جمعه 4 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش دفتر شیخ حسین انصاریان به انتشار مصاحبه دروغین در خبرگزاری فارس، کلمه

انتشار یک مصاحبه دروغین در خبرگزاری فارس (وابسته به سپاه پاسداران) واکنش دفتر شیخ انصاریان را برانگیخت و دفتر این خطیب مشهور مذهبی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که ایشان در روزهای اخیر و به‌کل در ماه مبارک رمضان با رسانه‌ها و خبرنگاران گفت‌وگویی نداشته است.

به گزارش کلمه، دفتر حجت‌الاسلام انصاریان در حالی شامگاه امروز هرگونه مصاحبه با ایشان را تکذیب کرده که خبرگزاری فارس ادعا کرده بود شیخ حسین «در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس» علت عذرخواهی‌اش از مردم را «وضعیت حجاب و جریان انحرافی» ذکر کرده است و نه انحراف از آرمان‌های ابتدایی انقلاب.

این خبرگزاری دروغ‌پرداز اما با وجود تکذیب انجام هرگونه گفت‌وگوی رسانه‌ای با انصاریان، تاکنون از درج تکذیبیه‌ی دفتر ایشان خودداری کرده است. این در حالی است که ساعت‌ها قبل از انتشار مصاحبه دروغین در این رسانه اقتدارگرا، متن منتشر شده در کلمه و آینده با چند جمله اضافه‌تر در سایت رسمی شیخ حسین هم منتشر شده بود اما خبرگزاری فارس اشاره‌ای به آن نکرده بود. پیش از انتشار مصاحبه جعلی در خبرگزاری فارس، سایت وابسته به جریان مشایی هم از انصاریان به خاطر اینکه گفته است به غیر از امام زمان نباید به کس دیگری امید داشت و بدین ترتیب «مدیریت الهی و توانمندی» رهبری نظام را زیر سؤال برده، انتقاد کرده بود.

در اطلاعیه‌ی دفتر انصاریان آمده است: «باتوجه به ضرورت واهمیت اطلاع رسانی کامل وصحیح در مورد سخنان حضرت استاد انصاریان از تمامی خبرگزاریها و سایت ها و مطبوعات درخواست میشود مطالب مربوط به معظم له را فقط از پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایشان (سایت رسمی www.erfan.ir ) دریافت و اخذ نمایند و از نقل مطالبی که به تایید این دفتر نرسیده است خود داری فرمایند. با احترام به رسانه ها لازم به تذکر است در ماه مبارک رمضان وخصوصا در روزهای اخیر حضرت استاد انصاریان هیچگونه مصاحبه و گفتگوی رسمی با رسانه ها وخبرنگاران آنها نداشته اند وسخنان استاد در شب قدر بیست و سوم رمضان عینا مطالبی است که در سایت ایشان آمده است وهر مطلب مغایر با آن مورد تایید نمی باشد.»

لازم به ذکر است که سخنان انتقادی شیخ حسین انصاریان، روز چهارشنبه در وب‌سایت دفتر ایشان (در این آدرس) درج شده بود و مفاد آن، تفاوت خاصی با آنچه پیش‌تر کلمه به نقل از سایت آینده منتشر کرده بود، ندارد.

اما دفتر شیخ حسین به این مقدار هم بسنده نکرده و اکنون که رسانه‌های دروغ‌پرداز برای خنثی کردن انتقادات ایشان به انتشار مصاحبه جعلی روی آورده‌اند، متن دقیق عبارات ایشان در حین مراسم قرآن به سر گرفتن در شب بیست و سوم ماه مبارک را نیز منتشر کرده است. این متن نشان می‌دهد که این واعظ سرشناس، در واقع از آنچه گزارش شده نیز صریح‌تر علیه وضع موجود سخن گفته است: در گزارش سایت آینده به نقل از ایشان آمده بود که: «در برخی موارد انقلاب دست نامحرمان افتاده»، حال آنکه بر اساس متن منتشر شده در وب‌سایت رسمی حسین انصاریان، ایشان گفته است: «خیلی جاهای این انقلاب به دست نامحرمان افتاده، دلشون نمی سوزه برا بندگان تو». همچنین در گزارش پیشین هیچ اشاره‌ای نشده به اینکه ایشان از «مسلط شدن فساد بر مردم» سخن گفته و یا به «عملی نشدن نیتی که [در انقلاب] برای این مردم بزرگوار داشته‌ایم» تصریح کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متن بی‌کم و کاستی که در سایت رسمی شیخ حسین انصاریان با تیتر «متن مناجات وجملات پرسوزوگداز استاد انصاریان حین قسم به حضرت حجه (عج)در دعای قرآن شب بیست وسوم رمضان» منتشر شده، بدین شرح است:

الهی .. ….. ای صاحب ما، همه کاره ی ما، ای دلسوز ما، ای که در خلوت برا ناراحتی های ما گریه می کنی و دعا می کنی، دلت می خواد زودتر بیای مارو نجات بدی، دیگه برامون ثابت شد به کسی دل خوش نباشیم محبوب ما ، هممون گرفتاریم همه مشکل داریم ، معنوی که خیلی مشکل داریم ، مادی هم مشکل داریم. گره به کار هممون خورده ، می خوای بیای هنوز اجازه ندادن دلت هم برا ما می سوزه. پیراهنی که از ابی عبدالله بردن بالا سرته خدا بهت گفته علامت بین من و تو برا روز ظهورت اینه هر روز به این پیراهن نگاه کن هر روزی دیدی خون تازه به این پیراهن زده شده اون روز برو ، برو بندگان منو نجات بده. الهی ، الهی… به خدا قسم مردم امثال ما که هیچ توقعی نداشتیم قبل از انقلاب، اگه زندان رفتیم، اگه اعلامیه امضا کردیم ، اگه تو خیابونا اومدیم ، اگه شما رو تشویق کردیم بیاین تو خیابونا، تمام نیت مون این بود که شما دیگه مشکلی نداشته باشید، رنجی نداشته باشید ، گرانی نداشته باشید، این همه فساد دوباره به شما مسلط نشه، اما نشد ، امثال ما تقصیر ندارن ما هم برا شما خیلی ناراحتیم کاری هم دستمون نیست براتون انجام بدیم، خیلی از ما بودن دنبال صندلی نرفتن و نمی خواستن برن، الان هم هیچ گونه برنامه مادی و دنبال صندلی رفتن ندارن ، فقط ناراحتن برا شما با این که ماتقصیر نداریم دلمون نمی خواست اینگونه بشه ، به جان امام زمان اقلا امثال مارو ببخشید ،ما نمی خواستیم به اینجا برسه کار، شما مارو گذشت کنید. الهی ، خدایا میدونی ماها چه نیتی برا این مردم بزرگوار داشتیم، عملی نشد، خدایا خیلی جاهای این انقلاب به دست نامحرمان افتاده ، دلشون نمی سوزه برا بندگان تو، حتما هم این مردم بزرگوار با اخلاق از این همه مشکلات پیش آمده مارو می بخشن. الهی ، الهی بالحجه…


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016