پنجشنبه 24 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکايت مشايی از ۱۰ نفر، برخی مقامات قضايی و نظامی در ليست متشاکيان، فارس

وکيل اسفنديار رحيم‌مشايی گفت که به وکالت از وی تاکنون از ۱۰ نفر شکايت کرده است که در بين آنها برخی مقامات ارشد قضايی و نظامی حضور دارند.


سيدعلی اصغر حسينی وکيل مدافع اسفنديار رحيم‌مشايی رئيس دفتر رئيس جمهور درباره طرح شکايت از حاج منصور ارضی به خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس گفت که "اين شکايت يک ماه قبل و تقريبا چند روز پس از سخنرانی اين مداح در ماه رمضان تقديم دستگاه قضايی شده است".

وی افزود: سال گذشته هم آقای ارضی در شب قدر در مسجد ارک عبارات موهنی نسبت به رئيس جمهور و رئيس دفتر ايشان به کار برد که جرم عمومی تلقی می شود و انتظار می رفت مدعی العموم بر اساس وظيفه خود در پيشگيری از جرم به اين مسأله رسيدگی می کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکيل رئيس دفتر رئيس جمهور گفت: شکايت اول ما از آقای ارضی دردادسرای ناحيه ۱۲ ثبت شده و رسيدگی به آن به دادسرای فرهنگ و رسانه به عنوان يکی از بخش های دادسرای ويژه کارکنان دولت ارجاع شده اما با گذشت يک سال متاسفانه به آن رسيدگی نشده است.

حسينی افزود: تعلل در رسيدگی به شکايت مذکور باعث شد مداح ديگری عبارات توهين آميز وی را تکرار کند که سخنان وی به صورت گسترده از طريق بلوتوث در سطح جامعه منتشر شد که اقدام وی مصداق بارز توهين به مقامات رسمی و جرم عمومی بود و از اين شخص نيز شکايت کرده‌ايم.

وی ادامه داد: بعد از انتشار ويژه‌نامه «خاتون»، دادستان سريعاً عليه مديرمسئول روزنامه ايران اعلام جرم کرد و به سرعت دو بار کيفرخواست صادر شد اما با وجود اهانت‌هايی که به رئيس جمهور و رئيس دفتر ايشان شده، به اين موضوع رسيدگی نمی‌شود.

حسينی اضافه کرد: توهين آقای حداديان به مراتب سنگين‌تر از اهانت حاج منصور به آقای مشايی بوده و اگر قرار به رسيدگی است، اول بايد به شکايت از حداديان و بعداً به شکايت از آقای جوانفکر رسيدگی می‌شد اما شعبه رسيدگی کننده به پرونده روزنامه ايران دو بار به اين موضوع رسيدگی کرده اما همان شعبه هنوز به شکايت ما رسيدگی نکرده است.

وکيل مدافع مشايی از طرح شکايت از ۱۰ نفر به دليل توهين و افترا به رئيس دفتر رئيس جمهور خبر داد و گفت: طی مدت اخير اشخاص مختلفی عليه دولت سخن گفتند و خصوصا به موکل من اتهام زده و اهانت کردند اما قانونا نمی توانم قبل از صدور رای درباره پرونده‌ها، اسامی آنها را افشا کنم.

حسينی افزود: تا اين لحظه بنده مجموعا به وکالت از موکلم از ۱۰ نفر شکايت کردم که اکثرا در دادسرای کارکنان دولت مفتوح هستند و دو فقره نيز در دادگاه ويژه روحانيت در جريان است.

"در بين کسانی که از آنها شکايت کرديم، علاوه بر ۲ مداح مذکور، برخی مسئولان ارشد قوای ديگر از جمله دستگاه قضايی هستند و حتی در ميان آنها فردی هست که قبلا نظامی بوده که البته اکنون مسئوليت نظامی ندارد."

وی با تاکيد بر اينکه تنها خواستار رسيدگی عادلانه و فوری به شکايات موکلش از اتهام زنندگان و توهين کنندگان به مشايی است، ادامه داد: جوی که عليه موکل من در جامعه به وجود آمده، باعث شده دستگاه قضا در حق وی کم لطفی کند و واقعا يک سال برای رسيدگی به يک پرونده کيفری زمان خيلی زيادی است.

از وکيل مدافع رئيس دفتر رئيس جمهور سؤال شد در چه صورتی مشائی از شکايات خود از متشاکيانش چشم پوشی می‌کند که وی پاسخ داد: من با آقای مشائی در اين خصوص صحبت نکردم و نمی دانم در چه صورت اعلام گذشت يا ترک تعقيب می کند و اين در صلاحيت خود اوست اما آنگونه که ايشان را می شناسم، اهل انتقام جويی نيست.

حسينی افزود: به هر حال جرمی اتفاق افتاده و به رئيس جمهور و رئيس دفتر ايشان توهين هايی شده که اصلا بايد خود دادسرا به اين موضوع رسيدگی می کرد و سؤال ما اينست که واقعا جرم اين افراد بيشتر عفت عمومی را جريحه‌دار و اخلاق حسنه را مخدوش می کند يا مثلا اينکه مطلبی در ضميمه يک روزنامه منتشر شود؟

وی در پايان تاکيد کرد: طرح شکايت از سوی بنده در راستای اجرای قانون بوده و بهترين استناد ما هم فرمايشات رهبر معظم انقلاب و رئيس دستگاه قضا مبنی بر پرهيز از ايراد افترا به افراد و جلوگيری از اشاعه فرهنگ توهين در جامعه است و هيچ حب و بغض شخصی و عقيدتی در ميان نبوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016