شنبه 30 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس کل بانک مرکزی: زیر بار تامین ارز قاچاقچیان نمی‌روم، فارس

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه نمی‌توانیم ارز را با کامیون برای قاچاقچیان وارد بازار کنیم، گفت: 850 هزار میلیارد تومان در مؤسسات مالی بدون مجوز به نام ائمه اطهار از مردم گرفته می‌شد و با سود 30 و 35 درصد به بازار منتقل می‌شد ما همه این مؤسسات را جمع کردیم باید هم برای ما جوسازی بکنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود بهمنی پیش از ظهر امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: دولت و ملت از هم جدا نیستند و همه ما یک شطرنج بازی می‌کنیم و طرف مقابل ما دشمنان ما هستند. اگر روزی کاری کنیم که ملت نپسندد یک لحظه نمی‌مانیم.

وی افزود: فروش ارز سال گذشته 24 میلیارد دلار بیشتر از واردات بود و شما خوب می‌دانید که اگر کالای قاچاق وارد کشور شود یا اگر مواد مخدر وارد کشور شود به صورت رایگان نیست و به همان نسبت ارز از کشور خارج می‌شود.بی‌انصافی است که ما برای تأمین ارز کالای قاچاق بخواهیم با کامیون ارز در کف بازار بریزیم. اجازه دهید ارز تابع عرضه و تقاضا باشد. به گفته وی، ما در شرایط تحریم هستیم و در این شرایط باید حواسمان بیشتر جمع باشد و روز به روز حلقه محاصره تنگ‌تر می‌شود.

بهمنی در پاسخ به نهاوندیان که از دولت خواسته بود تا با سیاست‌های خود بخش خصوصی را غافلگیر نکند، گفت: دولت هیچگاه نمی‌خواهد ملت خود را غافلگیر کند.بگذارید بانک مرکزی کارش را بکند. اگر کالای وارداتی برای تولید صنعتی و تبدیل به صادرات وارد کشور شود از ارز مرجع 1040 و 1070 تومانی استفاده می‌کند. ما نمی‌توانیم قیمت ارز مرجع را بی‌پروا بالا ببریم این در تورم ما تأثیرگذار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس کل بانک مرکزی گفت: وقتی تورم ما 17 - 18درصد است چرا باید سپرده 6 درصدی داشته باشیم. ما نمی‌توانیم با طلا و ارز نقدینگی را جمع کنیم البته اخیرا اوراق مشارکت با سود 17 درصد صادر شده است که این موارد می‌تواند کمک‌کننده باشد.

بهمنی گفت: 850 هزار میلیارد تومان در مؤسسات مالی بدون مجوز به نام ائمه اطهار از مردم گرفته می‌شد و با سود 30 و 35 درصد به بازار منتقل می‌شد ما همه این مؤسسات را جمع کردیم باید هم برای ما جوسازی بکنند.

وی افزود: در 6 ماهه اول سال جاری 1800 میلیارد ریال تسهیلات به صادرات داده‌ایم و میانگین صادرات ما بین 8 تا 10 درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد، بسته سیاستی حمایت از صادرات در آینده‌ای نزدیک به بانک توسعه صادرات ارائه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016