سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير امور خارجه: حرف جديدی در پيام اوباما نيامده است، عذرخواهی آمانو فايده ندارد، مهر

وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران با بيان اينکه موضوع جديدی در نامه باراک اوباما به ايران نيامده است، گفت: در اين نامه فقط در ارتباط با برخی از مسايل صحبت شده است ضمن آنکه در گذشته نيز شاهد ارسال چنين نامه‌هايی بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی وزير امور خارجه امروز سه شنبه در حاشيه مراسم يادبود شهدای صنعت هسته‌ای کشور در جمع خبرنگاران درباره ارسال پيام باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به مقام معظم رهبری گفت: در اين پيام به موضوع جديدی اشاره نشده است ضمنا در گذشته اين پيام ها فرستاده می‌شد. البته در اين پيام در ارتباط با برخی از مسايل صحبت شده است.

وی در ادامه گفت: ايران به عنوان کشوری که متعهد به تعهدات بين‌المللی است همواره اعلام کرده که لنگرگاه ثبات در منطقه و جهان است و بيش از هر کشور ديگری به دنبال تامين امنيت خليج فارس است.

وزير امور خارجه با بيان اينکه امنيت خليج فارس امنيت جمعی است تصريح کرد: کسی حق ندارد خارج از اين منطقه تشخيص دهد که چه کشوری می‌تواند از منابع خليج فارس استفاده کند و حق استفاده از اين منابع را نداشته باشد.

صالحی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران همواره در جهت حفظ امنيت خليج فارس عمل کرده و همچنان عمل خواهد کرد.

صالحی همچنين با يادآوری اينکه ايران به همان ميزان که به تعهدات بين‌المللی پايبند است از حقوق ملت نيز دفاع خواهد کرد، گفت: هيچگاه اجازه نخواهيم داد به حقوق ملت خدشه‌ای وارد شود.

وزير امور خارجه کشورمان در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره ادامه مذاکرات ايران با ۱+۵ افزود: آقای جليلی در نامه‌ای به خانم اشتون آمادگی ايران را برای مذاکره با گروه ۱+۵ اعلام کرده بود. ما همواره آماده مذاکره هستيم اما ‌آنها در بعضی از مواقع شرايطی را مطرح می‌کنند.

وی با اعلام اينکه در آينده نه چندان دور اين مذاکرات برگزار خواهد شد، در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص اينکه مذاکرات ايران با ۱+۵ چه زمانی برگزار می‌شود ، گفت: هنوز زمان مشخصی تعيين نشده است و آقای جليلی در حال رايزنی برای تعيين زمان مذاکره هستند.

از وزير امور خارجه سئوال شد چرا آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اطلاعات دانشمندان را در اختيار سرويس‌های بيگانه قرار می دهد که وی در پاسخ گفت: آژانس بين‌المللی انرژی اتمی طبق اساسنامه خود حق ندارد اطلاعات مربوط به کشورهای عضو را در اختيار ديگران قرار دهد اما متاسفانه آژانس نسبت به اين امر درست عمل نکرده است.

صالحی گفت: آقای آمانو عذرخواهی کردند اما اين عذرخواهی فايده‌ای ندارد بايد اقدام جدی در آژانس صورت گيرد.

وی اطلاعات کشورهای عضو در آژانس را اطلاعات ملی دانست و گفت: فقط آژانس می تواند اين اطلاعات را در اختيار داشته باشد و نبايد آن را در اختيار ديگران قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016