جمعه 8 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عسگراولادي در گفت‌وگو با ايسنا: مردم حق دارند بدانند در كشور چه مي‌گذرد

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: نبايد از اين‌كه مردم برخي از اخبار و گزارشات را بدانند خوف داشت چراكه حق مردم است كه همه چيز را بدانند.

حبيب‌الله عسگراولادي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر اين‌كه «مردم محرم و رازدار نظام هستند و حق دارند بدانند در كشور چه مي‌گذرد» گفت: مردم به اندازه كافي بصيرت و قدرت تفكيك مسايل را دارند و خائن را از خادم خوب تشخيص مي‌دهند.

وي افزود: مردم مي‌دانند طي سه دهه گذشته بالاخره يك حساب و كتاب در نظام بوده است و قبل از اين‌كه خدا به حساب مجرمان و مفسدان برسد مردم و نظام حقوقي كشور به حساب آن‌ها رسيده‌اند، بنابراين نبايد از اين‌كه مردم برخي از اخبار و گزارشات را بدانند خوف داشت، چراكه حق مردم است كه همه چيز را بدانند و مردم به نظام و مسوولان آن اعتماد دارند و اصلا اعتماد عمومي با چنين اخباري از بين نمي‌رود.

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اين‌كه «اعتماد عمومي آن روز آسيب مي‌بيند كه مجرمان و مفسدان از مجازات بگريزند و يك حاشيه امنيتي براي خود احساس كنند» افزود: هر سال در چين هزاران نفر به جرم فساد اقتصادي اعدام مي‌شوند كه اين مساله نه به اقتصاد چين آسيب مي‌زند نه به اعتماد مردم.

وي تصريح كرد: البته مردم هم اين هوشياري را دارند كه به بيگانگان و دشمنان نظام اجازه سوءاستفاده از اين رويدادها را ندهند. بحول و قوه الهي قوه قضاييه تا دينار آخر اين مفسده را از مفسدان خواهند گرفت و مجازات‌هاي قانوني را هم اعمال خواهد كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عسگراولادي در ادامه به پرونده سوءاستفاده مالي اخير اشاره و با بيان اين‌كه «رسيدگي به اين پرونده در برخي بانك‌ها اولين آن نيست، آخرين آن هم نخواهد بود» گفت: مبارزه با فساد يك دستور دائمي است و در همه نظام‌هاي سياسي به آن كم و بيش اهتمام دارند در جمهوري اسلامي ايران به همت مقام معظم رهبري اهتمام ويژه در اين باره وجود دارد.

وي گفت: البته رقم درشت اين مفسده تاسف بار است، لذا برخي حقوقدانان مي‌گويند عنوان اختلاس براي چنين پرونده‌اي بيراهه‌اي بيش نيست، بلكه بايد عنوان " اخلال در نظام اقتصادي كشور" بر اين پرونده گذاشت و اشد مجازات هم براي آن در نظر گرفت. به هر ترتيب افكارعمومي به اين امر حساس است و از همان ابتدا، آيت‌الله صادق لاريجاني با ماموريت دادن به حجت‌الاسلام والمسلمين اژه‌اي به طور جدي روند رسيدگي قضايي به اين پرونده را دنبال كرد.

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در ادامه خاطرنشان كرد: مفسدان اقتصادي بايد بدانند اگر موفق شوند از چند گردنه نظارتي به سلامت عبور كنند، حتما در گردنه‌هاي ديگر به دام خواهند افتاد. اين نظام يك نظام الهي است و خداوند به اين ملت و اين انقلاب عنايت دارد همچنان كه در صحراي طبس حمله نظامي آمريكا را به شن نشاند و در كودتاي نوژه به طرز معجزه‌آسايي، نظام اين كودتا را كشف كرد در مفاسد اقتصادي هم خداوند يار و مددكار مردم و مسوولان مي‌باشد و مفسدان در هر رده‌اي حتما مجازات خواهند شد و مفري براي آنان نيست.

عسگراولادي اظهار كرد: نكته مهم در اين موضوع آن است كه رسيدگي به پرونده اختلاس طوري مديريت شود كه مفسدان موفق به هياهو و جنجال و تشويش اذهان نشوند و مقامات قضايي بتوانند در يك محيط آرام واقعا مجرم و مجرمان اين پرونده را همانطور كه شرع مقدس فرموده مجازات نمايند و اين بحث درس عبرتي براي كساني باشد كه مي‌خواهند همچنان راه فساد را بروند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016