سه شنبه 5 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقامات قضايی بايد از سميه توحيدلو و تمامی زنان ايرانی عذرخواهی کنند، بيانيه زنان اصلاح طلب، تحول سبز

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون

هفته ای که گذشت، آبستن رخدادهايی بود که در عين تلخی هشداردهنده بودند. درگذشت بانو ساره امام زاده مادر شهيدان جهان آرا که سال های پايان عمرش به بيماری گذشت،‌ ما را ناخودآگاه به دوران دفاع مقدس و حتی پيش از آن به دوران مبارزات انقلابی عليه رژيم ستم شاهی برد. به روزهايی که مردان و زنانی از اين خطه شهيدپرور زندگی روزمره را کنار گذاشته و رفاه و امنيت ومال و جان خويش را فدای عدالت و آزادی و امنيت و رفاه هم ميهنانشان کردند و ايثارگری هايشان، نامشان را جاودانه ساخت. خانواده جهان آرا و امام زاده نمونه بارز خانواده ای آرمانی و از خودگذشته هستند که بايد داستان های واقعی زندگی اعضای آن برای درس آموزی نسل جديد در کتاب های آموزشی وتربيتی ثبت شود. ما نيز به سهم خود ضمن پاسداشت نظام تربيتی اين دو خانواده و گرامی داشت همه ايثارگری های اين مادر نمونه،‌ ضايعه درگذشتش را به بازماندگان و به خودمان که نيازمند الگوهای عملی برای ترويج فضيلت های اخلاقی هستيم، تسليت می گوييم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم چنين درگذشت پدر بزرگوار بانو مهناز اصغر زاده، مشاور امور زنان رئيس اسبق سازمان بهزيستی و همسر دکتر محسن امين زاده، موجب تأثر قلبی ما شد از آن رو که نيک می دانيم اين پيران فهيم و ارجمند سال های آخر عمر را به تمامی در رنج دوری از عزيزان دربندشان و حسرت روزهای آزادی و راحت و امنيت برای آنان و همسر و فرزندانشان گذرانده اند. پدران و مادرانی که فرزندان خدمتگزارشان مستحق قدرشناسی و تحسين اند و به جای پاسداشت خدمتشان،‌ قفس و زنجير و محروميت و محدويت را به ارمغان گرفته اند.

و دست آخر در آستانه هفته دفاع مقدس که برای ما يادآور همه ايثارگری های رزمندگان و آسيب ديدگان و شهدای آن دوران و خانواده های معظم آنان است،‌ و در آستانه انتخاباتی که ظاهرا مانور قدرتی تنها در حيطه اقتدارگرايان بی رقيب خواهد بود،‌ فرزندی از تبار مؤمنان آزاده و انقلابيون هميشه درصحنه به جرم نيک تباری و نيکو انديشی و عملگرايی براساس آرمان هايی که امروزه برای قدرت به دستان شناخته شده نيست، بر صندلی محکوميت می نشيند و شلاق ستم بر تن عزيزش به ناروا می نشيند تا ما را هشداری باشد دوباره برای همه انحرافاتی که با افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان روز به روز به ديد می آيد. بی شک اين تازيانه بر تن سميه عزيز که خود و خاندانش توحيدی هستند و کتاب خدا از دستشان و ندای الله اکبر از زبانشان نمی افتد، فرود نيامده بلکه اين انقلابی سی و سه ساله با همه آرمان هايش است که به زير تازيانه کينه ورزان و منحرفين از آرمان های اصيل انقلاب رفته است.

ما جمعی از زنان اصلاح طلب که بی مزد و منت خود را پاسدار واقعی انقلاب اسلامی می دانيم، ضمن تقبيح اين عمل زشت و کريه که به بهانه اجرای حکم اسلام توسط نامحرمی در کسوت مأمور قضايی نظام اسلامی انجام شده و مصداق بارز و عينی منکر و تبليغ عليه نظام است، انتظار عذرخواهی رسمی را از فرزند خلف انقلاب سميه توحيدلو و خانواده اش و نيز عذرخواهی از همه ما زنان و مادران که کوچکترين ضربه بر پيکر عزيزانمان، روح و روانمان را به درد می آورد و بلکه همه مردم که شاهد اين بی عدالتی و بی مروتی بوده اند،‌ داريم و رسيدگی عاجل به اين امر کريه و شنيع را از مقامات قضائی درخواست می نماييم تا بيش از اين بذر کينه و نفرت در دل جوانان پاک نهاد اين مرز و بوم کاشته نشود و بيش از اين تصويرهای سياه و شرم آور از عملکرد نظام قضائی کشور اسلامی مان در سطح جهان به نمايش در نيايد. بی شک ايران و اسلام به عنوان ظرف و مظروف جايگاه ارجمندی در طی تاريخ کسب کرده اند که اين ولنگاری های سليقه ای ناشی از حقد و کينه و حسد توان ملکوک کردن آن را ندارند اما اين همه نبايد مسئولان را از ايفای وظايف قانونی و شرعی خويش بازدارد.

با آرزوی بيداری غفلت زدگان کشور اسلامی مان ايران

جمعی از زنان اصلاح طلب سراسر کشور
۲۷/۶/۱۳۹۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016