دوشنبه 30 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بريتانيا بانک مرکزی ايران را تحريم می‌کند؛ آمريکا "تمهيدات تازه ای" در پيش می گيرد، بی بی سی

جورج آزبورن، وزير دارايی بريتانيا، از اعمال تحريم های مالی تازه عليه ايران خبر داد. اين تصميم ها در راستای افزايش نگرانی از برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش تازه آژانس بين المللی انرژی اتمی اتخاذ شده است.

توقف همکاری بريتانيا با موسسه های مالی ايران شامل بانک مرکزی اين کشور نيز می‌شود. اين نخستين بار است که بريتانيا تبادلات مالی با يک کشور را به طور کامل قطع می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته آقای آزبورن توقف همکاری مالی با بانک های ايران به علت نقش اين موسسه ها "در توسعه برنامه اتمی نظامی" ايران صورت گرفته است.

انتظار می رود آمريکا و کانادا هم امروز (دوشنبه ۲۱ نوامبر) تحريم های اقتصادی بيشتری عليه سيستم مالی ايران اعلام کنند. وزارت خزانه داری اين کشور اعلام کرده که به زودی تمهيدات تازه ايالات متحده برای افزايش فشار بر ايران اعلام می شود.

اين تمهيدات که قرار است بعد از ظهر دوشنبه به وقت واشنگتن به وسيله وزرای خارجه و خزانه داری آمريکا و در هماهنگی با تصميم تازه بريتانيا برای توقف مبادلات مالی با نظام بانکی ايران اعلام می شود.

جزئيات تدابير تازه آمريکا اعلام نشده است ولی خبرگزاری ها به نقل از مقام هايی که از آنها نام برده نشده، نوشته اند ايالات متحده قرار است اعلام کند نام ايران در فهرست کشورهايی قرار گرفته است که از آنها به عنوان "مهم ترين نگرانی ها در زمينه پولشويی" نام برده شده است.

تحليلگران می گويند اين کار می تواند راه را برای تمهيدات بعدی از جمله تحريم بانک مرکزی ايران باز کند.

"هماهنگی بريتانيا با ديگر کشورها"

يکی از سخنگويان ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا در اين باره گفته است: "در مورد اعمال تحريم های مالی جديد عليه ايران هماهنگ هايی با آمريکا و کانادا خواهيم داشت. ما می خواهيم با ساير کشورهای اروپايی هم در اين باره صحبت کنيم."

اين سخنگوی نخست وزير بريتانيا همچنين گفته است انتظار می‌رود اعمال تحريم های بيشتر عليه ايران در جريان نشست وزرای خارجه کشورهای اروپايی که قرار است در ماه آينده ميلادی برگزار شود، مورد بحث و بررسی قرار بگيرد.

در پی گزارش مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی که در آن نسبت به جنبه های نظامی برنامه های اتمی ايران ابراز نگرانی شده بود، شورای حکام آژانس روز جمعه گذشته قطعنامه ای را در اين مورد صادر کرد.

در اين قطعنامه، ضمن ابراز نگرانی نسبت به ابهاماتی که همچنان در مورد برنامه های اتمی ايران باقی است و مديرکل آژانس به آنها اشاره کرده، از جمهوری اسلامی خواسته شده است تا اطلاعات شفاف و کاملی را در مورد تمامی جنبه های برنامه های هسته ای خود در اختيار آژانس قرار دهد.

به گفته خبرنگار بی بی سی عليرغم گزارش تازه آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره فعاليت های هسته ای ايران، پرونده اين کشور را به دليل مخالفت های روسيه و چين به شورای امنيت سازمان ملل متحد ارجاع داده نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016