شنبه 29 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله صافی گلپايگانی در مورد ويژه نامه روزنامه ايران: عده‌ای با پول بيت المال به مقدسات جسارت می‌کنند، ايلنا

چه شده است که عده‌ای در اين زمان به خود جرات می‌دهند اين چنين به مقدسات مذهب توهين کنند؟ چرا قوه‌ قضاييه و دادستانی به وظيفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟


ايلنا: آيت‌الله صافی گلپايگانی گفت: چرا بايد به نام روشنفکری همه مقدسات اسلام زير سوال برود؟ اين اشخاص از کجا پيدا شدند که اين‌چنين به احکام الهی حمله می‌کنند و هر روز درصدد تغيير هويت اسلامی جامعه هستند؟ چرا قوه‌ قضاييه و دادستانی به وظيفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟
به گزارش ايلنا به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ اين مرجع تقليد در ديدار جمعی از طلاب مدرسه علميه خام الاوصياء، مطالبی را پيرامون فضيلت ماه مبارک رمضان، فلسفه‌ دعا و نيايش، ضرورت بهره‌بردن از آثار و برکات اين ماه بزرگ و همچنين اهانت بعضی از سست عقيده‌ها و روشنفکران تصنّعی به مقدسات اسلامی بيان کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با انتقاد از رويکرد دين‌ستيزی مجله‌ای که اخيراً با پول بيت‌المال مسلمين و در تيراژ بسيار زياد و به طور رايگان منتشر شده است، گفت: عده‌ای به جای اينکه مشکلات مردم مانند گرانی، تورم، بيکاری و ... را برطرف کنند، به مقدسات جسارت می‌کنند. اهانت بزرگی که بعضی از نويسندگان اين مجله به ساحت مقدس اسلام کرده‌اند، دل هر انسان مؤمن و شيعه‌ی اميرالمومنين (ع) را به درد می‌آورد.
اين مرجع تقليد با بيان اين‌که همه مسوولند و بايد از دين در مقابل اين هجمه‌ها دفاع کنند، ادامه داد: چه شده است که عده‌ای در اين زمان به خود جرات می‌دهند اين چنين به مقدسات مذهب توهين کنند؟ چرا قوه‌ قضاييه و دادستانی به وظيفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟ چرا بايد بنام روشنفکری همه مقدسات اسلام را زير سوال برد؟ اين اشخاص از کجا پيدا شدند که اين چنين به احکام الهی حمله می‌کنند و هر روز درصدد تغيير هويت اسلامی جامعه هستند؟
آيت الله صافی با بيان اين که اين اشخاص قلب مقدس امام زمان (ع) را آزردند، گفت: بايد قوه قضاييه اين افراد را تعزير کند تا برای کسانی که قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. اين آقايان نمی‌دانند که مملکت صاحب دارد و اينجا مملکتِ امام زمان (ع) و مملکتِ هزاران شهيد انقلاب اسلامی است. در اين شب‌های قدر از خدا بخواهيد که خداوند اين‌ها را هدايت کند و اگر قابل هدايت نيستند به جزای اعمال خود برساند.
اين مرجع تقليد با بيان اين که حجاب و چادر برای زن افتخار است و کرامت و شخصيت واقعی زن در حفظ حجاب، عفاف و عدم اختلاط زن و مرد است تاکيد کرد: مردم مسلمان ايران هرگز فريب اين اشخاص را نمی‌خورند و با هوشياری و بيداری و با امر به معروف و نهی از منکر از دستورات شرع مقدس اسلام و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کنند.
وی در ادامه با استشهاد به آيات و روايات متعدد درباره ماه مبارک رمضان و نيز اهميت دعا، گفت: مهمترين فايده‌ای که اين ماه برای انسان دارد؛ رسيدن به عالی‌ترين مقام عبوديت و بندگی، معرفت، خودسازی و تکامل روح و جان انسان است که وجود اين همه آداب انسان سازی، خود دليل اَکمل است بر اين که دستورات اسلام همه از عالم غيب و مطابق با فطرت پاک انسانی است.
وی با اشاره به فوائد و برکات اين ماه شريف، افزود: در اين ماه با تلاوت قرآن کريم و استفاده از ادعيه وارده از معصومين عليهم السلام، روح ايثار، گذشت، فداکاری و مواسات با برادران دينی در انسان پديد می‌آيد و رذايل اخلاقی از بين رفته و انسان با اطاعت از فرمان الهی به درجه اعلای بندگی می‌رسد.
آيت الله صافی گلپايگانی با تأکيد بر الگوبرداری از شيوه و منش زندگی مولای متقيان علی (ع)، اظهارکرد: نکته مهمی که ما بايد از اين ماه بزرگ برداشت کنيم، شناخت روش و سيره ائمه معصومين عليهم السلام بخصوص مولای متقيان حضرت اميرالمومنين (ع) می‌باشد. روش حکومت‌داری، عبادت، زهد و پارسائی آن بزرگوار برای همه درس است و محاسبه‌ی نفس، تواضع، انکار منکر و ابطال باطل از ويژگی‌های مهم و آموزنده‌ی آن حضرت است.
اين مرجع تقليد در ادامه افزود: عدالت به معنای واقعی کلمه را آن امام مظلوم در جامعه پياده کردند؛ عدالتی که فقط با عمل و رفتار قابل تحقق است نه اينکه فقط شعار بدهيم و به آن عمل نکنيم.
آيت الله العظمی صافی در توصيه‌ای به طلاب، خاطرنشان کرد: در حالی که مشغول تعليم و تدريس هستيد، بايد به آن چه در جامعه می‌گذرد توجه داشته باشيد و بدانيد که دشمن از فرصت‌های مختلف درصدد ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی و باورهای دينی مردم است.
وی در پايان با تقدير از طلاب مدرسه خاتم الاوصياء(ع) اظهارکرد: شما خودتان را به امام زمان (عليه السلام) فروخته‌ايد و سرباز آن آقا هستيد، سعی کنيد که رضايت حضرت را با درس خواندن، تهذيب نفس، کسب اخلاق حميده اسلامی و بيان صحيح احکام و تبليغ دين بدست آوريد. من برای موفقيت شما دعا می‌کنم و از شما هم ملتمس دعا هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016