به ممنوعيت عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی اقدام کنند. اماکن عمومی بدانند اگر عرضه مواد دخانی را دنبال کنند با آنها برخورد جدی شده و درشان بسته می‌شود و مسائل معيشتی آن‌ها به خطر می‌افتد. اميدوارم دستگاه‌های ذيربط همکاری لازم را در اين زمينه داشته باشند.

وی افزود: پس از اعلام مصوبه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانيات نسبت به ممنوعيت استعمال دخانيات در اماکن عمومی اقدام می‌شود. در حال حاضر نيز بر اساس مصوبه وزارت کشور ورود زنان به قهوه خانه‌ها ممنوع است. اميدواريم دستگاه‌های مختلف با جديت جمع‌آوری قليان‌ها از اماکن عمومی و ممنوعيت استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی را پيگيری کنند. مردم نيز بايد سلامت خود را مد نظر داشته باشند و شعارهای وزارت بهداشت را جدی بگيرند.

دستجردی در ادامه با اشاره به برگزاری ۱۹ جلسه‌ی تخصصی دخانيات طی سال گذشته گفت: جلسه‌ بعدی ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانيات سه ماه آينده برگزار می‌شود.


به گزارش ايسنا، وی گفت: طول عمر سيگاری‌ها ۲۰ سال کمتر از سايرين است. بيش از ۸۰ تا ۹۰ درصد سرطان‌های ريه‌، دهان‌،‌ حلق‌ و... ناشی از استعمال دخانيات است. استعمال دخانيات ۱۵ نوع سرطان را سبب می‌شود. همچنين بيماری‌های زيادی مانند بيماری‌های قلبی به دليل استعمال دخانيات ايجاد می‌شوند.

وزير بهداشت در پايان گفت: مصوبات ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانيات از جمله جمع‌آوری قليان‌ها از اماکن عمومی، تعهد دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد. وزارت بهداشت در اين زمينه روی حرف خود ايستاده و اين موضوع را پيگيری می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016