سه شنبه 24 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار بيتليس ترکيه: حال زخمی های ايرانی خوب است، ايرنا

آنکارا- خبرگزاری دولتی ترکيه 'آناتولی' به نقل از 'نورالدين ييلماز' استاندار 'بيتليس' نوشت: در حمله مسلحانه به يک اتوبوس مسافربری ايرانی در حوالی شهرستان 'ارجيش' از توابع استان 'وان' شش تن زخمی شدند که حال تمامی آنان خوب است.

به گزارش ايرنا، 'ييلماز' درباره چگونگی حادثه گفت: يک خودرو که شماره پلاک آن هنوز مشخص نشده، قصد متوقف کردن اتوبوس ايرانی را داشت ولی راننده اتوبوس از متوقف کردن خودرو خودداری کرد و متعاقب آن اتوبوس زير رگبار قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته ييلماز، شش مسافر ايرانی اين اتوبوس زخمی شده اند که دو نفر از زخمی ها در بيمارستان شهرستان 'عادل جواز' استان بيتليس و بقيه در ديگر بيمارستانهای منطقه بستری شده اند.

استاندار بيتليس در ادامه گفت: پس از وقوع حادثه نيروهای امنيتی به منطقه اعزام شده اند.

پايگاه خبری روزنامه حريت نيز در مطلبی با عنوان 'حمله مسلحانه به اتوبوس ايرانی در ارجيش' نوشت: يک اتوبوس ايرانی با ۴۰ سرنشين که از مرز 'گوربولاغ' وارد ترکيه شده بود در نزديکی شهرستان 'ارجيش' از توابع استان 'وان' مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

به نوشته اين پايگاه خبری، مهاجمان قصد متوقف کردن اتوبوس را داشتند ولی در اين کار موفق نشدند و اتوبوس را زير رگبار قرار دادند.

به نوشته اين پايگاه خبری، راننده و هفت سرنشين اين اتوبوس بطور سطحی زخمی شده اند.

حريت، مقصد اتوبوس ايرانی را سوريه و نام راننده را 'علی دين پرور' ذکر کرد که به همراه 'فاطمه وحيدی' مسافر ۲۵ ساله که از ناحيه سينه هدف گلوله قرار گرفته است به بيمارستان استان بيتليس منتقل شده اند.

بنا بر اين گزارش 'گوهر عليپور' ديگر سرنشين اين اتوبوس برای مداوا به بيمارستان استان 'وان' انتقال يافته و سه سرنشين ديگر اتوبوس به نامهای 'سکينه بوداغ'، 'عبدالوهاب اموگا' و 'نورالله علی آبادی' که دارای جراحتهای سطحی هستند به بيمارستان صحرايی 'ارجيش' که برای زلزله زدگان ايجاد شده است، منتقل شدند و دو مسافر ديگر به بيمارستان استان بيلتيس انتقال يافتند.

پايگاه خبری حريت، به نقل از ' نورالله علی آبادی' که از وی به عنوان يکی از زخمی های اين حمله مسلحانه نام برد، نوشت: در خواب بودم که صدای گلوله و فرو ريختن شيشه ها را شنيدم، يکی از مسافران که در کنار من قرار داشت به دليل اصابت شيشه به سرش زخمی شد، نمی دانم که چرا به اتوبوس حمله شد.

به نوشته حريت، 'علی موسابی' راننده اتوبوس ديگر ايرانی که به همراه اتوبوس ياد شده قصد رفتن به سوريه را داشت گفت: به مقصد سوريه در حال حرکت بوديم و من جلوتر بودم، زمانی که از حمله به اتوبوس مطلع شدم، بازگشتم. تمامی مسافران شوک زده بودند و حدود ۱۵ گلوله به اتوبوس اصابت کرده بود.

به نوشته اين پايگاه خبری، نيروهای ژاندارمری ترکيه پس از بازجويی اوليه از مسافران ايرانی تلاش گسترده ای را برای يافتن مهاجمان آغاز کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016