پنجشنبه 8 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طی ۹۸ روز ۱۱۷ مورد بازداشت شهروندان کُرد، کُردپا

کُردپا: در طول ۹۸ روز گذشته يکصدو هفده نفر از شهروندان کُرد توسط نهادهای امنيتی-قضايی حکومت اسلامی ايران بازداشت و روانه بازداشتگاه‌های اداره‌ی اطلاعات شده‌اند.

مهرماه
در ماه مهر ۳۵ نفر از شهروندان ساکن مناطق کُردنشين ايران از سوی مأموران امنيتی و قضايی حکومت اسلامی ايران بازداشت گرديده که حکم قطعی ۵ تن از آنان توسط دستگاه قضايی صادر، که در اين ميان ۳ شهروند کُرد به تحمل هجده‌ماه حبس و دو نفر ديگر که معلم مدرسه بوده‌اند به تبعيد محکوم شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آبان‌ماه
در دومين ماه از فصل پاييز، ۴۸ شهروند کُرد از سوی نيروهای امنيتی حکومت اسلامی بازداشت که حکم قطعی ۵ تن از آنان از ۸۴ ماه زندان تعزيری حکايت دارد.
اتهام هشت تن از بازداشتی‌های آبان‌ماه در کردستان تنها فعاليت فرهنگی و مدنی عنوان گرديده است.

آذرماه
در اين ماه هم بازداشت شهروندان کُرد توسط نهادهای امنيتی-قضايی حکومت اسلامی ايران ادامه داشته که با اسناد به مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا جمعاً ۲۸ نفر از ساکنان مناطق کُردنشين ايران، که ۱۵ نفر از آنان ساکن شهرستان مهاباد بوده، به اتهام فعاليت و تبليغ به نفع احزاب کُرد اپوزسيون حکومت اسلامی ايران بازداشت شده‌اند.
در اين ميان تنها يک تن از اين افراد به نام زينب جلاليان به حبس ابد محکوم گرديد و مابقی تاکنون در بلاتکليفی به سر می‌برند.

هفته‌ی نخست دی‌ماه
طی هفت روز اخير ۶ شهروند کُرد که تاکنون از سرنوشت آنان خبر موثقی در دسترس نمی‌باشد از سوی نيروهای امنيتی حکومت اسلامی ايران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
از مجموع ۱۱۷ مورد بازداشت در کردستان ايران ۷ نفر از شهروندان کُرد با توديع وثيقه از زندان آزاد شدند.

تمامی اين شهروندان کُرد به اتهامات عقيدتی، فرهنگی و سياسی بازداشت شده‌اند.
اين آمار با استناد به مرکز ثبت آمار آژانس خبررسانی کُردپا منتشر شده و احتمال بالاتر بودن اين آمار بالقوه می‌باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016