شنبه 12 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تست جدیدترین سامانه‌های موشکی و زیرسطحی ارتش در آب‌های بین‌المللی، فارس

خبرگزاری فارس: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از تست جدیدترین دستاوردهای موشکی و زیرسطحی نیروی دریایی در رزمایش بین المللی "ولایت90" خبر داد.
خبرگزاری فارس: تست جدیدترین سامانه‌های موشکی و زیرسطحی ارتش در آب‌های بین‌المللی

امیر سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهداف رزمایش بین‌المللی "ولایت ۹۰" اظهار کرد: یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم نمایش توانمندی و قابلیت و اقتدار نیروی دریایی ارتش در حراست از مرزهای آبی و برقراری امنیت آب و خاک فلات قاره کشورهای اقتصادی است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش ارسال پیام به سایر کشورهای همسایه است که این قابلیت و توانمندی در کشورهای حاشیه دریای عمان و اقیانوس هند وجود دارد و خودشان قادر هستند که با مشارکت یکدیگر امنیت لازم را در آنجا برقرار کنند و قادر باشند با پدیده شوم دزدی دریایی که به وقوع پیوسته مقابله کنند و این آمادگی همواره وجود دارد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش همچنین تصریح کرد: رزمایش "ولایت 90" یک پیام صلح به کشورهای همسایه است که بتوانیم در آینده نزدیک کارهای مشترکی را بر اساس توافقاتی که انجام می‌شود، داشته باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسوی با بیان اینکه یکی از اهدافی که در برگزاری رزمایش دنبال می‌شود آزمایش تجهیزات جدیدی است که به سازمان رزم نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند، اظهار کرد: در رزمایش "ولایت 90" هم شاهد آزمایش برخی از این تجهیزات جدید خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً نمایش این قابلیتها و توانمندی‌ها و میزان قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بیگانگان این پیام را خواهد داشت که نیروی دریایی ارتش با تمام وجود و قاطعیت تمام آماده دفاع از مرزهای آبی خود است و با هرگونه تعرض احتمالی شدیداً برخورد خواهد کرد و پاسخ خواهد داد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در خصوص آزمایش دستاوردهای این نیرو در رزمایش تاکید کرد: تعدادی از یگان‌های زیرسطحی جدیداً به نیروی دریایی ملحق شده‌اند که اینها در رزمایش به‌طور عملی آزمایش می‌شوند و همچنین سامانه‌های موشکی ساحل به دریا که اخیراً دریافت کرده‌ایم نیز به‌صورت عملی تست خواهند شد و توانمندی و قابلیت آنها نشان داده می‌شود.

موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا موشک‌های قادر که به‌تازگی بر روی شناورها نصب شده نیز تست می‌شود، گفت: بله، همه تجهیزاتی که تاکنون در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار گرفت، در صحنه رزمایش، آزمایش عملی خواهد شد و به‌طور عملی تست می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016