پنجشنبه 1 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد قربانيان انفجارهای امروز در بغداد به ۲۲۴ کشته و زخمی رسيد، مهر

منابع امنيتی عراق با اشاره به اينکه تعداد انفجارهای صبح امروز در بغداد به ۱۲ انفجار رسيده تاکيد کردند: آخرين انفجار دقايقی پيش منطقه الحارثيه بغداد را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد تعداد قربانيان انفجارهای صبح امروز در بغداد به ۵۷ کشته و ۱۶۷ زخمی رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر، خبرنگار العربيه دقايقی پيش در گزارشی زنده از بغداد به نقل از منابع امنيتی عراق تاکيد کرد: از صبح امروز تاکنون ۱۲ انفجار در بغداد رخ داده که آخرين آنها دقايقی پيش در منطقه الحارثيه بوده که اطلاعاتی از تلفات آن در دست نيست.

وی با اشاره به اينکه برخی از اين انفجارها مزدوج بوده، تاکيد کرد: برخی منابع امنيتی احتمال داده اند در ساعات آتی انفجارهای ديگری نيز در بغداد رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری رويترز انفجارهای صبح امروز در بغداد بيشتر در مناطق شيعه نشين بغداد رخ داده است. بنابراين گزارش، اين نخستين انفجارها در بغداد است که پس از تنشهای اخير ميان دولت نوری المالکی و جريانهای اهل سنت و عقب نشينی نظاميان آمريکايی از عراق رخ می دهد.

خاطر نشان می شود طارق الهاشمی معاون رئيس جمهور عراق اخيرا به دست داشتن در حملات تروريستی متهم شده و حکم بازداشت وی نيز صادر شده است. نوری المالکی نيز در مواضعی خواستار رای عدم اعتماد به "صالح المطلک" از نزديکان الهاشمی شد. اين در حالی است که طارق الهاشمی هم اکنون در اقليم کردستان عراق حضور دارد و مقامات اين منطقه از اجرای حکم بازداشت وی سر باز زده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016