جمعه 18 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منتجب نیا: صحبتهای جناحی رئیس مجلس خبرگان از تریبون این مجلس مایه تأسف است؛ دیگر تکرار نشود! ایلنا

چکیده :نمایندگان خبرگان نباید جناحی سخن بگویند. یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های نظام جمهوری اسلامی این است که نمایندگان مجلس خبرگان، از تریبون نمایندگی خبرگان که عالی ترین نهاد‌ها در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، به حمایت از یک جناح خاص بپردازند....

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: وارد شدن رییس مجلس خبرگان و برخی از نمایندگان آن، به مسایل جناحی و جانبداری از جناح اصولگرا، آن هم در مجلس خبرگان و از تریبون این نهاد مهم، ضربه به این نهاد، نظام و جامعه است.

منتجب نیا در گفت‌وگو با ایلنا افزود: نمایندگان خبرگان نباید جناحی سخن بگویند. یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های نظام جمهوری اسلامی این است که نمایندگان مجلس خبرگان، از تریبون نمایندگی خبرگان که عالی ترین نهاد‌ها در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، به حمایت از یک جناح خاص بپردازند.

این فعال سیاسی در مورد اظهارات برخی از نمایندگان مجلس خبرگان در اجلاس امروز، در مورد ضرورت وحدت اصولگرایان، گفت: قبل از هر چیز باید گفت که مجلس خبرگان رهبری از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عالیترین مرجع تصمیم گیری و نظارت در نظام است و‌ رسالتی که بر عهده مجلس خبرگان قرار گرفته است، بر عهده هیچ نهاد دیگری قرار ندارد و این هم به خاطر عظمت این نهاد و جایگاهی است که برای آن تعریف شده است، لذا این مجلس متعلق به همه ملت است و تنها برای یک جناح، طیف و گروه خاص نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت:‌ اگر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با کمال بی‌طرفی و به صورت فراجناحی به وظایفی که قانون اساسی برای آنان تعریف کرده است، عمل کنند، بسیاری از مشکلات کشور اصلاح می‌شود، ‌ اما اگر خدای ناکرده آن وظایف را به خوبی انجام ندهند، یا اینکه جایگاه این مجلس که فوق همه نهادهاست را در نظر نگیرند و وارد مسائل جناحی شده، حزبی عمل کنند و در انحصار یک جناح و جریان خاص قرار بگیرند، آن وقت است که آسیب آن متوجه همه جامعه، نظام و مردم خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ واقعا یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های نظام جمهوری اسلامی این است که نمایندگان مجلس خبرگان، از تریبون نمایندگی خبرگان که عالیترین نهاد‌ها در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، به حمایت از یک جناح خاص بپردازند.

منتجب نیا خاطرنشان کرد:‌ جای تأسف است که شنیده شده، در جلسه امروز مجلس خبرگان، رئیس مجلس خبرگان و یا برخی از نمایندگان آن به جای آنکه منادی وحدت در جامعه و همه جناح‌ها باشند و تلاش کنند که اختلافات درون کشور را به اتحاد ملی تبدیل کنند، تنها به ضرورت وحدت یک جناح و حزب خاص در کشور پرداخته و جناح اصولگرا را به وحدت فرا می‌خوانند.

وی گفت: رئیس مجلس خبرگان رهبری و برخی از نمایندگان این مجلس که اقدام به صحبت پیرامون یک جناح خاص سیاسی کشور آن هم در مجلس خبرگان کرده‌اند، وارد مسائل حزبی و جناحی شده و خود و جایگاه خود را در برابر اصلاح طلبان و بخش اعظمی از مردم جامعه که نمی‌خواهند در دایره اصولگرایان قرار بگیرند قرار داده‌اند.

وی در پایان گفت: این گونه کار‌ها باعث تأسف است و امیدوارم هرچه سریع‌تر این کار‌ها خاتمه پیدا کرده و تکرار نشود».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016