شنبه 12 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده مردم تهراندر گفت‌وگو با فارس: غفلت از توطئه‌هاي دشمن انتخابات 88 را به چالش براي كشور تبديل كرد

خبرگزاری فارس: عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تأكيد بر اينكه همه كانديداها و گروه‌هاي سياسي بايد منافع ملي را در نظر بگيرند، گفت: غفلت از توطئه‌هاي دشمن جشن ملي انتخابات 88 را به چالش براي كشور تبديل كرد.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات مجلس نهم مبني بر اينكه "انتخابات، تجلی حضور مردم، مظهر مردم سالاری دینی و ذخیره و پشتوانه امنیت کشور است و باید مراقب بود که این پشتوانه بزرگ، به چالشیبرای امنیت کشور تبدیل نشود" گفت: چالش با ايجاد ناامني تفاوت دارد، چالش مقدمه‌ ايجاد ناامني است و اصولاً انتخابات‌ها هم چالش‌‌آور هستند.

وي افزود: بايد كاري كنيم كه اين چالش‌ها باعث ناامني نشوند، البته علت ايجاد چالش هم اين است كه انتخابات حالت رقابتي دارد و به معناي واقعي افراد با يكديگر رقابت مي‌كنند و مردم هم بر اساس شناخت و نظرات خود به كانديداها رأي مي‌دهند و چون همه اين رقابت‌ها واقعي و حقيقي هستند لذا طرفداران كانديداها رقابت را به سمتي مي‌برند كه چالش به وجود مي‌آيد.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: در انتخابات آتي نيز چون افراد، گروه‌ها، جبهه‌ها و كانديداها با يكديگر رقابتي جدي خواهند داشت، لذا طبيعتاً بين طرفداران كانديداها هم رقابت جدي به وجود آمده و در پي آن نيز چالش ايجاد مي‌شود.

كوثري ادامه داد: زماني كه چالش به وجود آمد، در صورت مراقب نبودن، چالش‌هاي موجود باعث ايجاد ناامني‌هايي خواهد شد اما در اين بين نمايندگان و ليدرهاي طرفداري از آنان هستند كه مي‌توانند در مقابله با ناامني‌ها و ايجاد فضاي امن مؤثر واقع شوند.

وي با بيان اينكه معمولاً گروه‌هاي رقيب در انتخابات‌ها در ايجاد فضاي ناامني بسيار مؤثرند، خاطرنشان كرد: كانديداها اگر به معناي واقعي خدا را در نظر بگيرند، نبايد كاري كنند كه چالش تبديل به ناامني شده و يا اينكه با حرف، عمل و يا اقدامي غير واقعي به ناامني دامن بزنند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ضمن مذموم دانستن تحريك مردم به خاطر نماينده شدن تأكيد كرد: وزارت كشور و شوراي نگهبان بايد پيش از انتخابات در مورد رعايت ضوابط و قوانين به كانديداها تذكر بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كوثري افزود: همه كانديداها و گروه‌هاي سياسي كه قصد حضور در انتخابات مجلس نهم را دارند بايد منافع ملي را در نظر بگيرند اما در عين حال گروه‌هاي سياسي و كساني كه ليست انتخاباتي مي‌دهند، وظيفه مؤثر و دوچنداني در گسترش چتر امنيت انتخاباتي دارند.

وي در پايان اين گفت‌وگو اظهار داشت: دشمن در انتخابات رياست جمهوري سال 88 تلاش زيادي كرد كه از غفلت‌ها سوء استفاده كرده و فضاي ناامني را در كشور حاكم كند و با استفاده از همين غفلت‌ها بود كه توانست تا حدي كشور را ناامن جلو دهد و ما بايد در انتخابات پيش‌رو آنقدر هوشيار باشيم كه اجازه تكرار فتنه 88 را ندهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016