چهارشنبه 7 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام آمادگی ايران برای ورود هواپيمای روسی سوخو، مهر

- افزايش نرخ بليت در فاز دوم هدفمندی

وزير راه و شهرسازی با بيان اينکه برای ورود هواپيماهای سوخو از روسيه اعلام آمادگی کرديم، گفت: در فاز دوم هدفمندی يارانه ها و با افزايش قيمت بنزين، قيمت بليت هم افزايش می يابد.


به گزارش خبرنگار مهر، علی نيکزاد امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره خريد هواپيمای سوخو از روسيه گفت: مذاکراتی با وزير حمل و نقل روسيه در خصوص بندر اميرآباد، راه آهن رشت- آستارا و خريد هواپيما داشتيم و آمادگی خود را برای خريد هواپيمای ۱۰۰ نفره سوخو اعلام آمادگی کرديم.

وزير راه و شهرسازی افزود: در اين سفر، رئيس سازمان هواپيمايی کشوری که مرجع رسيدگی و تاييد هواپيماها است حضور داشت و اين هواپيما را تاييد کرد زيرا اين هواپيما کوتاه برد است و با موقعيت آب و هوايی ايران سازگاری دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه قيمت اين هواپيما و ميزان مصرف سوخت آن مناسب است، بيان کرد: در يکسال اخير ۲۶ فروند هواپيما به کشور وارد شده است و از منابع صندوق توسعه ملی هم تسهيلات مناسبی در اختيار صنعت هوايی قرار می گيرد.

نيکزاد در پاسخ به پرسش ديگر مهر درباره برنامه دولت برای فرودگاه های غيراقتصادی، اظهار داشت: از ميان ۵۴ فرودگاه کشور، تنها ۳ فرودگاه اقتصادی است و دولت برای باقی اين فرودگاه ها سوبسيد در نظر می گيرد و نمی توان هريک از فرودگاه های غيراقتصادی را با يکديگر ادغام کرد زيرا مردم نمی خواهند که فاصله ۳۰ تا ۴۰ کيلومتری ميان فرودگاه و شهر داشته باشند.

وزير راه و شهرسازی با بيان اينکه بايد به سمت سرمايه گذاری و استفاده از بخش خصوصی در اين فرودگاه ها برويم، گفت: ما بايد به سمت سرمايه گذاری و استفاده از بخش خصوصی و روش های مختلف از جمله مشارکت، فاينانس، BOT و استفاده از توانمندی استانداری ها برويم تا فرودگاه ها توسعه پيدا کنند.

وی درباره برنامه های وزارت راه و شهرسازی در فازدوم هدفمندی يارانه ها، اظهار داشت: در زمان اجرای فازدوم هدفمندی يارانه ها به همان ميزان که قيمت بنزين افزايش پيدا کند برای قيمت بليت هم اقدام خواهد شد و دکتر احمدی نژاد تاکيد دارد که مرحله دوم به زودی اجرا شود.

نيکزاد افزود: يکی از معاونان وزارتخانه به همراه بخش خصوصی پيشنهادهای مختلف را بررسی می کنند تا با افزايش قيمت بنزين، قيمت بليت هم تغيير کند و با بالا رفتن قيمت بنزين تاثير آن بر بليت اعمال می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016