پنجشنبه 6 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش ايران برای منفجر کردن پل ملک فهد بين بحرين و سعودی، العربيه

منامه – محمد العرب ، العربيه. نت
العربيه . نت به اطلاعات تازه ای در مورد تلاش ايران برای منفجر کردن پل ملک فهد بين سعودی و بحرين دست يافته است.

بر اساس اطلاعات وارده افرادی که در بحرين با نام " گروهک ايرانی " يا " حزب الله بحرين " شناخته می شوند در سوريه آموزش نظامی ديده بودند و قرار بود در ايران آموزش بيشتری ببينند.

منابع مطلع تاکيد کردند سفر اين افراد به ايران به تاريخ ۱۲-۲-۲۰۱۲ موکول شد اما پيش از اين سفر در قطر بازداشت و به بحرين تحويل داده شدند. دستگاه قضايی بحرين از قطر خواست گزارشی در مورد چگونگی دستگيری اين افراد که ۸ نفر بودند در اختيار آن قرار دهد. هنوز سه تن از افراد اين گروه که همه آنها بحرينی هستند فراری هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منابع افزودند چند متهم سعودی تسهيلات لازم از جمله مسکن ، وسيله نقليه و وسايل ارتباطی هنگام حضور اين افراد در خاک اين کشور در اختيار آنها قرار داده بودند.

العربيه. نت به اطلاعاتی دست يافته است که نشان می دهد از افراد اين گروهک چند طرح و دستنوشته حاوی شيوه ساختن بمب و همچنين مقداری پول ايرانی به تومان و دلار آمريکايی کشف شده است.

بر اساس اين گزارش افراد گروهک مذکور در سوريه برای منفجر کردن ساختمان ها و انجام ترور آموزش نظامی ديده بودند و قرار بود اين افراد به ايران منتقل شوند تا آموزش فشرده ببينند و توسط يک روحانی به نام " اسد قصير " به فتوايی با مضمون جهاد دفاعی برگرفته از خطبه های آيت الله خامنه ای دست يابند.

بر اساس تاکيد منابع العربيه ليستی که اين افراد برای ترور تهيه کرده بودند شامل چندين روزنامه نگار بحرينی ، نمايندگان پارلمان و مجلس شورا بود و بليط های پرواز آنها توسط يک شرکت هواپيمايی لبنانی مرتبط با ايران تهيه شده بود.

اين گزارش تاکيد کرده است دو تن از افراد فراری اين گروهک عبدالرؤوف الشايب از رهبران جنبش " احرار " و ديگری علی مشيمع فرزند رهبر جنبش " حق " از تشکل های غيرقانونی در بحرين هستند.

بر اساس گزارش برخی منابع مطبوعاتی چند تن از اتباع کويت از جمله محمود حيدر نماينده سابق پارلمان اين کشور به اين افراد کمک مالی می کردند.

اطلاعات وارده حاکی است اين افراد مکالمات طولانی با لبنان و سوريه انجام داده بودند و در اين مکالمات به صورت رمزی نام چند شهر و آيه قرآنی را بر زبان آورده بودند.

وزارت کشور بحرين تاکيد کرده بود افراد به درخواست رسمی دستگاه امنيتی قطر توقيف شدند.

چهار تن از اين افراد که از خاک سعودی وارد قطر شده بودند در اين کشور بازداشت شدند و سپس به بحرين تحويل داده شدند و نفر پنجم نيز در بحرين دستگير شد. اين افراد به اتهام تلاش برای خرابکاری بازداشت شدند.

وزارت کشور بحرين افزود :" هنگام بازرسی گمرکی از خودرويی که افراد گروهک از آن استفاده می کردند برخی اسناد و اطلاعات مهم امنيتی ضبط شد. همچنين جزئيات برخی تاسيسات ، رزرو پرواز به سوريه و همچنين مقداری پول به تومان ايرانی و دلار آمريکايی به همراه آنها پيدا شد."

اين وزارتحانه تاکيد کرد :" دستگاه امنيتی قطر اين افراد را بازپرسی کرده بود و در اعرافات خود اعلام کردند با تحريک ديگران به شکل غيرقانونی خاک بحرين را ترک کرده بودند تا پس از قطر به سوريه و سپس به ايران سفر کنند. آنها قرار بود برای انجام عمليات عليه تاسيسات زيربنائی بحرين يک گروهک تروريستی تشکيل دهند."

وزارت کشور بحرين تاکيد کرد اقدام قضايی لازم با اين افراد انجام شده است و اشياء توقيف شده به همراه آنها در اختيار اين وزارتخانه قرار گرفت.

گزارش افزود " تحقيق اوليه دستگاه امنيتی قطر نشان می دهد افراد اين گروهک برای انجام عمليات تروريستی عليه تاسيسات زيربنائی ، ترور شخصيت های بحرينی ، منفجر کردن پل ملک فهد بين بحرين و سعودی ، وزات کشور بحرين و سفارت سعودی در منامه برنامه ريزی کرده بودند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016