یکشنبه 6 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجاني: شعارهاي اوباما درمورد ايران، احقاق حقوق مسلمانان و فلسطين فريبي بيش نيست، ایرنا

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: شعارهاي اوباما رييس جمهوري آمريكا درباره فلسطين، احقاق حقوق مسلمانان و همچنين در مورد ايران فريبي بيش نيست.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، 'علي لاريجاني' در آغاز جلسه علني روز يكشنبه مجلس با بيان اين كه امسال روز قدس از درخشندگي خاصي برخوردار بود، اظهار داشت: حضور چشمگير ملت ايران كه حامل شعارهاي محكم در دفاع از ملت مظلوم فلسطين و انقلاب هاي منطقه اي بود، اميدواري بر تحقق وعده امام راحل در نجات ملت هاي منطقه و آزادي قدس شريف را افزون كرد.

وي از همت بلند ملت ايران و ساير كشورها كه در دفاع از هويت اسلامي قبله اول مسلمانان، بيت المقدس و ملت مظلوم فلسطين قيام كردند سپاسگزاري كرد و گفت: آفرين بر اين غيرت اسلامي كه انشاءالله نجات بخش فلسطين خواهد شد.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه حضور مردم آزاد شده يا در حال آزادي از قيد ديكتاتورهاي وابسته در مصر، تونس، ليبي، يمن، بحرين در راهپيمايي روز جهاني قدس، شكوه اين روز و حيثيت بين المللي آن را زنده كرد و نشان داد كه فرياد ملت هاي مسلمان در دفاع از مظلوميت فلسطين اگرچه به خاطر سلطه استعمار چند صباحي شنيده نمي‌شد اما امروز تبديل به نهضتي فراگير شده است كه نداي پرصلابت آن آمريكا و رژيم اسراييل را به اقدامات عجولانه واداشته است.

لاريجاني ادامه داد: حملات صهيونيست ها در هفته گذشته به مردم مظلوم فلسطين و دستپاچگي آمريكا و غرب در قبال پيروزي ملت ليبي حكايت از اين امر دارد كه ارزش استراتژي اراده محكم مسلمانان در پيگيري آرمان آزادي قدس آن چنان بوده است كه آمريكا و غرب را به اقدامات فرصت طلبانه و شتاب زده واداشته است. اما كيست كه نداند سرعت تغييرات به حدي است كه زبان زمان وسوسه هاي شيطاني آنان را گرفته است.

وي ادامه داد: اين روزها شاهد نظريه اي در سازمان ملل مبني بر تشكيل كشور فلسطين هستيم كه آمريكا همين مقدار از حقوق فلسطينيان را نيز تاب نياورده و مرتبا فرياد مي‌زند كه وتو خواهيم كرد.
رييس مجلس يادآور شد:اينجاست كه دغلكاري رييس جمهوري آمريكا مشخص مي‌شود كه از يك طرف ژست احقاق حقوق فلسطين را به خود مي‌گرفت و مرتبا با مانور تبليغاتي قصد فريب داشت. حتي چند ماه پيش موضعي در مورد كشور فلسطين در سرزمين هاي 67 را اعلام كرد اما در مرحله عمل و طرح آن در سازمان ملل با گستاخي وقيحانه اي دم از وتوي اين طرح مي‌زند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجاني افزود: براي صاحبنظران صحنه بين الملل روشن بود كه شعارهاي آقاي اوباما درباره فلسطين، احقاق حقوق مسلمانان و ايران فريبي بيش نيست و اصولا استراتژي آمريكا حكايت از نوعي سرسپردگي امنيتي به رژيم صيهونيستي دارد و حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي كار اين رييس جمهور هشدارهايي را به موقع داده بودند.

وي همچنين گفت: همين صحنه سازي از سوي آمريكا در مساله هسته اي ايران رخ داد زماني كه رييس جمهور فعلي آمريكا از طريق نخست وزير تركيه و رييس جمهور سابق برزيل تقاضاي تبادل سوخت اتمي كرد و ما مشاهده كرديم پس از مذاكرات ايران با اين دو كشور و توافق هايي با آنان، يكباره صحنه را به سوي صدور قطعنامه تغيير داد.

جمهوري اسلامي ايران طرح گام به گام روسيه را بررسي مي كند

رييس مجلس با بيان اين كه اينك جمهوري اسلامي ايران طرح گام به گام روسيه در موضوع هسته اي را بررسي خواهد كرد، گفت: آمريكايي ها بايد بفهمند با كشوري با دانش هسته اي صلح آميز مواجه هستند و اين يك واقعيت است.

لاريجاني ادامه داد: تلاش در تقليل اين واقعيت خودفريبي است و چانه زني در اين مهم براي آنان حاصلي ندارد.

وي يادآور شد: مجلس شوراي اسلامي ضمن تشكر صميمانه از حضور پرمعناي ملت عزيز ايران در روز قدس حمايت خود را از ملت هاي به پاخاسته منطقه به خصوص مردم مبارز ليبي اعلام و پيشرفت هاي انقلاب آنان را تبريك مي‌گويد.

رييس مجلس تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي مطمئن است جوانان انقلابي اين كشور با دورانديشي اقدامات فرصت طلبانه ناتو را در درون حركت انقلابي خود محو خواهند كرد.

لاريجاني همچنين سالروز شهادت اسوه هاي خدمتگزاري شهيدان رجايي و باهنر را گرامي داشت و هفته دولت را به خدمتگزاران دولت تبريك گفت.

وي اظهار اميدواري كرد: همه نگاه انقلابي اين دو شهيد يعني نيت خالص، روحيه پركاري و خدمات با برنامه و قانونمند و بي ريا به ملت را مبناي كار خويش قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016