پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: هر تجاوزی را با سيلی محکم و مشت پولادين پاسخ خواهيم داد، ايسنا

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تحليف و دانش آموختگی دانشجويان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ايران در دانشگاه افسری امام علی (ع) در سخنان مهمی، نيروهای مسلح را مايه عزت ملت و کشور ايران و نوک پيکان استوار دفاع ملی دانستند و تأکيد کردند: دشمنان بخصوص آمريکا و دست نشانده گانش و رژيم صهيونيستی بدانند، ملت ايران اهل تجاوز به هيچ کشور و ملتی نيست، اما هرگونه تجاوز و حتی تهديد را با قدرت کامل و بگونه ای پاسخ خواهد داد که متعرضان و متجاوزان را از درون متلاشی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حضرت آيت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا، افزودند: ملت استوار ايران، ملتی نيست که فقط بنشيند و نظاره گر تهديدهای قدرت‌های پوشالی مادی باشد که از درون کرم خورده هستند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هرکس که فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ايران، در مخيله اش خطور کند، بايد خود را آماده دريافت سيلی های محکم و مشت های پولادين ارتش، سپاه و بسيج و در يک کلام ، ملت بزرگ ايران کند.

حضرت آيت الله خامنه ای همه ملت ايران بويژه نيروهای مسلح را به حفظ آمادگی برای تداوم مسير عزت ملی و اقتدار بين المللی فراخواندند و تأکيد کردند: ساخت مستحکم نظام جمهوری اسلامی و اتحاد ملی و نزديکی دل‌های آحاد ملت ايران، مهمترين قدرت بازدارنده است و همه موظف هستند اين ساخت استوار و مستحکم نظام را حفظ کرده و به آن استحکام بيشتری ببخشند.

ايشان نيروهای مسلح را از لحاظ حضور در ميدان علم و جهاد و همراه با معنويت و ايمان، مايه عزت خواندند و افزودند: آن کشور و ملتی که بتواند ثابت کند آماده ايستادگی و دفاع جانانه برای استقلال، حفظ هويت، آرمان‌ها و موجوديت خود است، همواره عزيز است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در دنيايی که متأسفانه هنوز ارتباط ميان ملتها و کشورها براساس تکيه بر قدرت سرنيزه و اسلحه تعيين می شود و قلدران تلاش دارند با مشت‌های پولادين سرنوشت ملت‌ها را در دست بگيرند، آن ملتی از آسيب محفوظ خواهد بود که آمادگی دفاعی خود را ثابت کند.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به آمادگی دفاعی نيروهای مسلح از جمله ارتش، افزودند: اين آمادگی دفاعی نيروهای مسلح در کنار ديانت و ايمان و تقوا، برای کشور و ملت ايران عزت آفرين است و بايد آن را حفظ و تقويت کرد.

فرمانده کل قوا، دانشگاههای ارتش را کانون علم و جهاد خواندند و خاطرنشان کردند: نيروهای مسلح کشور که دارای دانش و علم، و آمادگی مجاهدت مؤمنانه هستند، در منطقه و دنيا بی نظير است و چنين نيروهای مسلحی، نتيجه ی همت بلند ملتی است که عزم راسخ خود را برای برافراشتن پرچم ايمان، اسلام و ديانت بکار گرفته است.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، اميرسرلشگر صالحی فرمانده کل ارتش ضمن خيرمقدم به فرمانده کل قوا، بر آمادگی يگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ايران برای پاسخگويی مقتدرانه و بهنگام به هرگونه تهديد فرامنطقه ای، تأکيد کرد.

اميرسرتيپ دوم رشيدزاده فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) نيز با ارائه گزارشی تحصيلی گفت: تعميق شناخت دينی و معنويت، ارتقاء کيفيت آموزش و کارآمدی، آموزش نظامی و رزم در کنار توليد علم، تجهيز و توسعه کتابخانه ها و آزمايشگاه‌ها و توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های افسری ارتش از جمله اقدامات انجام گرفته است.

فرمانده کل قوا در ابتدای اين مراسم با حضور در محل مزار شهيدان گمنام، ضمن قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس را گرامی داشتند.

حضرت آيت الله خامنه ای سپس از يگان‌های حاضر در ميدان سان ديدند.

در اين مراسم تعدادی از خانواده های شهدا، فرماندهان، اساتيد و دانش آموختگان منتخب و نمونه دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ايران، هدايا و درجه های خود را از دست رهبر انقلاب اسلامی دريافت کردند. فرمانده کل قوا سردوشی نماينده دانشجويان جديد دانشگاه‌های افسری ارتش را نيز اهدا کردند.

در ادامه اين مراسم، برنامه رزمايش ميدانی اجرا شد و در پايان مراسم نيز، يگان‌های حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016