شنبه 10 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"موشک سطح به هوای برد متوسط" برای اولین بار تست می‌شود، فارس

در روزهای پایانی رزمایش دریایی ولایت 90، برای اولین بار موشک سطح به هوای برد متوسط از روی یگان شناوری نیروی دریایی ارتش شلیک خواهد شد.

امیر دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش ولایت 90 در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، در خصوص برنامه‌های تست و شلیک انواع موشک دریایی این نیرو در روزهای پایانی رزمایش خاطرنشان کرد: در گذشته موشک‌های سطح به هوای دوش پرتاب با برد کوتاه در رزمایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت اما این برای اولین بار است که موشک سطح به هوای با برد متوسط در این رزمایش شلیک و مورد تست و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

موسوی همچنین تصریح کرد: برد این موشک‌ها در مقایسه با انواع موشک‌هایی که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، به روز بوده و جوابگوی تهدیدات هوایی موجود علیه یگان‌های شناور سطحی خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: پس از این رزمایش و با بررسی نتایج حاصله از شلیک این موشک‌ها سایر شناورها نیز با توجه به خطراتی که یگان‌های شناوری را تهدید خواهد کرد، به این سامانه‌های موشکی سطح به هوا با برد متوسط مجهز خواهند شد.

به گزارش فارس رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 در محدوده آب‌های جنوب شرق کشور از تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند (مدار 20 درجه) در بعد عملیاتی و تا مدار 10 درجه شمالی در بعد اطلاعاتی در حال برگزاری است که طی روزهای گذشته انواع تاکتیک‌های رزم سطحی و زیرسطحی،‌ سامانه‌های توپخانه‌ای و شناورهای تندرو راکت انداز و نیز عملیات گشت و شناسایی دریایی در آن مورد تست و ارزیابی قرار گرفت و در دو روز پایانی این رزمایش شاهد شلیک انواع موشک‌های برد کوتاه، متوسط و بلند با قابلیت پرتاب از ساحل به دریا، سطح به سطح و سطح به هوا خواهیم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016