دوشنبه 3 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجليل از دکتر محمد ملکی به سبب يک عمر ايستادگی بر آرمان برابری و آزادی، دانشجونيوز

دکتر محمد ملکی به پاس يک عمر ايستادگی بر آرمان برابری و آزادی و تحمل سختی ها در اين راه مورد تقدير قرار گرفت.

به گزارش دانشجونيوز روز جمعه ٣١ شهريور ماه ١٣٩۰ در مراسمی که در منزل يکی از فعالين ملی و مذهبی برگزار شد، جمعی از فعالان سياسی،‌ مدنی و اجتماعی از دکتر محمد ملکی، اولين رئيس دانشگاه تهران پس از پيروزی انقلاب ۵۷ تجليل به عمل آورده و لوح سپاسی به ايشان اهداء کردند.

متن لوح سپاس به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خداوند خرد و اختيار

با استعانت از کلام شريف من لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق و به خاطر ۷٩ سال تلاش برای سربلندی ايران و يک عمر ايستادگی بر آرمان برابری و آزادی و به سبب نهراسيدن از خصم و تاسی به آيه شريفه استعينوا بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرين صبورانه و با اميد به خداوند در بيدادگاه ستم سر خم ننموده ايد و بدان جهت که کسب وجاهت و شهرت نام، شما را از خدمت به ملت ايران باز نداشته است و هشيارانه هيچ نوع انحرافی را به دليل منافع شخصی نپذيرفته ايد شما را سپاس می گوييم و اين لوح يادبود را به استاد بزرگوارمان جناب آقای دکتر محمد ملکی تقديم می نماييم.

پاينده ايران و ملت ايران
٣١ تير ١٣٩۰ شمسی

جمعی از فعالان سياسی، اجتماعی، مدنی
پيروان راه دکتر محمد مصدق

اسامی اهداء کنندگان لوح سپاس به شرح ذيل می باشند:
شيما قوشه، حقوقدان و فعال مدنی
بی تا ياری، فعال هنری
بهزاد احمدی نيا، فعال اجتماعی و سياسی
امير رزاقی، جامعه شناس و فعال اجتماعی و سياسی
سعيد شيرزاد، فعال مدنی و فعال حقوق کودک
شرر کنور تبريزی، روانشناس و فعال اجتماعی و سياسی
علی کلائی فعال مدنی و سياسی

لازم به ذکر است پس از اهدا لوح تقدير توسط نماينده اين جمع، آقای دکتر ملکی طی سخنانی با ارج نهادن به تلاشهای جوانان در راه آزادی و برابری برای ايران اذعان داشتند که اين جوانان هستند که رهبران حرکت اعتراضی مردم ايران به شمار می آيند. به گزارش دانشجونيوز، دکتر محمد ملکی با ذکر نام هايی مانند احمد زيد آبادی،‌ مجيد توکلی و ديگر جوانان زندانی، با گراميداشت ياد و خاطره ايشان بر لزوم همدلی و عدم گروه گرايی تاکيد کرده و گفتند که نيروهای همه گروهها، فرزندان ايران هستند و در آينده ايران بايستی سهم داشته باشند.

ايشان ضمن تقدير از همسر گرامی خود بانو قدسی ميرمعز با ذکر سالهای طولانی زندان در حکومت جمهوری اسلامی تاکيد داشتند که در تمام طول اين سالها رنج خانواده و حمايت از ايشان بر عهده اين بانوی گرانقدر بوده است.

دکتر محمد ملکی متولد تيرماه ١٣١٢ اولين رئيس دانشگاه تهران پس از پيروزی انقلاب است که قبل و بعد از انقلاب بخش زيادی از عمر خود را در زندان سپری کرده است. او از دوستان دکتر علی شريعتی و از شاگردان آيت الله طالقانی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016