شنبه 12 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی‌رضا جباری، نویسنده و مترجم، عضو کانون نویسندگان ایران عمل جراحی شد

به گزارش خسرو شمیرانی سردبیر نشریه هفته در کانادا، علی‌رضا جباری، از اعضای کانون نویسندگان ایران، نویسنده و مترجم پرکار، که از روز 21 نوامبر 2011 دچار سانحه ده بود، پنج‌شنبه 1 دسامبر عمل جراحی شد.

پروانه جباری، همسر علیرضا جباری به «هفته» گفت: «جراحی در بیمارستان ایران‌مهر انجام شد و پزشکان کار خوبی انجام دادند و علی رضا الان روبه بهبود است.»

وی درباره جراحت علی‌رضا جباری گفت: «همسرم دوشنبه 21 نوامبر در خیابان دچار سانحه شد. همان شب او را به بیمارستان میلاد بردیم. از میلاد او به خانه فرستادند. روز بعد با مراجعه مجدد به میلاد عکس‌بردای شد و گفته شد که همه چیز سالم است.» وی ادامه داد: «البته تشخیص توسط یک متخصص نبود. از مسولان بیمارستان درخواست کردیم یک متخصص همسرم را ببیند ولی گفتند که باید سه ماه در نوبت باشد. تاکید کردم که او درد دارد و در وضعیت اورژآنس است اما توجهی نشد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق گفته پروانه جباری درروزهای بعد حال علی‌رضا حباری به وخامت گرائید و به بیمارستان ایران‌مهر برده شد. خانم جباری در این باره گفت: «دکتر متخصص در ایران‌مهر با یک نظر به تصویر رادیو‌لوژی که در میلاد گرفته شده بود گفت یکی از استخوان‌‌های بیرونی پای راست در ناحیه زانو شکسته است و بعد از بررسی بیشتر معلوم شد که همان زانو در سمت داخلی دچار بردیگی تاندوم شده است.» وی ادامه داد: «جباری که نزدیکب ه هفتاد سال سن دارد باید درد سختی را تحمل می‌کرده است.»

علی‌رضا جباری که از یکشنبه 27 نوامبر در بیمارستان ایران‌مهر بستری‌شده‌بود، روز اول دسامبر مورد عمل جراحی قرار گرفت که موفقیت آمیز بود. این نویسنده و مترجم فعال روز جمعه دو دسامبر از بیمارستان مرخص شد. و طبق تجویز پزش تا سه ماه حق ندارد کف پای راست خود ار زمین بگذارد.

علی‌‌رضا جباری متولد 1323 خورشیدی است. از او نزدیک به 40 اثر منتشر شده است که بیشتر آنها ترجمه آثار ادبی یا تاریخ ادبیات هستند. او به دلیل مصاحبه‌‌هایش با رسانه‌ها از سال 1382 نزدیک به دو سال در زندان بود و در همان دوران جایزه هلمن همت را دریافت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016