چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس قوه قضاييه: پرونده متهمان اصلی فساد مالی اخير، هفته آينده به دادگاه می‌رود، ايسنا

رييس قوه قضاييه از ارسال پرونده متهمان اصلی فساد مالی اخير در هفته آينده به دادگاه خبر داد و گفت: تلاش‌های قوه قضاييه به مرحله‌ای رسيده که تحقيقات مقدماتی بخش عمده پرونده فساد مالی به اتمام رسيده و کيفرخواست تعدادی از متهمان هفته آينده به دادگاه خواهد رفت و دادگاه متهمان اصلی برگزار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملی لاريجانی در جلسه مسوولان عالی قضايی با اعلام اين خبر افزود: اميدواريم در اسرع وقت و با رعايت تمام موازين شرعی و قانونی احکام متهمان اين پرونده صادر شود.

رييس قوه قضاييه از آمادگی دستگاه قضايی برای برخورد جدی و سريع با اخلالگران نظام اقتصادی کشور برحسب وظايف قانونی دستگاه قضايی نيز خبر داد و با اعلام اين‌که «گرچه دولت تمام تلاش‌های خود را برای ايجاد ثبات در بازار اقتصادی انجام می دهد»، گفت: معيشت و رفاه مردم مسئله مهمی است که نمی‌توان بسادگی از کنار آن عبور کرد و اجازه داد که دلالانی به طمع سودهای کلان به وضعيت نظام اقتصادی دامن بزنند و دولت محترم نيز بايد با تدبير در ايجاد ثبات بازار اقتصادی اقدام نمايد و با برخورد قاطع با افراد سودجو به اين وضعيت سر و سامان بدهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آملی لاريجانی با تاکيد بر اين‌که وضعيت نظام اقتصادی و بويژه بازار طلا و ارز بايد در دو محور تدبير و برخورد ساماندهی شود، از قوه مجريه خواست اخلالگران نظام اقتصادی و بازار ارز و سکه کشور را برای برخورد قانونی به دستگاه قضايی معرفی کند ولی در عين حال تاکيد کرد: گرچه ما از دستگاه‌های اجرايی و امنيتی نيز می‌خواهيم که در اسرع وقت سودجويان و دلالان مخل در نظام اقتصادی را به قوه قضائيه معرفی کنند اما دستگاه قضايی در صورت کشف موارد فساد و اخلال منتظر اعلام هيچ دستگاهی نيز نمی‌ماند و برحسب وظيفه قانونی خود بشدت با اين اخلالگران خارج از نوبت، برخورد قضايی خواهد کرد.

رييس قوه قضائيه با طرح اين مساله که «دست داشتن مخالفان نظام جمهوری اسلامی در ايجاد تلاطم در نظام اقتصادی احتمال معقولی است» گفت: اخلال در نظام اقتصادی کشور جرمی است که ضرورت برخورد قاطع‌تری را می‌طلبد و ما اجازه نمی‌دهيم که عده‌ای برای ايجاد نااميدی در مردم به ايجاد تلاطم و بی‌ثباتی در نظام اقتصادی کشور بپردازند تا زندگی و معيشت مردم را تحت‌الشعاع خود قرار دهند و در مسير سرمايه‌گذاری سالم و معقول و مشروع هم سنگ‌اندازی کنند.

آملی لاريجانی در ادامه با اشاره به برگزاری سالم انتخابات مجلس شورای اسلامی و ابراز اطمينان نسبت به برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه گفت:‌ انتخابات نقطه قوت نظام اسلامی است؛ دشمنان نظام هم همواره به دنبال اين بوده و هستند که اين نقطه قوت را زيرسوال ببرند و کمرنگ کنند اما بحمدالله هربار نيز با شکست مواجه شده‌اند و مردم بصير ايران اسلامی حتی گاهی بصيرتر از مسئولان اجازه قدرت‌نمايی دشمنان و ايجاد ياس و نااميدی در مسير برگزاری انتخابات را نمی‌دهند.

رييس قوه قضاييه با اشاره به اين‌که ممکن است مردم اشکالات و انتقاداتی به قوای سه‌گانه کشور داشته باشند، تاکيد کرد: مردم ما با وجود اين‌که شايد انتقاداتی به مديران و دستگاه‌های اجرايی و قضايی و ساير دستگاه‌ها دارند اما معنی دوستی‌ها و دشمنی‌ها را می‌فهمند و دوست و دشمن را می‌شناسند و وقتی که مرزهای دوستی و دشمنی مشخص شد، آنگاه با قدرت وارد صحنه می‌شوند.

وی اظهار داشت: اين بار هم علی‌رغم تلاش دشمنان و فتنه‌گران داخلی و ضدانقلاب انشاءالله انتخابات با آرامش و آزادی کامل برگزار خواهد شد و مردم، دلسوزان و دوستداران نظام را برای دفاع از حقوق خود به مجلس خواهند فرستاد.

رييس قوه قضائيه به «عده معدودی که قصد دارند آرامش انتخابات را به تلاطم بيندازند: هشدار داد و گفت: قوه قضاييه با شدت با اخلالگران نظم و آرامش انتخابات برخورد خواهد کرد و مردم هم مطمئن باشند که در برخورد با جرايم انتخاباتی و فتنه‌گری‌ها در مسير انتخابات ترديد نخواهيم کرد و تمام دستگاه‌ها موظفند بر حسب وظايف قانونی خود از آرای مردم صيانت کنند.

وی هم‌چنين خطاب به برخی کشورهای غربی که تحليل‌های نادرستی از موقعيت سياسی کشور دارند، گفت: به کشورهای غربی توصيه می‌کنيم براساس آدرس‌های غلط از داخل و خارج کشور، تحليل‌های نادرست ارائه ندهند و دنباله‌رو عقب‌افتاده‌های سياسی نباشند و با تدبير و تحليل درست، قدرت واقعی ايران را درک کنند.

رييس دستگاه قضايی تاکيد کرد: غربی‌ها بايد درک کنند که شعار و اهداف ايران اسلامی، شعارها و اهدافی برحق و برپايه دفاع از مظلومان است و از اين روست که ايران هم اکنون در قلوب مردم جهان جای دارد و الگوی ملت‌های مظلوم دنياست و در حقيقت هيچ زمانی نظام جمهوری اسلامی ايران تا اين حد به لحاظ سياسی، نظامی و ساير جهات دارای استقرار و ثبات نبوده است.

وی در ابتدای جلسه با تسليت فرارسيدن اربعين حسينی گفت: اربعين حسينی بارديگر شعله‌های قيام بزرگ عاشورا را زنده می‌کند، شعله‌هايی که تا قيامت زنده و نورانی خواهد ماند.

رييس دستگاه قضايی با تاکيد براين‌که «عاشورا در قلوب مومنان همواره زنده است» گفت: هيچ قلم و زبانی نمی‌تواند عمق ارادت و دلبستگی مومنان پير و جوان و خردسال به قيام عاشورا را به تصوير کشد و بيان کند هرچند عمق ارادت و علاقه به اهل بيت (ع) برای غربی‌ها قابل درک نيست چون با هيچ ملاک و معيار مادی در اين دنيا نمی‌توان اين مسئله را سنجيد.

آملی لاريجانی گفت:‌ آمريکايی‌ها سال‌ها در عراق حضور داشتند اما هيچ‌گاه نتوانستند عزت و عظمت عاشورايی مسلمانان و مومنان عراق را درک کنند و نمی‌توانند درک کنند که چگونه ارادتمندان به عاشورا همواره با عزت زندگی خواهند کرد و عزتمندانه از دنيا خواهند رفت.

رييس قوه قضاييه عشق به ائمه اطهار (ع) را ميزان و ملاک حرکت و زندگی مومنان برشمرد و با اشاره به رواياتی در باب جايگاه والای ائمه در «ارض و سماوات» تاکيد کرد: ‌مطابق آنچه در روايات بر آن تاکيد شده نور امام (ع) در قلوب مومنان نورانی‌تر از خورشيد است و اميدواريم قلوب مومنان تا قيام قيامت از خورشيد تابان ائمه‌اطهار (ع) منور و مصفا شود.

بر اساس اين گزارش،‌ در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالی قضايی که مسئولان سازمان پدافند غيرعامل کشور هم حضور داشتند، نحوه اجرای پدافند غيرعامل و تسريع کاربرد آن در قوه قضاييه و دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016