دوشنبه 30 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانفکر: جنبش وال استريت متاثر از روشنگری های احمدی نژاد است، چيزی به نام جريان انحرافی وجود ندارد، ايرنا و فارس

تهران- مشاور مطبوعاتی رييس جمهوری تصريح کرد: اگر امروز جنبش وال استريت يقه دولتمردان آمريکايی را گرفته است، به طور قطع متاثر از همان روشنگری های 'محمود احمدی نژاد' رييس جمهوری اسلامی ايران در سفرهای نيويورک و گفت وگو با خبرنگاران آمريکايی است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'علی اکبر جوانفکر' روز دوشنبه در نشستی خبری در محل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ايران، حضور تاثيرگذار رييس جمهوری اسلامی ايران در عرصه های بين المللی و مصاحبه با رسانه های آمريکايی را يادآور شد و گفت: رييس جمهور از تريبون های آنها نظام سرمايه داری غرب و آمريکا را به چالش کشيد و آنها را در شرايط سختی قرار داد.

مديرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) در ادامه محبوبيت گسترده رييس جمهور در بين مسلمانان را يادآور شد و اظهار داشت: اين محبوبيت در نتيجه پيگيری گفتمان انقلاب اسلامی، تاکيد بر ارزش ها و ايستادگی در مقابل دشمنان در فضای خفقان ايجاد شده توسط نظام سلطه به دست آمده است.

سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ايران در اين زمينه اظهار داشت: در بسياری از کشورها، مردم اسم فرزندان خود را احمدی نژاد می گذارند.

مشاور مطبوعاتی رييس جمهوری همچنين گفت: تحولات شمال آفريقا و خاورميانه متاثر از روشنگری هايی است که احمدی نژاد در قبال نظام سلطه داشته است.

جوانفکر افزود: اين روشنگری ها در ميان مسلمانان شور و شوقی ايجاد کرد و نهايتا آنها وارد صحنه شدند.

قدرت ايران متاثر از افکار انقلابی و ارزشی است

مديرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در ادامه به ترسيم شرايط کنونی سياسی حاکم بر جهان پرداخت و گفت: در حال حاضر، دشمنان در وضعيت شکننده ای قرار دارند و قدرت ايران که متاثر از افکار انقلابی و ارزشی است، افزايش يافته است.

جوانفکر خاطرنشان کرد: پيشرفت های ايران در عرصه انرژی هسته ای، سلول های بنيادی و کشاورزی در دوره رياست جمهوری احمدی نژاد مرهون تلاش های ملت و دولت است.

نقش احمدی نژاد در تغيير فضای کشور به نفع انقلاب اسلامی

سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ايران در بخش ديگری از سخنان خود به بازخوانی تحولات سياسی کشور در آستانه نهمين انتخابات دوره رياست جمهوری در سال ۱۳۸۴ پرداخت و گفت:اگر می خواهيم وضعيت امروز را درست رصد کنيم بايد نگاهی به گذشته داشته باشيم.

مشاور مطبوعاتی رييس جمهوری اظهار داشت: در سال های ۸۲ و ۸۳ فضای سياسی کشور به سمتی رفته بود که بسياری از دست اندرکاران امور اجرايی کشور، احساس سرخوردگی کرده و اميدی به برون رفت از آن وضعيت را نداشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جوانفکر گفت: در اين سال ها، وضعيت بسيار سختی در کشور حاکم بود و برخی از افراد در کشور تنش ايجاد کرده و آرامش خاطر مردم را به هم می زدند تا اين که دکتر احمدی نژاد بی ريا وارد صحنه شد و در کنار ساير افراد تلاش کرد فضا را به نفع انقلاب تغيير دهد.

مديرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی يادآور شد: در انتخابات شورای شهر افرادی انتخاب شدند که به عنوان نماينده مردم ،فضای شهر تهران را با کمک شهردار (آقای احمدی نژاد) تغيير دادند.

سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ايران گفت: آمدن دکتر احمدی نژاد از متن و طبقه فرودست جامعه به شهرداری تهران و رياست جمهوری، مشقات و تبعاتی در پی داشت و ايشان از تبعات آن مطلع بود.

وی در ادامه به تشريح تلاش های گروه ها و جريانات سياسی برای مقابله با فضای به وجود آمده در آن مقطع زمانی پرداخت و اظهار داشت: اين گروه ها و جريانات تصميم گرفتند فضا را عوض کنند و در انتخابات تلاش زيادی کردند تا احمدی نژاد وارد صحنه نشود و حتی تا مرز تهديد هم پيش رفتند.

مشاور مطبوعاتی رييس جمهوری با بيان اين که احمدی نژاد تا لحظه آخر برای ورود به صحنه اعلام آمادگی نکرد، افزود: وی می خواست با مردم گفت و گو کند و اگر فرد با صلاحيتی وارد صحنه می شد ضرورتی برای حضور در اين صحنه نمی ديد.

انتخاب احمدی نژاد ضربه سنگينی به دشمنان وارد کرد

مديرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی عملکرد موفق احمدی نژاد در استانداری اردبيل و شهرداری تهران را يادآور شد و اظهار داشت: کارنامه موفق آقای احمدی نژاد باعث شد مردم در انتخابات سوم تير ۸۴ سکان مديريت اجرايی کشور را به وی بسپارند که اين امر ضربه سنگينی به دشمنان بيرونی کشور وارد کرد.

جوانفکر گفت: اين انتخاب بسياری از مناسبات سياسی کشور را دستخوش آشفتگی و ناپايداری کرد با اين حال از زمانی که آقای احمدی نژاد به اين سمت برگزيده شد آستين همت را بالا زد و گفتمان انقلاب را پی جويی کرد.

سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ايران افزود: رييس جمهور يک به يک وعده های انتخاباتی را که به مردم داده بود دنبال کرد و سفرهای استانی را در دستور کار قرار داد که الان دور چهارم آن در حال برگزاری است و برکات خوبی هم برای کشور داشته است.

وی ادامه داد: احمدی نژاد به دنبال حفظ حضور مردم در صحنه است و سفرهای استانی برای به نمايش گذاشتن قدرت و اقتدار ملی انجام می شود.

***

علی‌اکبر جوانفکر: چيزی به نام جريان انحرافی وجود ندارد، فارس

مشاور مطبوعاتی رئيس جمهور گفت: چيزی به نام جريان انحرافی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، علی اکبر جوانفکر امروز در نشست خبری در مؤسسه مطبوعاتی ايران اظهار داشت: بنده ديدگاه‌های خود را مطرح کرده‌ام و به صراحت و شجاعت من، دوستان اذعان دارند.

وی با بيان اينکه در اظهارنظرهای خود ملاحظات نظام و مردم را دارم خاطر نشان کرد: بايد در کشور احساس خفقان ايجاد نشود ضمن اينکه ما به کسی اتهام نزديم.

مديرعامل ايرنا ادامه داد: در طول ۷ تا ۸ ماه اخير چه کسانی به ما هجوم آوردند و چه‌ها گفتند و در اين مدت جريان انحرافی را مطرح کردند.

جوانفکر اعلام کرد: چيزی به نام جريان انحرافی وجود ندارد و طرح اين مسائل باعث خوشحالی دشمن می‌شود.

سرپرست موسسه مطبوعاتی ايران با طرح اين سوال که اين چه حرفهايی است که به ما نسبت می‌دهند اظهار داشت: ما از چه چيزی منحرف شده‌ايم؟ احمدی‌نژاد که پای اين انقلاب ايستاده و سابقه ما روشن است؛ و ما چيزی برای پنهان کردن از مردم نداريم.

جوانفکر با بيان اينکه ما به کسی تهمت نمی‌زنيم، تصريح کرد: دستگاه قضايی در اين نظام رکن است و بايد شأن آن حفظ شود و از اين دستگاه انتظار داريم که همه چيز طبق قانون انجام شود.

مديرعامل ايرنا افزود: اينکه ما می‌خواهيم حقوق شهروندان رعايت شود توهين نيست و ما برخوردمان با کسی حذفی نيست و برخورد ما اصلاحی است.

مشاور مطبوعاتی رئيس جمهور در ادامه اين نشست خبری در پاسخ به سؤالی در خصوص مصاحبه اخير وی با روزنامه اعتماد و انعکاس گسترده اين مصاحبه در رسانه‌های خارج از کشور ابراز داشت: مگر ما چه چيزی را مطرح کرديم که تا اين حد بازتاب گسترده داشته باشد، اگر اشکالی به صحبت‌های من وارد است آن را به من بگويند و چرا بايد امروز مقاله‌ای در يکی از روزنامه‌ها منتشر شود و سرتاسر آن اين باشد که جوانفکر در مصاحبه اخير خود فحاشی کرده است و چرا بايد از صحبت‌های من غرض‌خوانی کنند و ما نگاهمان به بيرون از کشور نيست.

من محکوم شده‌ام چه ربطی به شما دارد؟

وی با اشاره به موضع‌گيری برخی از رسانه‌های جريان اپوزيسيون در خصوص مصاحبه اخير خود با روزنامه اعتماد گفت: من محکوم شده‌ام چه ربطی به شما دارد و اگر صحبت‌های من بازتاب داشته چه کار بايد کنم. بايد فضا را باز کنيم و اين موارد نشانه آزادی است.

مشاور رسانه‌ای رئيس جمهور در ادامه در خصوص جدا شدن جمع کثيری از همکاران و دوستان سابق احمدی‌نژاد از جمع دولت خاطر نشان کرد: اين مسئله اشکالی ندارد؛ احمدی‌نژاد وابسته به يک جريان خاص نيست و مستقل آمده و مردم هم به او اقبال کرده‌اند.

مديرعامل ايرنا افزود: احمدی‌نژاد عده‌ای را که می‌شناخت به دولت آورد و بعد فهميد که ممکن است آنها ضعف‌هايی داشته باشند و يا دچار زد و بندهای سياسی شده باشند؛‌ چرا می‌خواهيم افراد را وامدار خود کنيم. در دولت احمدی‌نژاد برخی خود از دولت جدا شده‌اند و برخی نيز احمدی‌‌نژاد به آنها گفت که نمی‌توانيم با هم کار کنيم.

جوانفکر درباره صدور حکم محکوميت خود در روز گذشته و احتمال ارتباط صدور اين حکم با مصاحبه اخير خود با روزنامه اعتماد گفت: حکم دادگاه من در خصوص ويژه‌نامه‌ خاتون صادر شده و اين حکم از قبل قرار بوده که در روز يکشنبه اعلام شود و ربطی به نشست خبری امروز ندارد و اين موضوعات هيچ ارتباطی با يکديگر ندارند.

وی يادآور شد: حکم صادر شده و صدور اين حکم با حضور هيئت منصفه هم بوده و البته بنده مراتب اعتراض خود را نيز از مجاری قانونی اعلام می‌کنم اما اينکه به خاطر زندان رفتن خود بخواهند به صورت ديگران چنگ بيندازم درست نيست.

سرپرست مؤسسه مطبوعاتی ايران خاطر نشان کرد: بنده تا وقتی زنده هستم قطعا نظر خود را می‌گويم و برخلاف قانون حرفی نمی‌زنم و توهين نيز به کسی نمی‌کنم.

جوانفکر با اشاره به برگزاری جلسه دادگاه خود در خصوص انتشار ويژه‌نامه خاتون تصريح کرد: دستگاه قضايی پس از برگزاری دو جلسه به اين جمع‌بندی رسيده و بنده از جناب آقای مديرخراسانی به عنوان رئيس دادگاه خود و از مديريت ايشان در جلسه دادگاه تشکر کرده‌ام.

وی ادامه داد: برخی از اعضای هيئت منصفه از جمله آقای عسگراولادی به عنوان رئيس هيئت منصفه در جلسه نخست دادگاه من حضور نداشتند و در حکم اخير نيز اشاره‌ای به دفاعی که بنده در جلسات دادگاه کردم نشده است؛ بنده گفتم که در اين جريان ما مظلوم واقع شده‌ايم و به دادستان، به علما و به برخی از نمايندگان مجلس هم ظلم شده و اين ظلم توسط يک موج رسانه‌ای ايجاد شد که برخلاف حق بود.

جوانفکر متذکر شد: عده‌ای بر اساس آن موج رسانه‌ای قضاوت کردند در حالی که محکوميت من در نشريه خاتون تنها در مورد يک عکس و دو مطلب بوده است.

مديرعامل ايرنا با نشان دادن يکی از عکس‌های ويژه‌نامه خاتون مدعی شد که اين عکس پيش از انتشار ويژه‌نامه در يک خبرگزاری نيز منتشر شده بود و تصريح کرد: چطور انتشار اين عکس در آنجا مشکل ندارد و بعد که ما آن را منتشر می‌کنيم محکوم می‌شويم.

وی با اشاره به مطلب ديگری از ويژ‌ه‌نامه خاتون اظهار داشت: اين مطلب قبلا در سال ۸۹ در نشريه هابيل منتشر شده بود و اگر انتشار چنين مطلبی قابل محکوم شدن است بايد پيش از اين آن را محکوم می‌کردند لذا خاتون نبايد محکوم می‌شد.

مشاور رسانه‌ای رئيس جمهور خاطر نشان کرد: ما هم اشکال ماهوی و هم اشکال شکلی به حکم صادر شده اخير داريم و درخواست تجديدنظر خود را از طريق مراجع قضايی پيگيری می‌کنيم و اميدواريم اين حکم سنگين ناحق، اصلاح شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016