پنجشنبه 17 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: ‌نظارت بين‌المللی بر انتخابات ‌ادامه تهمت تقلب در انتخابات ۸۸ است، فارس

خبرگزاری فارس: عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری با تاکيد بر اينکه "نظارت بين‌المللی بر انتخابات اهانت به نظام و انقلاب اسلامی و ملت ايران است"، به ‌تهمت بزرگ تقلب در انتخابات رياست جمهوری دهم اشاره کرد و گفت که ‌‌اين برنامه‌ها در ادامه همان شيطنت است و می‌خواهند انتخابات را مخدوش کنند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمی عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز (چهارشنبه) در پايان اختتاميه دهمين اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين اجلاس در فضايی بسيار صميمی برگزار شد. در بيش از يک دهه که در مجلس خبرگان رهبری هستم، اين مجلس از جهت صفا و صميميت بسيار شاخص بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان تصريح کرد: طبق روال گذشته نطق‌ها قبل از دستور بود‌ اما تند اصلاح آئين‌نامه‌ای در اداره مجلس خبرگان وجود داشت که برای اين مجلس بسيار کارگشا بود.

وی ادامه داد: يک مصوبه اين بود اگر مسئله مهمی در مجلس مدنظر بود از نطق‌های قبل از دستور کم و به دو يا سه ناطق برسد و به مسئله مهم‌تر بپردازند؛ مصوبه دومی که ذکر شد، اين بود که اين اختيار به هيئت رئيسه داده شد که برخی از نطق‌های اعضا ميان دستور باشد تا فضای بانشاط را به مجلس خبرگان بدهد.

آيت‌الله خاتمی يادآور شد: در بيانيه امروز مجلس خبرگان رهبری محورهای اصلی ولايتمداری مسئولان بود که رهنمودهای مقام معظم رهبری را تنها به عنوان موعظه نبيند بلکه به عنوان يک دستور کاری آن را مدنظر قرار دهند و در عمل اجرا کنند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان همچنين به مسئله عدالت و رفع تبعيض در بين اقشار مختلف مردم اشاره کرد که دغدغه اعضای مجلس خبرگان به شمار می‌رود و گفت: عدالت يکی از مميزه‌های اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی در ادامه به مسئله وحدت اشاره کرد و يادآور شد: امسال به دليل اينکه نهمين دوره مجلس شورای اسلامی در پيش است، تاکيد می‌شود که کانديداها و هوادارانشان حالا به اين عنصر عزت‌آفرين آسيب نرسانند و انتخابات شکوهمندی را همراه با انتخاب اصلح شاهد باشيم.

آيت‌الله خاتمی در ادامه به موضوع مسئله معيشت آبرومندانه زندگی مردم که در بيانيه پايانی دهمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری تأکيد شده است، اشاره کرد ‌و گفت: مردم وفادار هستند و نشان دادند که پای اين نظام ايستاده‌اند و شايسته تکريم و تجليل عملی هستند‌، از اين‌رو مسئولان بايد تا اندازه‌ای که می‌توانند از بار توهم بکاهند و نگذارند فشار بيشتری بر زندگی مردم وارد شود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان با تاکيد بر اينکه شعار جهاد اقتصادی بايد به مرحله عمل بيايد، افزود: ۶ ماه از سال گذشته است ‌و بايد در شش ماه آينده شاهد تحقق عملی جهاد اقتصادی در کشور باشيم.

وی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران به مسائل خارجی نيز اشاره کرد و گفت: مسئله بيداری اسلامی بسيار مورد توجه اعضا قرار گرفت و اين دغدغه منتقل شد به انقلابيون در ليبی، يمن و بحرين مراقب باشند اجانب انقلاب‌شان را مصادره نکنند؛ اعضای مجلس خبرگان اهتمام خاصی بر مسئله بحرين و مظلوميت مردم بحرين داشتند که اين مجلس از شکنجه ظالمانه مردم بحرين به حق‌طلبان بود.

آيت‌الله خاتمی تاکيد کرد: اعضای مجلس خبرگان از شهادت عزيزانی که در اين رابطه جانشان را فدا می‌کنند، به شدت ناراحت هستند و از حکام بحرين خواستند دست از اين جنايات بردارند.

وی تصريح کرد: مجلس خبرگان رهبری همچنين در خصوص مسئله فلسطين بر اين نکته تاکيد داشت تمام سرزمين‌های اشغالی بايد آزاد شود؛ نظر مجلس خبرگان در خصوص مردم سومالی اين بود که تا پايان بحران ملت ايران از کمک‌های مالی خود دريغ نکنند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اينکه آيا بهتر نبود مجلس خبرگان به جای تاکيد بر وحدت اصولگرايان بر وحدت کل جامعه تاکيد می‌شد، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در جايگاه والای تعيين رهبر و مراقبت بر شرايط رهبری‌ قرار دارد و اعضای مجلس خبرگان ‌از اين جايگاه وارد وحدت اصولگرايان نشده است و بنده اين موضوع را تکذيب می‌کنم، چرا‌که سخن از وحدت آحاد جامعه بوده است.

آيت‌الله خاتمی ادامه داد: برخی از شخصيت‌های مورد قبول مجلس خبرگان و مردم مورد وحدت اصولگرايان هستند‌ اما اين که فقط ‌مجلس خبرگان روی اين موضوع تاکيد کرده باشد را تکذيب می‌کنم، چرا‌که خبرگان رهبری بر وحدت آحاد ملت در عرصه‌های حفظ انقلاب تاکيد می‌کند.

وی در ادامه در خصوص اينکه تلاش اپوزيسيون نظارت بين‌المللی بر انتخابات آينده مجلس است، يادآور شد: نظارت بين‌المللی اهانت به نظام و انقلاب اسلامی است و اين پيام را دارد که به کارکرد و برنامه‌ريزی که قانون اساسی در رابطه با انتخابات دارد، مطمئن نيستند و زير سؤال بردن قانون و اهانت به يک ملت است که بيش از ۳۰ سال در نظام جمهوری اسلامی انتخابات آينده برگزار کرده‌اند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان با تاکيد بر اينکه در انتخابات رياست جمهوری دهم تهمت بزرگ تقلب را مطرح کردند، يادآور شد: اين برنامه‌ها در ادامه همان شيطنت است و می‌خواهند انتخابات را مخدوش کنند؛ کميته صيانت از آرا در راستای برنامه‌های دشمنان انقلاب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016