پنجشنبه 21 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای همکاری خليج فارس: طرح ترور سفير سعودی به رابطه ما و ايران بسيار ضرر می رساند، العربيه

دبی – العربيه. نت - عبداللطيف الزيانی دبيرکل شورای همکاری کشورهای خليج (فارس) روز چهارشنبه ۱۲ – ۱۰ – ۲۰۱۱ طرح ترور عادل الجبر سفير سعودی در آمريکا را محکوم کرد.

الزيانی در بيانيه ای اين اقدام را تناقض آشکار با همه قوانينی و معاهدات بين المللی توصيف کرد.

ايالات متحده آمريکا روز گذشته ايران را به طراحی توطئه ترور سفير سعودی در واشنگتن متهم کرد و اعلام کرد مدارک کافی در دست دارد که نشان می دهد اين کشور به يک گروه ايرانی وابسته به سپاه قدس کمک مالی و لوجستيکی کرده است تا ديپلمات سعودی را ترور کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل شورای همکاری تاکيد کرد اين رفتار برای رابطه کشورای عضو شورای همکاری و ايران بسيار زيان بار است.

الزيانی از سازمان های امنيتی آمريکا و مکزيک که اين طرح را کشف کرده بودند اظهار قدردانی کرد.

وی از ايران خواست رابطه خود با کشورهای خليجی را بر اساس " صراحت ، عملکرد روشن ، همکاری سازنده بازسازی کند و از اين روش منفی سرباز زند.

وزير دادگستری آمريکا اعلام کرده است عمليات ترور قرار بود با انفجار رستورانی هنگام حضور سفير در آن اجرا شود و متهمان رفت و آمدهای سفير و رستوران را زير نظر گرفتنه بودند.

به گفته وی يک ايرانی و چند تن از متهمان دستگير شده اند و ايرانی بازداشت شده به تلاش برای انجام اين عمليات اعتراف کرده است.

پيش از اين منابع قضايی آمريکا اعلام کرده بودند نيروهای امنيتی ايالات متحده توطئه ای برای انفجار سفارت سعودی در واشينگتن و ترور سفير سعودی را با شکست مواجه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016