چهارشنبه 23 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد "اسناد اشغال ايران توسط متفقين در جنگ جهانی دوم" را به سازمان ملل می‌برد، فارس

خبرگزاری فارس: مدير عامل مؤسسه خانه کتاب گفت: رئيس جمهور کشورمان در سفر به نيويورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هديه‌ای ويژه برای هيئت‌های سياسی در نظر گرفته که آن را با خود به نيويورک خواهد برد.


علی شجاعی صايين، مدير عامل خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبيات خبرگزاری فارس، درباره هديه رئيس جمهور ايران محمود احمدی نژاد به هيات‌های سياسی حاضر در نيويورک گفت: کتاب «اسناد اشغال ايران توسط متفقين در جنگ‌جهانی دوم» خوشبختانه ترجمه و چاپ شد تا رئيس جمهور در سفر به نيويورک اين اثر را به همراه داشته باشد.

شجاعی در ادامه در پاسخ به فارس درباره هدف از هديه اين کتاب به هيئت‌های سياسی حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: اشغال ايران توسط متفقين در جنگ‌جهانی دوم، بين‌المللی است و علاوه بر جنبه‌های تاريخی که بايد بررسی شود در اين کتاب اسناد زيادی از اجحافی که متفقين در حق مردم ايران در زمان اشغال ايران در جنگ جهانی دوم کرده‌اند، ارائه شده‌اند؛ البته اين موضوع دارای جنبه‌های حقوقی هم هست که اين مهم در حوزه کاری وزارت امور خارجه و مراجع حقوقی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته شجاعی، ترجمه کتاب «اسناد اشغال ايران توسط متفقين در جنگ‌جهانی دوم» قطعا می‌تواند گوشه‌هايی از اين وظيفه را انجام داده و تببين حقوقی هم برای اين مسئله داشته باشد که در صورت پيگيری‌های حقوقی به عنوان اسناد قابل ارائه به مراجع ذيربط باشد.

وی با اشاره به کتاب ترجمه شده «اسناد اشغال ايران توسط متفقين در جنگ‌جهانی دوم» افزود: اصل کتاب ۵ جلد است که موسسه خانه کتاب آن را به زبان فارسی با همکاری معاونت پژوهشی نهاد رياست جمهوری آن را منتشر کرد، اصل کتاب کاری سندی و در واقع اسناد آن مربوط به آن ايام و سال‌هاست که در اين کتاب در قالب مدون و فصل‌بندی ارائه شده و چکيده آن ترجمه گروهی از مترجمان است که در حال حاضر در يک مجلد منتشر شده است.

مدير عامل خانه کتاب در پاسخ به اين پرسش که احمدی‌نژاد چند جلد از اين کتاب را به همراه خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد داشت ابراز داشت: قرار بود ۱۰۰۰ جلد آماده و ارائه شود که از اين تعداد بخشی تحويل داده شده و ساير مجلدات هم آماده تحويل است که بزودی اين کار اجرايی می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: اين مساله از سوی شخص رئيس جمهور پيشنهاد شده و اين کتاب که ترجمه‌ای از پنج جلد کتاب «اسناد اشغال ايران در زمان جنگ جهانی دوم توسط متفقين» به زبان انگليسی است، به هيئت‌های سياسی حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اهدا خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016