سه شنبه 10 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت: افزايش ۵ ميليارد بشکه‌ای ذخاير نفت ايران، مهر

وزير نفت از افزايش ۵ ميليارد بشکه ای ذخاير نفت خام ايران خبر داد و گفت: با اين وجود هنوز ذخاير اکتشاف نشده متعدد نفت و گاز در ايران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر رستم قاسمی امروز در مراسم آغاز بکار همايش نوآوری و فناوری در صنعت نفت و گاز با بيان اينکه ايران با در اختيار داشتن يک جايگاه ممتاز جغرافيايی از جايگاه قابل توجهی در بازار انرژی در جهان برخوردار است، گفت: در حال حاضر ايران در مجموع ذخاير نفت خام، گاز طبيعی و ميعانات گازی بزرگترين دارنده ذخاير هيدروکربوری جهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير نفت مجموع ذخاير اثبات شده نفت ايران را ۱۵۱ ميليارد بشکه اعلام کرد و افزود: با اکتشافات جديد مجموع ذخاير نفت ايران به ۱۵۴.۸ ميليارد بشکه افزايش يافته است.

اين عضو کابينه دولت با يادآوری اينکه هنوز ذخاير اکتشاف نشده قابل توجه ای در ايران وجود دارد، تاکيد کرد: در حال حاضر صنعت نفت ايران در کنار مباحث افزايش توليد نفت و گاز توسعه صنايع زير ساختی و پايه را نيز در دستور کار دارد.

اين مقام مسئول از فناوری و نوآوری به عنوان يک ريل در صنعت نفت گاز ايران ياد کرد و افزود: ايران با وجود در اختيار داشتن ذخاير عظيم نفت و گاز اما برای اجرای طرح های پژوهشی و تکنولو ژيکی برنامه های متعددی را در دستور کار خود دارد

اين مقام مسئول با اشاره به پيشرفت های تکنولوژيکی و فناوری ايران در ۵۰ سال گذشته تاکيد کرد: ايجاد چرخه زنجيره ارزش با استفاده از فناوری و نوآوری که از صنعت نفت و گاز کشور ضروری به نظر می رسد.

قاسمی از مثلث آموزش، پژوهش و فناوری در زنجيره نفت و گاز ايران به عنوان يک ابزار تاثيرگذار ياد کرد و افزود: از سوی ديگر ايران برای افزايش نفت و گاز استفاده از تکنولوژی های جديد به منظور افزايش ضريب برداشت از مخازن هيدروکربوری را در دستور کار خود قرار داده است

وزير نفت با اشاره به ضرورت ارتقای کيفيت محصولات ميان دستی و پائين دستی صنعت نفت و ايجاد ارزش افزوده را يکی از محورهای کاری وزارت نفت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تحريم های بين المللی مانع دستيابی ايران به فناوری های جديد نفت و گاز نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016