چهارشنبه 25 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسماعيل کوثری: طهرانی مقدم پدر موشکی ايران بود، نصب موشک هواپيما‌بر روی تويوتا، مهر

همرزم شهيد حسن طهرانی مقدم با بيان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: وقتی در عمليات خيبر با مشکلات فراوانی مواجه شديم شهيد حسن مقدم با اقدامی مبتکرانه موشک هواپيما را بر روی خودرو تويوتا نصب کرد.

اسماعيل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان خاطراتی از شهيد بزرگوارحسن طهرانی مقدم در ايام دفاع مقدس و نحوه آشنايی با وی اظهار داشت: آشنايی بنده با شهيد طهرانی مقدم مربوط به سال ۶۲ و عمليات خيبر می شود.

وی افزود: سال ۶۲ هردوی ما جوان بوديم و پرتلاش؛ درآن مقطع زمانی بچه های رزمنده سعی می کردند تا ابتکارات و خلاقيت های خود را در مقابل دشمن به کار بگيرند و شهيد بزرگوار طهرانی مقدم نيز از جمله رزمندگان خوش فکر و مبتکر بود که در بخش فنی اداوات جنگی به خصوص توپخانه سپاه به کمک شهيد شفيع زاده کاری کرد که باعث شگفتگی خيلی ها شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راه اندازی اولين توپخانه سپاه با غنيمت های جنگی

اين همرزم شهيد با ذکر خاطره ای از دوران دفاع مقدس اين شهيد بزرگوار اظهار داشت: شهيدان حسن طهرانی مقدم و شفيع زاده در دوران دفاع مقدس با غنيمت گرفتن قبضه های توپ ارتش بعث عراق در عمليت های مختلف مانند ثامن الا ائمه، طريق القدس ، بيت المقدس و فتح المبين، توپخانه سپاه را راه اندازی کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: راه اندازی توپخانه ثمرات زيادی برای سپاه داشت. چراکه در ايام دفاع مقدس هيچ کشوری حاضر به فروش تسليحات نظامی به جمهوری اسلامی نبود، و همين توپخانه باعث شد تا نيروهای زيادی جذب ان شده ودر مسائل فنی و موشکی متخصص شوند.

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله شهيد حسن مقدم را انسانی با روح بلند خواند و اظهار داشت: او دائما به فکر آينده و پيشرفت در کار خود بود. همين امر باعث شد تا وی در تلاش برای رسيدن به تکنولوژی های روز برای ساخت موشک های جديد باشد تا دشمنان نتوانند به راحتی کشورمان را تهديد کرده و زورگويی کنند.

کوثری همچنين افزود: پشتکار، پيشرفت و انگيزه بالای شهيد طهرانی مقدم سبب شد تا بتواند با همکاری ساير رزمندگان سپاهی و بسيجی در سال های ۶۵ و ۶۶ برای اولين بار موشک های بومی را در داخل کشورمان طراحی کرده و بسازند.

اين همرزم شهيد در ادامه تصريح کرد: سعی و تلاش اين شهيد بزرگوار و همکارانش موجب شد تا جمهوری اسلامی ايران به موشک هايی با برد بالای دو هزار کيلومتر با تکنولوژی بومی دست پيدا کند.

علاقه رهبرانقلاب به شهيد طهرانی مقدم

کوثری همچنين ضمن بيان اين ويژگی مهم شهيد مقدم که با کمترين امکانات موجود بزرگ ترين ابداعات و خلاقيت ها را از خود نشان می داد گفت: در زمان عمليات خيبر که با مشکلاتی در طلائيه مواجه بوديم، شهيد طهرانی مقدم گفت من مشکل را حل می کنم و بعد با نصب موشک هواپيما بر روی تويتا يک عمل مبتکرانه انجام داد که حيرت همگان را برانگيخت.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به نبوغ شهيد طهرانی مقدم در موضوع طراحی وساخت موشک گفت: اينکه گفته می شود ايشان پدر موشکی ايران است است غلو نبوده و صحيح است.

کوثری شهيد طهرانی مقدم را در ابعاد مختلف علمی ، اخلاقی، معنوی و ولايت پذيری ممتاز خواند و افزود: اين شهيد عزيز هيچ گاه به دنبال مطرح کردن نام و سابقه خود نبود و تمام تلاش خود را برای تحقق فرامين رهبری به کار می برد؛ لذا رهبری معظم انقلاب نيز علاقه شديدی نسبت به ايشان داشت و شاهد بوديم که در مراسم تشييع اين شهيد نيز حضور پيدا کردند.

وی همچنين در خصوص پشتکار شهيد مقدم در به نتيجه رساندن پروژه هايش گفت: انگيزه الهی و بسيار بالای شهيد طهرانی مقدم باعث می شد تا هرگاه پروژه ای را در زمينه موشکی شروع می کرد تا به نتيجه نهايی رسيدن آن دست از کار وتلاش نکشد.

همرزم شهيد طهرانی همچنين در خصوص اخلاق اين شهيد بزرگوار اظهار داشت: شهيد طهرانی مقدم اخلاق بسيار خوبی داشت و هميشه خندان و با روحيه بود و اين روحيه شاداب ايشان نشات گرفته از انگيزه بالای وی بود. شهيد مقدم همچنين با زير دستانش بسيار متواضعانه برخورد می کرد و ارتباط وی با فرزندانش بيشتر از آن که رابطه پدر و فرزندی باشد رابطه دوستانه بود.

شهيد طهرانی مقدم علاقه زيادی به ورزش فوتبال داشت

کوثری با اشاره به اينکه شهيد طهرانی مقدم با اين همه مشغله کاری ورزش را فراموش نمی کرد افزود: ايشان علاقه زيادی به ورزش فوتبال داشت و مکرر دوستان و همکاران را تشويق به ورزش می کرد.

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله شهيد طهرانی مقدم را مرد تئوری و عمل خواند و گفت: هرگاه ايشان کاری را شروع می کرد و به نتيجه نمی رسيد خودش وارد ميدان عمل می شد و در صحنه آزمايش نيز حضور پيدا می کرد، حتی در مواردی هم که بنده را برای مشاهده آزمايش ها دعوت می کردند می ديدم که اين شهيد چگونه با همکارانش با انگيزه خيلی بالا آزمايش های خود را انجام می دهند.

وی با بيان اينکه شهيد طهرانی مقدم عاشق شهادت بود افزود: بعد از شهادت شهيد کاظمی ايشان برای شهادت روز شماری می کرد و سرانجام نيز به آرزوی ديرينه خود دست يافت.

اين همرزم شهيد طهرانی مقدم، با اشاره به اينکه آخرين ديدارش با اين شهيد در ستاد کل نيروهای مسلح بود افزود: شهيد طهرانی مقدم هرگاه رزمندگان دفاع مقدس را می ديد با شوخی های به جا و لطيفه گويی هم به آنها روحيه می داد و هم خودش طراوت و شادابی خاصی پيدا می کرد .

کوثری در پايان با بيان اينکه شهيد طهرانی مقدم اخلاق فوق العاده ای در برخورد با ديگران و همچنين تاکيد ويژه ای بر انجام فرايض دينی داشت افزود: ايشان در بعد علمی و تخصص خود در بحث موشکی يک نخبه و نابغه فوق العاده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016