یکشنبه 1 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار MI6 به مشاور وزیر دفاع سابق انگلیس در خصوص رابطه با گروه‌های مخالف ایرانی، فارس

خبرگزاری فارس: "آدام وریتی"، مشاور غیر رسمی لیام فاکس، وزیر دفاع سابق انگلیس از سوی نهاد امنیتی MI6 هشدار یافته بود که دخالت وی در سیاست‌های مربوط به "ایران"، دیپلماسی انگلیس در خاورمیانه را به خطر انداخته است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، "آدام وریتی"، مشاور غیر رسمی لیام فاکس، وزیر دفاع سابق انگلیس از سوی نهاد امنیتی MI6 هشدار یافته بود که دخالت وی در سیاست‌های مربوط به "ایران"، دیپلماسی انگلیس در خاورمیانه را به خطر انداخته است.

در این هشدار به وریتی گفته شده بود که باید در سیاست‌های خود مبنی بر برقراری ارتباط با گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران که خواستار تغییر نظام سیاسی ایران بودند، تغییر ایجاد کرده و فعالیت‌های خود را مهار کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاکس که هفته پیش در اثر فشار افکار عمومی مجبور به استعفا شد، متهم بود که از طریق آدام وریتی، دوست و مشاور قابل اعتماد خود در حال دنبال کردن یک سیاست خارجی مستقل از دولت انگلیس است.

بنابراین گزارش، وریتی تلاش کرده است تا MI6 را نیز وارد تلاش‌های خود در خصوص ایران کند اما از سوی این نهاد امنیتی با این هشدار مواجه شده که کارهای او در حال ضربه زدن به سیاست خارجی انگلیس در خصوص ایران – سیاست‌های مبتنی بر دیپلماسی – است.

به نوشته دیلی میل، آدام وریتی یک "کارشناس خودخوانده در مسائل ایران" بود که با سفیر انگلیس در اسرائیل رابطه‌ای ویژه داشت و دیدارهای متعددی را با مقامات اسرائیلی برگزار می‌کرد. برخی وی را متهم کرده اند که رابطه مستحکی نیز با موساد داشته است.

گفتنی است، آدام وریتی سرانجام با افعال نابخردانه خود شرایطی را فراهم آورد که شبیه به اخراج محترمانه لیام فاکس از وزارت دفاع بود.

پلیس لندن جمعه شب تایید کرد نیروهایش در حال بررسی و تحقیق در مورد احتمال ارتکاب جرم از سوی آقای وریتی هستند. وی از یک کارت ویزیت تقلبی استفاده کرده بود و خود را به عنوان مشاور دکتر فاکس جا زده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016