سه شنبه 18 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تخم‌مرغ يا تخم طلا! هر عدد تخم‌مرغ ۲۵۰ تومان! ايسنا

روزهای ماه رمضان در گذر است و علی‌رغم تشديد بازرسی‌های گران‌فروشی در برخی از اقلام به ويژه تخم‌مرغ مشاهده می‌شود به‌طوری که هر عدد تخم‌مرغ ۲۵۰ تومان و هر شانه هفت هزار تومان فروخته می‌شود. اين در حالی است که تمام فروشنده‌هايی که تخم‌مرغ را با قيمت بيش از پنج هزار تومان می‌فروشند، گران‌فروش و متخلف هستند.

مهدی کرمی ـ معاون بازرسی اصناف تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با تاکيد بر اين‌که تخم‌مرغ را در نهايت شانه‌ای پنج هزار و ۲۰۰ تومان می‌توان فروخت، گفت: بيش از اين ميزان از نظر بازرسان سازمان بازرسی و نظارت شورای اصناف تخلف گرانفروشی محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اين‌که با گرانفروشی برخورد می‌شود، اظهار کرد: تخم‌مرغ به ميزان کافی در نمايشگاه‌های ضيافت به قيمت چهار‌ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

کرمی ادامه داد: در صورت مواجهه با گران‌فروشی، مشتريان می‌توانند با سامانه‌ ۱۲۴ تماس بگيرند و حداکثر تا نيم ساعت بازرسان به محل رفته و در صورت تخلف مطابق با قانون نظام صنفی برخورد می‌کنند.

وی در مورد قيمت شکر نيز گفت: بسته‌های ۹۰۰ گرمی در نمايشگاه ضيافت با قيمت هزار و ۲۵۰ تومان عرضه می‌شود و در سطح شهر نيز حداکثر تا هزار و ۵۰۰ تومان بايد فروخته شود و در صورت عرضه‌ شکر با نرخ بيش از هزار و ۵۰۰ تومان برخورد می‌شود.

کرمی تاکيد کرد: سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان و توليد‌کنندگان دستورالعمل‌ لازم را به همه‌ کارخانه‌ها داده است و بسته‌بندی‌های ۹۰۰ گرمی شکر نبايد با قيمت بيش از هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016