یکشنبه 13 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو انستیتوی نومحافظه کار آمریکن اینترپرایز: بزرگترین مشکل آمریکا عدم استفاده بمب اتمی از سوی ایران است!

به گزارش خبرنامه گویا دانیل پلتکا، معاون رئیس مطالعات سیاست گذاری های خارجی و دفاعی انستیتوی آمریکن اینترپرایز که یکی از مهمترین موسسات نزدیک به نئوکانسروتیو ها یا نو محافظه کاران آمریکاست اخیرا در یک مصاحبه به صراحت نقطه نظرات تازه ای را در مورد برنامه اتمی ایران مطرح کرده است.

پلتکا در این مصاحبه گفت:‌ بزرگترین مشکل برای ایالات متحده آمریکا این نیست که ایران به سلاح هسته ای دست یابد و آن را آزمایش کند، این است که به آن دست یابد و از آن استفاده نکند!

او در توضیح این مطلب گفت: به محض اینکه آنها به یک بمب دست یابند و هیج کار بدی با آن نکنند، همه مخالفان ما بر می گردند و می گویند: "دیدید! نگفتیم ایران یک قدرت مسئول است! به شما گفته بودیم ایران برای استفاده فوری از بمب اتمی آن را نمی خواهد. گفته بودیم ایران به دنبال دستیابی به نفوذ منطقه ای یا هژمونی منطقه ای از طریق دستیابی به بمب اتمی نیست!" ... و آنها نهایتا یک ایران مسلح به بمب اتمی را "بدون مشکل" معرفی خواهند کرد.

برخی از تحیلگران این استراتژی تازه نو محافظه کاران در بیان صریح نقطه نظراتشان علیه ایران را قدمی نزدیکتر به آغاز یک جنگ علیه این کشور ارزیابی کرده اند.

در هفته های اخیر بحث های زیادی از سوی جریانات تندرو آمریکایی مطرح شده که حتی اگر ایران اتمی خطری علیه اسرائیل نباشد از نظر توازن قوا نباید به این کشور اجازه دستیابی به آن را داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویدیوی مصاحبه دانیلا پلتکا را در زیر ببینید:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016