یکشنبه 8 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيامک‌ها هم فيلتر می‌شوند؟! ايسنا

فيلتر شدن برخی سايت‌ها به دلايل مختلف موضوعی است که هر از چند گاهی مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گيرد اما اخيرا بحث فيلتر يا سانسور شدن برخی پيامک‌ها نيز مطرح و عنوان شده که در مواقعی خاص و با توجه به شرايط، اجازه ارسال برخی پيامک‌ها که حاوی کلماتی خاص باشند به مشترک داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پيش‌تر عنوان شده بود که پيام‌هايی که حاوی واژه‌هايی مانند «نماينده‌ مجلس»، «استانداری» و يا «تاريخ» و برخی واژه‌های ديگر هستند از حساسيت برخوردار بوده و شبکه تلفن همراه مانع از ارسال آن‌ها می‌شود، اما اخيرا علی‌اکبر اوليا - نماينده مجلس شورای اسلامی - اظهار کرد "در ارسال پيامک نقص وجود دارد، نمی‌خواهم نام آن را سانسور بگذارم؛ اما بعضا برخی کلمات که در پيامک وجود دارد باعث می‌شود آن پيامک ارسال نشود".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: "مثلا اگر کلمه "جلسه" در پيامک وجود داشته باشد آن پيامک ارسال نمی‌شود، من اين موضوع را با وزير ارتباطات مطرح کردم و وزير اعلام کرده که موضوع دست ما نيست".

هرچند وزير ارتباطات درباره نقص در ارسال پيامک‌ها به اوليا پاسخ داد: بخشی از اشکالات مربوط به گوشی است چرا که برخی گوشی‌ها پيامک فارسی را منتقل نمی‌کنند و يا ناقص منتقل می‌کنند، همچنين برخی گوشی‌ها به دليل وجود ويروس در سيستم ارسال پيامک نقص دارند، برای پيامک‌های تکراری نيز کتبا اعلام کرده‌ايم که هزينه آن‌ها يک بار محسوب می‌شود.

اما وی توضيحی درباره صحت يا رد موضوع مربوط به ارسال نشدن پيامک با واژه‌های خاص نداده است و اظهارات اخير اين نماينده مجلس، سوالاتی را در اذهان مشترکان بوجود آورده است که ممکن است علت ارسال نشدن برخی از پيامک‌ها وجود چنين کلماتی باشد که هيچ اطلاع‌رسانی در اين باره از سوی مراجع تصميم‌گيری انجام نشده و به نظر می‌رسد ارايه توضيح در اين باره خالی از لطف نباشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016