یکشنبه 1 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زلزله ای با قدرت ۷ و ۲ دهم ریشتر ترکیه و بخش هایی از ایران را تکان داد، صدای آمریکا

زلزله ای قدرتمند جنوب شرقی ترکیه در منطقه ای نزديک به ایران را لرزانده است.

گزارش های اولیه تلویزیون دولتی ترکیه حاکیست دستکم ۸۵ نفر بر اثر وقوع زمین لرزه کشته و ۱۵۰ تن زخمی شده اند.

موسسه زلزله نگاری آمريکا قدرت این زلزله را که ظهر روز يکشنبه، در استان وان رخ داد ۷ و ۲ دهم ريشتر و عمق آن را ۲۰ کیلومتر ثبت کرده است. مقام ها می گویند شهر ارجیش بیش از دیگر شهرها آسیب دیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته مسئولان، به ساختمان های چند طبقه، هتل ها آسیب رسیده و بازماندگان این حادثه می گویند ساعت ها پس از زلزله صدای ناله زخمی شدگان که در زیر آوار به دام افتاده بودند به گوش می رسیده است. شهردار ارجیش درخواست کمک اضطراری کرده و گفته است شمار تلفات زیاد است.

زلزله در شهر وان نیز تلفاتی در بر داشت. تصویرهایی که از تلویزیون پخش شد ساختمان ها و خودروهای آسیب دیده و شهروندان را که با بیل و ابزار دیگر در تلاش برای نجات افرادی که زیر آوار مانده بودند، نشان می داد.
شبکه تلویزیون دولتی ترکیه اعلام کرد که اردوغان نخست وزیر ترکیه به وان رفته و همچنین نشست اضطراری دولت روز دوشنبه یرگزار خواهد شد.

همچنین خبرگزاری ایرنا به نقل از محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد زمین لرزه روز یکشنبه در حوالی شهر وان ترکیه خسارتی به شهرهای غربی ایران وارد نکرده است.

به گفته محمود مظفر در ارزیابی های گروه های اعزامی هلال احمر به شهرهای ارومیه، خوی، سلماس و روستاهای اطراف آنها هیچگونه خسارتی گزارش نشده است. همچنین حمید احمدیان فرماندار ماکو در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت هیچ گزارشی دایر بر تخریب خانه ها در شهرستان ماکو دریافت نکرده است.
همزمان مدیر ستاد بحران شهرستان چالدران در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا از وقوع زمین لرزه در این شهرستان و تخریب ۵۰ درصدی ۴۰ خانه و همچنین زخمی شدن ۲ نفر خبر داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016