شنبه 10 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنگ‌پاي قزوين جناب احمدي‌نژاد، اين‌بار از ايلام و كردها چه مي‌خواهي؟! جنبش پرسيار

نظام جمهوري اسلامي در معرض مسئله‌ي بودن يا نبودن قرار گرفته است. بنابراين اين دوره از انتخابات مجلس، به قول اصول‌گرايان چه متدين و چه طيف ديگر، بسيار حساس و تاريخي خواهد بود. پس راهكارهاي برون‌رفت را بايستي يك بار ديگر و آن‌هم به خوبي بازبيني كرد. بعد از يك دوره رسيدگي، بالاخره آقاي احمدي‌نژاد حالا يا خود خودش يا با كمك مشاورانش بهترين متد را رفتن به مناطق زاگرس دانسته است.

پس ايشان و هيأت همراهشان به ايلام سفر نمودند. شعارها هميشگي بود اما اين‌بار اندكي كوبنده‌تر و حماسي‌تر: مردمان بسيار خون‌گرم، مرزبانان بسيار غيور و از اين جور حرف‌ها. احتمالا تا يك مدت ديگر نيز به كرمانشاه و سنندج و مهاباد و اروميه هم سري بزنند. اما چرا در اين مدت چهار بار به ايلام سفر كرد؟ اگر كمي اوضاع و احوال را بسنجيم، جواب را خواهيم يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نظام جمهوري اسلامي ايران بايد در مقابل تمام فشارهاي خارجي، به بن‌بست رسيدن سياست‌هاي خويش و تحريمات اقتصادي و بسياري ديگر از اين مسائل، با يك ترفند آخوندي از معركه جان سالم به‌در ببرد. بنابراين كشاندن مردم به پاي صندوق‌هاي رأي و اجراي نمايشي ديگر البته اين‌بار نه براي خود احمدي‌نژاد بلكه براي نوچه‌هايش، شايد روزنه‌اي را براي تنفس نظام باز نمايد. خب، پس مردم كرد ايلام سوژه‌ي مناسب‌اند. هم شيعه‌اند كه بايد آنها را با اين بهانه‌ي مذهبي از ديگر كردهاي شرق كردستان دور كرد و به حكومت مركزي نزديكشان نمود و هم بايستي چند پروژه‌ي اقتصادي شعاري را راست‌وريس كرد چرا كه فقر اقتصادي در اين مناطق بي‌داد مي‌كند و مردم ديگر اين وضع را نمي‌توانند تحمل كنند(علي‌رغم بزرگ‌ترين منابع زيرزميني نفت كه در آغوش اين سرزمين قرار دارد).

اما آقاي احمدي‌نژاد شما و امثالتان اولا با چه رويي به ميان اين مردم آمديد و ثانيا تا كي خواهان تداوم اين عوامفريبي‌ها هستيد؟ چه هنگام به فكر ملت مي‌افتيد؛ فقط در صورت در ريسك قرار گرفتن شما و نظام‌تان؟ بايد به شما گفت كه دست شما رو شده و به قول معروف «اين تو بميري‌ها از اون تو بميري‌ها نيست»! ملت كورد در ايلام و كرمانشاه چه لك، چه كلهر، چه فيلي و چه شيعه و چه يارسان، عطاي شماها را به لقايتان بخشيده‌اند و اين بار همراه و همگام با كردهاي ساير مناطق به نداي شما پاسخ منفي خواهند داد و انتخابات مجلس نهم را تحريم خواهند كرد تا ديگر مشروعيتي براي شما در اين مناطق باقي نماند. بنابراين سفر شما به ميان زاگرس‌نشينان جز زير سوال رفتن تمام عملكردهاي غلط و فاجعه‌بارتان چيز ديگري برايتان به ارمغان نخواهد آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016