سه شنبه 17 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال مهدی کروبی به مکانی جديد، سحام نيوز

سحام نيوز: وضعيت تنفسی آقای کروبی بدليل شرائط نامساعد و عدم دسترسی به هوای آزاد در ۱۰۰ روز گذشته دچار مشکلاتی شده است. اين خبری بود که محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی ساعاتی قبل در سايت شخصی خود منتشر نمود.
به گزارش سحام نيوز، اين فرزند مهدی کروبی در يادداشتی به مناسبت عيد قربان، به گفته خويش “خبر مهمی” را در خصوص وضعيت آقای کروبی منتشر نمود.
وی در بخشی از اين مطلب آورده است: “ وضعيت تنفسی آقای کروبی بدليل شرائط نامساعد و عدم دسترسی به هوای آزاد در ۱۰۰ روز گذشته دچار مشکلاتی شده است که در حال حاضر ايشان از داروهای تجويز شده پزشک وزارت اطلاعات استفاده می کنند.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد تقی کروبی همچنين در خصوص وضعيت روحی مهدی کروبی متذکر شده است: “بر خلاف ورود آسيب های جسمی، روحيه آقای کروبی نسبت به مسير انتخاب شده و عهد خود با مردم بسيار عالی و کم نظير است.”

متن کامل اين خبر در ادامه بدين شرح است:

عيد قربان روز تقرّب به پروردگار به ما می آموزد که رضای خويش را فدای رضای حق کنيم و از خواسته های دل در مسير فرامين ايزد يکتا چشم بپوشيم و تنها سر به سودای معبود بسپاريم. أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ (آيا مردم گمان کردند همين که بگويند ايمان آورديم ، به حال خود رها می شوند و آزمايش نخواهند شد؟) عبوديت مومنان با سنت امتحان و قربانی کردن تعلقات و تمنيات در محضر الهی جلوه می يابد و خوشا به حال آنان که گفتار و کردار شان در امتحان الهی يکسان است. اين روز را به هموطنان عزيزم بويژه زندانيان سياسی دربند و رهبران در حبس که خواسته های دل و زيبائی های دنيا را قربانی تقرب و بندگی خدا کردند و حاضر نشدند پليدی را پاکی، سياهی را سفيدی و ظلم را عدالت جلوه دهند، تبريک می گويم.

و اما يک خبر مهم

همانطور که پيشتر به اطلاع هموطنان عزيز و علاقمندان رسانديم نيروهای امنيتی با انتقال پدر به منزل مسکونی شان در جماران موافقت نکردند و به اعمال حبس ۱۰۰ روزه در آپارتمانی اداری و کوچک بدون دسترسی به هوای آزاد و در کنار تعدادی از ماموران امنيتی مبادرت ورزيدند. بدنبال پيگيری های مکرر خانواده بويژه مادر بزرگوارم سه شنبه هفته گذشته قرارداد اجاره منزل مسکونی در يکی از محله های شميران جهت گذراندن دوران حبس منعقد شد. بر اساس اين قرارداد يک واحد از سه واحد استيجاری در اختيار پدر قرار گرفت. خانواده متعهد به پرداخت بخشی از مال الاجاره شد و بخش ديگر را وزارت اطلاعات بابت حضور نيروهايش بر عهده گرفت. بعد از فراهم شدن مقدمات، پدر به مکان جديد منتقل شد و مقامات امنيتی اجازه بازگشت مادر را به حبس دادند. بدنبال خروج امروز مادر مطلع شديم که مقامات امنيتی اجازه ماندن وی در کنار پدر را نمی دهند و اصرار دارند آقای کروبی الباقی زمان نامعلوم حبس را به تنهايی بگذراند.

مادرم تاکيد کردند وضعيت تنفسی آقای کروبی بدليل شرائط نامساعد و عدم دسترسی به هوای آزاد در ۱۰۰ روز گذشته دچار مشکلاتی شده است که در حال حاضر ايشان از داروهای تجويز شده پزشک وزارت اطلاعات استفاده می کنند. ايشان همچنين اضافه کردند که بر خلاف ورود آسيب های جسمی، روحيه آقای کروبی نسبت به مسير انتخاب شده و عهد خود با مردم بسيار عالی و کم نظير است.

کروبی کما فی السابق از حقوق اوليه يک زندانی مانند حق دسترسی به روزنامه، ملاقات منظم با نزديکان، تلفن و … برخوردار نمی باشد. هوا خوری ايشان بعد از انتقال تنها در محدوده آپارتمان مجاز شمرده شده است. حقيقت اين است که در ۹ ماه گذشته شاهد رفتار متناقض و سختگيری های غير متعارف نسبت به پدر بوده ايم. محروميت از حبس در منزل خود و تحميل مکان ديگر به خانواده و تلاش در جهت تنها نگاه داشتن کروبی نگرانی خانواده را دوچندان کرده است. از حاکميت انتظار داريم دايره و قلمرو اين حصر ابداعی که ابعاد مختلف آن در تاريخ اين کشور ماندگار خواهد شد را هر چه سريعتر مشخص کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016