جمعه 18 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ارتش: جنگ ديروز، جنگ سلاح بود و جنگ امروز جنگ شبكه محور است، ایسنا

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش گفت: آزمايشگر و شبيه‌ساز جنگ الكترونيك براي اولين بار در كشور تحت پروژه‌هاي صباغ و شاهد، تا يك ماه آينده به پدافند هوايي كشور اضافه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي عصر پنج‌شنبه در نشست خبري به مناسبت سالروز گراميداشت پدافند هوايي در قرارگاه پدافند هوايي شمال شرق افزود: پدافند هوايي وظيفه و کار امنيت و حراست از هوا و فضاي جمهوري اسلامي ايران را بر عهده دارد و تبيين استراتژي دفاعي ما با فرمانده کل قوا و مقام معظم رهبري است.

وي ادامه داد: پدافند هوايي در حقيقت داشتن يک دفاع منسجم و يکپارچه با استفاده از پتانسيل دفاعي نيروهاي ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بسيج مردمي، سازمان هواپيمايي و فرودگاه‌هاي کشور را دنبال مي‌کند و انسجام بخشي به اين شبكه يكپارچه و منسجم توسط سامانه فرماندهي كنترل هوايي مستقر در قرارگاه فرماندهي پدافند هوايي انجام مي‌شود.

اسماعيلي خطاب به اصحاب رسانه در خصوص دفاع از كيان جمهوري اسلامي گفت: دفاع تنها به دفاع فيزيكي ختم نمي‌شود؛ جنگ ديروز، جنگ سلاح بود و جنگ امروز جنگ شبكه محور است و چگونه قلم زدن در اين فضا مهم است و ولايي قلم زدن بر گردن اصحاب رسانه است.

وي افزود: پدافند هوايي در راستاي دفاع هوايي منسجم از هوا و فضاي جمهوري اسلامي ايران چهار ماموريت اصلي و اساسي كشف، شناسايي، رهگيري و انهدام را دنبال مي‌كند، بنابراين هرگونه اشياي پرنده‌اي كه در هوا و فضا كشف مي‌شود از جهت دوست يا دشمن بودن توسط ابزارهايي كه در اختيار قرارگاه پدافند هوايي است، شناسايي شده و با استفاده از هواپيماهاي جنگنده، سامانه موشكي برد متوسط و بلند و توپخانه‌ها ماموريت انهدام انجام مي‌شود.

وي تصريح كرد: قرارگاه پدافند هوايي از 2 بازوي اساسي از جمله حساسه‌ها يا سنسورها در سه بخش كلي رادارهاي دوربرد، استقراري و ثابت و نيز رادارهاي برد بلند، تاكتيكي و متحرك و همچنين سامانه رادارهاي پسيو يا غيرفعال كه اطلاعات و شناسايي الكترونيكي هوايي بدون ديده شدن را انجام مي‌دهد؛ استفاده مي‌كند، همچنين سومين حساسه‌ها، حساسه‌هاي ديده‌باني هوايي بصري است كه در سراسر كشور وجود دارد و اطلاعات را به سامانه فرماندهي و كنترل پدافند هوايي ارسال مي‌كند.

اسماعيلي خاطرنشان كرد: اين سامانه كم نظيري در خاورميانه است و در بخش كشف و شناسايي سامانه كم نظير passive كه بدون ديده شدن به شناسايي اطلاعات مي‌پردازد، اكنون مستقر شده و اين باعث تغيير رفتار در كشورهاي فرامنطقه‌اي شده و آن‌ها را وادار به تغيير در رفتار در مورد ما كرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش تصريح كرد: سامانه دوربرد كيهاني يا موج بلند آسماني در 2 برد متوسط و برد بسيار بالا با توجه و بهره‌گيري از دانش بومي كشور و با استفاده از توانمندي‌هاي صنايع دفاعي به نتايج و مراحل خوبي رسيده است؛ اين دانش كه دانش روز دنياست، مراحل پاياني خود را طي مي‌كند و ما به شناسايي كمي و شناسايي تا برد 3000 كيلومتر دست پيدا خواهيم كرد.

وي افزود: تحريم‌ها براي كل كشور زمينه پيشرفت و تقويت را فراهم كرد و تحريم‌‎ها براي كشور بركت بود و اثرات تحريم هرگز وارد چرخه نيروهاي مسلح نشد، بلكه تحريم‌ها از ابتداي پيروزي انقلاب در بخش پدافند هوايي در 2 بخش بهينه‌سازي و نوسازي باعث كوتاه شدن دست ايادي و مستشاران خارجي شد.

وي خاطرنشان کرد: امروز نيروي انساني در بخش نيروهاي مسلح مي‌داند در چه فضايي قرار دارد؛ نيروي انساني ما با تدبير نشات گرفته از ولايت مي‌داند چگونه بايد در اين عرصه به دفاع بپردازد؛ دفاع از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در حقيقت يك مدل از اشاعه فرهنگ اسلامي است كه در سراسر كشور مردم و نيروهاي مسلح در آن دخيل هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسماعيلي افزود: سامانه جنگ الكترونيك و موشك‌هاي برد بلند با بهره‌گيري از دانش دانشگاهي كشور در دست طراحي مفهومي است، يكي از امتيازات نيروهاي مسلح در بخش پدافند هوايي توليد علم است و در بحث دفاع با استفاده از نخبگان، نيازهاي دفاعي 10 سال آينده را ارزيابي مي‌كنيم.

وي همكاري با دانشگاه‌ها و تعريف عملياتي براي آن‌ها را از جمله برنامه‌هاي پدافند هوايي دانست و گفت: رادار دوربرد يكي از افتخارات همكاري با دانشگاه‌هاي كشور و بهره‌گيري از علم و دانش جواناني است كه عرصه دفاع 8 ساله را از نظر حضور در ميدان جنگ درك نكردند، اما به خوبي نياز كشور را درك مي‌‍‌كنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش تصريح کرد: نيروهاي پدافند هوايي فرزندان اين ملت هستند؛ آن‎ها انسان‎هاي ولايي و دانشي هستند كه سيستم و سلاح خود را به خوبي مي‌شناسند و مردم عزيز ما با توجه به امنيت پيرامون خود، هر نمره‌اي را كه به آن‌ها بدهند، باعث سرافرازي سربازان ما در جاي جاي ميهن اسلامي است.

وي خاطرنشان كرد: حركت‌هاي به وجود آمده در كشورهاي منطقه از جمله ليبي، مصر، تونس و يمن حركت‌هاي مردمي است كه با خواست و كمك خداوند و مردم اين كشورها ايجاد شده است و برغم دخالت دولت‌هاي بيگانه كه به دنبال اين هستند كه اين حركت خودجوش را به خود منسوب كنند اما كنترل اين جوشش‌ها ريشه در اسلام و آرمان‌هاي مردم اين كشورها دارد، بنابراين هيچ گونه تهديدي براي جمهوري اسلامي ايران نيست چراكه اين حركت‌هاي خودجوش و مردمي فرصتي براي جهان اسلام و اشاعه فرهنگ ناب محمدي(ص) است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016