دوشنبه 10 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی، وزير امور خارجه: اروپا و آمريکا سياست تعامل را جايگزين تحريم کنند، ايرنا


آديس آبابا - وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران که برای شرکت در اجلاس سران اتحاديه آفريقا در اتيوپی در منطقه شاخ آفريقا به سر می برد، در حاشيه اين اجلاس در توصيه به مقامات اتحاديه اروپا و آمريکا از آنان خواست که سياست تعامل با ايران را جايگزين تحريم کنند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اعزامی ايرنا، 'علی اکبر صالحی' در گفت و گو با شبکه تلويزيونی تی آر تی ترکيه خطاب به اتحاديه اروپا که اخيرا در دنباله روی از آمريکا، تحريم های نفتی و بانکی عليه کشورمان وضع کرده است گفت: توصيه من به اروپايی ها و البته آمريکايی ها اين است که سياست تعامل با ايران را جايگزين تحريم کنند.

وزير امور خارجه ايران اظهار داشت: اگر اروپايی ها و آمريکا سياست تعامل با ايران را پيشه کنند خواهند ديد که ايران نيز چگونه به تعامل با آنان خواهد پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالحی با بيان اينکه ايران می تواند يک شريک قابل اعتماد برای اتحاديه اروپا باشد گفت: زمانی که به عنوان وزير امور خارجه ايران منصوب شدم به صراحت و آشکارا اعلام کردم که اولويت اول من در سياست خارجی اتحاديه اروپا است و اعلام کردم که خواستار بهترين روابط با اروپا هستم.

وزير امور خارجه کشورمان با اشاره نزديک بودن ايران و اروپا از نظر جغرافيايی گفت: در صورتی که ترکيه به اتحاديه اروپا بپيوندد، ايران يکی از بزرگترين همسايگان اين اتحاديه خواهد بود.

صالحی با اشاره به تحريم ها اخير اتحاديه اروپا عليه ايران گفت: ايران از بيش از سه دهه گذشته تحت تحريم بوده است و داستان تحريم ها داستان تازه ای نيست.

وی با بيان اينکه تحريم ها نخواهد توانست مشکلات جدی برای ايران ايجاد کند و ملت ايران از تحريم ها با پيروزی عبور خواهد کرد، درعين حال تصريح کرد: البته ما از تحريم استقبال نمی کنيم و اميدواريم که اروپايی ها سرعقل بيايند و رفتار عاقلانه تری در قبال ايران در پيش گيرند.

ايجاد فضای جديد در موضوع هسته ای ايران

وزير امور خارجه در پاسخ به سووالی درباره سفر جاری هيات عالی آژانس بين المللی انرژی اتمی به ايران گفت: مسايلی چون طرح گام به گام روسيه ، سفر هيات آژانس به تهران و گفت و گوهای آتی با گروه۱+۵ در آينده نزديک در مجموع فضای جديدی را در موضوع هسته ای ايران ايجاد کرده است.

ماموريت سه روزه هيات آژانس بين المللی انرژی اتمی قابل تمديد است

صالحی تاکيد کرد: نسبت به نتايج سفر هيات عالی آژانس بين المللی انرژی اتمی به ايران بسيار خوش بين هستم.

وزير امور خارجه گفت که مدت ماموريت هيات آژانس به ايران سه روز است که در صورت تمايل آنها قابل تمديد است.

هيات عاليرتبه آژانس بين المللی انرژی اتمی بامداد يکشنبه ازطريق فرودگاه بين المللی امام خمينی(ره) تهران وارد ايران شدند.

'هرمان ناکارتس' معاون مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی، رياست اين هيات را بر عهده دارد و 'رافائل گروسی' دستيار و مشاور ارشد 'يوکيو آمانو' مديرکل آژانس اين هيات را همراهی می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016