سه شنبه 3 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی​نژاد: در ۲۵ سال گذشته هيچ رئيس​جمهوری از ايران با قذافی ديدار نداشته، مردم ظرف دو ثانيه مخالفانم را از سر راه برمی‌دارند، خبرآنلاين

دولت - محمود احمدی​نژاد خطاب به مخالفان دولتش گفت که جوابشان را نمی​دهد ولی هر زمان که وقتش برسد مردم آن‌ها را ظرف دو ثانيه از جلو راه بر می​دارند.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس جمهور در جمع مردم بيرجند در خراسان جنوبی، ادامه داد: با من مشکل داريد، ولی با مردم که نبايد مشکل داشته باشيد. هرچه دلتان می‌خواهد به ما بگوييد، ما هم که جواب نمی‌دهيم و اين مساله را آزاد گذاشته‌ايم، ولی بدانيد که اين ملت بيدارند و اگر وقتش برسد و هرکس که بخواهد جلوی پيشرفتشان بايستد ظرف ‌‌٢ ثانيه او را از جلوی راه برخواهند داشت.

اهم سخنان رييس جمهور را به نقل از ايسنا در ادامه بخوانيد
•در گفت‌وگويی که با خبرنگار آمريکايی داشتم به او گفتم که در ‌‌٢٥ سال گذشته هيچ‌يک از روسای جمهور و معاونان کشور ما با ديکتاور ليبی ديدار نکرده بودند. هرچند که با مردم ليبی همواره دوست بودند اما شما از روسای جمهور و نخست وزيرهای اروپايی يکی را به من نشان دهيد که به کشور ليبی سفر نکرده باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


•عده‌ای بر اين عقيده هستند که قذافی را مانند بن لادن کشتند تا حرف‌ها را نزند؛ چرا که اگر قرار بود اين آقا محاکمه شود و بگويد برای انتخابات به چه کسانی پول داده و از سوی چه کسانی حمايت می‌شده است، آن وقت خيلی از مسائل عوض می‌شد.
•آزادی، کرامت، احترام و توحيد حق ملت‌هاست. ملت‌ها حق دارند که حاکمانشان را خودشان انتخاب کنند و برای سرنوشت‌شان تصميم بگيرند، اما بايد با تفاهم در کنار يکديگر بنشينند و هيچ‌کس کسی را نکشد؛ چرا که کشتار از سوی هر طرف که باشد، مساله را حل نخواهد کرد و تخريب به نفع دشمنان است.
•انتخابات آزاد، حق تعيين سرنوشت، آزادی و عدالت از جمله حقوق ملت‌ها است. دولت‌ها بايد با کمک ملت‌ها اين حقوق اساسی را محقق کنند و ملت‌ها هم بدون درگيری و با همفکری و همدلی تصميم بگيرند و کشورهای خود را آزاد کنند و در عين حال مراقب دشمنان باشند؛ چرا که آمريکايی‌ها و متحدان آنها مترصد اين هستند که از پنجره وارد شوند.
•امروز ساختن ايران به معنای ساختن تاريخ، آينده‌ بشريت و برپا کردن پرچم توحيد، عدالت و بازگشت به راه پيامبر اسلام است. يک ملت هرچه بزرگ باشد و استعداد و نعمت داشته باشد، اگر پيشرفته و قدرتمند نباشد در فضای امروز دنيا جايی برای زندگی، عزت و مشارکت نخواهد داشت. بنابراين اگر می‌خواهيم بمانيم بايد پيشرفت کنيم و هرکس بايد کار خود را در راستای پيشرفت ايران تنظيم کند.
•بی‌شرمانه‌ترين کار اين است که مظلوم‌ترين ملت دنيا و ملتی که خودش بزرگ‌ترين قربانی تروريسم است و يک ملت فرهنگ‌ساز و تاريخ‌ساز محسوب می‌شود را به تروريسم محکوم کنند. ترور کار آدم‌های جوان، ترسو، منافق و تجاوزطلب است. ملت ايران چه نيازی به اين کار دارد؟ البته اين‌ها همه بهانه است تا بتوانند از اين ابزارها استفاده کنند و جلوی پيشرفت ايران را بگيرند و متاسفانه کسانی هم در داخل کشور هستند که با دشمن همراهی می‌کنند و می‌خواهند فضای کشور را از اراده برای ساختن دور کنند.
•يکی از مهم‌ترين کارهايی که امروز دولت و ملت بايد انجام دهند ايجاد اشتغال برای جوانان و ريشه‌کن کردن بيکاری است و البته اين امر شدنی است. دولت به لطف مردم و با کمک همه‌ی بخش‌ها قول داده است که ‌‌٥/٢ ميليون شغل ايجاد کند و ان‌شاءالله اين کار را خواهد کرد. برای ملت ايران عيب است که بهترين و جوان‌ها را در اختيار داشته باشد، ولی در برخی مناطق و شهرها ببيند که جوان‌ها از بيکاری رنج می‌برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016