دوشنبه 14 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار ارائه شده درباره ميزان مراجعه كاربران ايراني به سايت‌هاي غيراخلاقي غلط است، فارس

مهدي صرامي در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره اظهارنظر اخير صورت گرفته درباره آمار مراجعه كاربران ايراني به سايت‌هاي غيراخلاقي و آمار خاصي كه به "ارتش سايبري سپاه" منتسب شده است، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات و اخبار موثق، آماري كه از سوي اين فرد مستند به تحقيقات مركزي به نام "ارتش سايبري سپاه" منتشر شده، غلط و غيرقابل استناد است.

وي ادامه داد: آنچه كه بيشتر درباره ارتش سايبري سپاه شنيده مي‌شود مربوط به رسانه‌هاي خارجي و ضد‌انقلاب است.

معاون مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطر‌نشان كرد: با توجه به ابهامات درخصوص وجود نهادي به نام "ارتش سايبري سپاه" لذا تحقيقات و آماري هم كه به چنين نهادي نسبت داده مي‌شود، اساسا مخدوش است.

صرامي ضمن نادرست دانستن آمار اخير ارائه شده در رابطه با ميزان مراجعه كاربران ايراني به سايت‌هاي غيراخلاقي تصريح كرد: آماري كه در اظهارات اخير ادعا شده به هيچ وجه با واقعيت‌هاي جامعه ايراني و كاربران فضاي مجازي در ايران منطبق نيست و ارائه چنين آمار ناصحيحي از سوي برخي، تأمل‌برانگيز است.

وي متذكر شد: تاكنون در كشور آمار رسمي درباره ميزان مراجعه كاربران ايراني به سايت‌هاي غيراخلاقي منتشر نشده و هيچ مرجع رسمي نيز آماري در اين خصوص ارائه نكرده است به ويژه اينكه آمار ارائه شده به تفكيك شهر يا استان نيز باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارائه آمار مراجعه به سايت‌هاي اينترنتي صرفا از سوي مراجع رسمي


صرامي هرگونه اظهارنظر درباره آمار مراجعه كاربران ايراني به سايت‌هاي اينترنتي را تنها از سوي مراجع رسمي متولي اين امر از جمله وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و يا مراكز آمار رسمي مانند مركز آمار ايران معتبر دانست و گفت: تاكنون منابع رسمي كه بتوانند چنين آماري را ارائه كنند، هيچ يك از آمار ارائه شده اخير را تأييد نكرده‌اند.

معاون مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: از سوي ديگر بايد توجه داشت كه حتي هيچ يك از پايگاه‌هايي شناخته شده جهاني كه حوزه اصلي فعاليت آنها در زمينه ارائه ميزان مراجعه كاربران اينترنتي به سايت‌هاي مختلف است نيز چنين آماري را درباه كاربران ايراني تاييد نكرده‌اند و اين در حالي است كه اين پايگاه‌هاي اينترنتي متعلق به خود غربي‌ها است.

وي افزود: حتي آمار نزديك به آمار ادعايي نيز از سوي اين پايگاه‌هاي مشهور جهاني ارائه نشده است.

باور‌هاي ديني و اعتقادي عميق و مستحكم جامعه ايراني

صرامي در ادامه با اشاره به جايگاه جامعه ايراني و عمق باورهاي ديني و اعتقادي مردم كشورمان اظهار داشت: آنچه كه امروز در رابطه با جامعه ايراني واقعيت دارد به هيچ عنوان با آمار مخدوش ارائه شده اخير تطبيق ندارد.

وي ادامه داد: چرا كه بر اساس اظهارنظر بزرگان نظام و نظرات بسياري از كارشناسان امر، جامعه ايراني، جامعه‌اي با پشتوانه‌هاي‌ قوي اعتقادي، ديني و مذهبي است كه نسبت به بسياري از كشورهاي جهان و به‌ويژه در مقايسه با كشورهاي غربي از بنيه‌هاي بسيار محكم اخلاقي و اعتقادي برخوردار است.

مراقب جنگ نرم دشمنان و سوء‌استفاده آنان باشيم

معاون مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: البته هيچ فردي منكر برخي آسيب‌هاي اجتماعي جامعه و اثرات و تبعات سوء برخي از رسانه‌هاي نوين مانند اينترنت و يا ماهواره بر جامعه ايراني نيست اما اين انتظار از دلسوزان نظام مي‌رود كه بر اساس آمارها و داده‌هاي غلط به گونه‌اي اظهارنظر نكنند كه موجبات و زمينه سوء‌استفاده دشمنان نظام و ملت ايران را فراهم كنند.

صرامي تصريح كرد: در هجمه سنگين جنگ نرم دشمنان به نظام و ملت ايران برخي اظهارنظرهاي نسنجيده بر‌اساس آمار‌هاي غلط مي‌تواند زمينه سوء‌استفاده حداكثري دشمنان را فراهم آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016