جمعه 25 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيدمرتضي نبوي: حضور يا فقدان حضور اصلاح‌طلبان در مشاركت مردمي تاثيري ندارد، ایسنا

يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌که «دولت‌هاي نهم و دهم خدمات بسياري در موضوعات عمراني و فرهنگي ارايه کرده است» گفت: دولت نهم در مواضع سياسي و بين‌المللي شفاف‌تر عمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيدمرتضي نبوي در جمع خبرنگاران در شيراز افزود: دولت دهم در برخي مواضع دچار نوسانات و حاشيه‌هايي شد که همين حاشيه‌ها زمينه‌اي براي ايجاد جبهه‌اي تحت عنوان پايداري شد.

وي با بيان اين‌كه «اصولگرايان داراي سلايق متفاوتي بوده و هستند» وجود سه ضلع رايحه خوش خدمت، پيروان خط امام و ايثارگران و رهپويان، در انتخابات رياست‌جمهوري را به دليل همين تفاوت‌ دانست و گفت: همه اصول‌گرايان در اصول و مباني نظام با هم مشترك هستند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با قبول اين‌كه برخي از چهره‌هاي جبهه پايداري در سازوكار تعريف شده براي وحدت گروه‌هاي اصول‌گرا، قرار نگرفته‌اند، گفت: برخي از اصولگرايان براي حضور در انتخابات شرايطي را مطرح مي‌کنند، البته همه بايد ابتدا موضع خود را نسبت به جريان انحرافي مشخص کنند.

نبوي در خصوص اهميت اتحاد اصولگرايان براي حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: با تشكيل 8+7 تکليف اصولگرايان مشخص شد، اما مانند هميشه بايد براين نكته تاكيد و تصريح كرد كه اصولگرايي در انحصار هيچ شخص و گروهي قرار ندارد.

وي اصولگرايي را يك تفكر قلمداد و تصريح کرد: برخي از اصولگرايان حالت مطلق انگاري دارند که اين عامل ريزش مي‌شود، نبايد اصولگرايي را مصادره كرد.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين‌كه «مردم در انتخابات مانند گذشته بايد خود به يك شناخت كامل از افراد و گروه‌ها دست پيدا كرده يا به گروه‌ها اعتماد كنند» گفت: مواضع 8+7 همان مواضع اصولگرايان است.

وي اضافه كرد: اين تشکل در سراسر کشور با حضور يک روحاني برجسته و يک شخصيت سياسي تشکيل شده است.

نبوي از طراحي ساز و كاري دقيق‌تر براي حضور اصولگرايان در انتخابات اين دوره مجلس خبر داد و گفت: در انتخابات مجلس هشتم نيز چنين تشکلي وجود داشت، ولي امروز روحانيت نقش برجسته‌اي در اين موضوع ايفا مي‌کند.

مدير مسوول روزنامه رسالت با بيان اين‌كه «آقاي باهنر در دوره قبل به صورت مشخص احمدي‌نژاد را قبول نداشت» خاطرنشان كرد: باهنر زماني که تشکل جامعه مهندسين راي به حمايت از احمدي‌نژاد داد، به طور کامل به نظر جمع احترام گذاشت.

اين فعال سياسي گفت: طرح موضوعاتي نظير مشاركت ايران در توطئه ترور سفير عربستان، حقوق بشر و ادعاي دبير كل آژانس مبني بر اين‌كه ايران به‌دنبال سلاح هسته‌يي است، فشارهايي است كه از سوي دشمنان به‌قصد تحت‌الشعاع قرار دادن فضاي انتخابات انجام شده و برخي نيز خواسته يا ناخواسته در داخل بر اين فشارها افزوده‌اند.

نبوي با تاكيد بر اين‌كه «دشمن از برگزاري انتخابات پرشور در ايران هراس دارد» گفت: عده‌اي در داخل هم بدشان نمي‌آيد آبي به آسياب دشمنان بريزند و مشاركت آنچناني در انتخابات شكل نگيرد.

وي ايام نهم ديماه و 22 بهمن‌ماه را روزهايي مهم براي ايجاد ياس در دشمنان دانست و در خصوص وضعيت و مواضع اصلاح‌طلبان و تاثير آن بر انتخابات نيز گفت: اصلاح‌طلبان به هيچ وجه شرايط اجتماعي حضور رسمي در انتخابات را ندارند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه «انشقاق در درون اصلاح‌طلبان ايجاد و نيروهايشان پراكنده شده‌ است» گفت: در عين‌حال برخي از آن‌ها به‌دنبال شرط گذاشتن براي حضور در انتخابات هستند، شرايطي مانند آزاد كردن بي‌قيد و شرط زندانيان فتنه 88.

نبوي با بيان اين‌كه «اصلاح‌طلبان امروز پايگاه و اقبال اجتماعي براي حضور در عرصه‌اي مانند انتخابات را ندارند و اين يك واقعيت است» گفت: اين‌گونه نيست كه تحت عنوان جناح اصلاح‌طلب ليستي در اين انتخابات ارايه و رسما در رقابت شركت كنند، اما افراد اصلاح‌طلب شخصا مي‌توانند در رقابت‌ها شركت داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير مسوول روزنامه رسالت در عين‌حال با اشاره به اين‌كه «هدف از اين رفتار كاهش سطح مشاركت مردم در انتخابات است» گفت: اصلاح‌طلبان فکر مي‌کنند اگر بگويند در انتخابات حضور نخواهند داشت، بخشي از مشارکت مردم از بين خواهد رفت در حالي که خود مردم با ديد و شناخت کافي از افراد در انتخابات شرکت مي‌کنند.

نبوي حضور يا فقدان حضور اصلاح‌طلبان را در ميزان مشاركت مردم در انتخابات موثر ندانست و تصريح كرد:‌ البته اين گونه تصميم‌ها در پرونده سياسي اين جريانات ثبت خواهد شد و مردم قضاوت خواهند كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016