سه شنبه 19 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرر ۳۲۰ ميليارد تومانی در سازمان نوسازی، مهر

رئيس شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات رئيس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: شورا در خصوص اين سازمان کريمانه برخورد می‌کند اما آنها آمارهای غيرواقعی می دهند لذا اعلام می‌کنم رئيس سازمان نوسازی تخلف کرده و تمامی شرکتهای زيرمجموعه آن بايد منحل شوند و در ليست سياه قرار گيرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران در جلسه علنی صبح روز سه شنبه با اشاره به آمارهای اعلام شده توسط رئيس سازمان نوسازی که تمامی پروژه‌های نوسازی را موفقيت آميز و سودده اعلام کرده بود، گفت: مطالبی که در نشست خبری ديروز مطرح شده ايرادات اساسی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: شورا قصد نداشت با نشان دادن ايرادات و بزرگ کردن آن چالش ايجاد کند و هدف اصلی ما رفع مشکلات بود و تلاش کرديم در برخورد با اين سازمان کريمانه برخورد کنيم اما هرچه ما کوتاه می‌آييم مسئولان سازمان نوسازی طور ديگری صحبت می‌کنند.

چمران افزود: اعلام می‌کنم رئيس سازمان نوسازی تخلف کرده است و تمامی شرکت‌های زيرمجموعه اين سازمان بايد منحل شوند و در ليست سياه قرار بگيرند. همچنين پس از گزارش نهايی که در صحن علنی هفته آينده شورا ارايه می‌شود در خصوص رئيس سازمان نيز تصميم گيری می‌شود.

گزارشات ارايه شده توسط سازمان نوسازی نظر شخصی آنها است

رسول خادم رئيس کميسيون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بيان اينکه هنوز گزارش نهايی در خصوص سازمان نوسازی شهر تهران جمع‌بندی نشده است، گفت: رئيس سازمان نظرات شخصی خود را گفته‌ و ارتباطی با جمع‌بندی کميته تحقيق و تفحص ندارد و نمی‌توان اين سخنان را مرتبط با نتيجه گيری گزارش ارايه شده تلقی کرد.

حمزه شکيب با بيان اينکه براساس گزارشات تحقيق و تفحص از سازمان نوسازی زيان‌های کلانی اتفاق افتاده است، گفت: متاسفانه برداشت‌های اشتباهی از اين گزارش مکتوب انجام شده است که اميدوارم هرچه سريعتر گزارش نهايی در صحن علنی شورا مطرح شود.

وی ادامه داد: مسايلی که توسط رئيس سازمان نوسازی در خصوص هماهنگی کميته تحقيق و تفحص و سازمان نوسازی اعلام شده غيرواقعی است همچنين طرح‌های ارايه شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده سوددهی نداشته و می‌توان گفت ۳۲۰ ميليارد تومان هم ضرر کرده‌ايم.

وی تاکيد کرد: هنوز گزارش نهايی به تصويب نرسيده است. درخواست می کنيم تمامی اين شرکتها در مناطق به مدت دو سال از همکاری با شهرداری منع شوند و تمامی مسئوليت‌های سازمان نوسازی به مناطق شهرداری محول شود.

شکيب افزود: قرار بود اين شرکت‌ها در بخش بافت‌های فرسوده سرمايه گذاری کنند در حالی که نه تنها سرمايه گذاری نکرده‌اند بلکه از منابع شهرداری نيز استفاده کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016