جمعه 14 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل: بنا نيست عرصه انتخابات به صحنه کشمکش اسم‌ها بدل شود، ایسنا

يك عضو کميته منتخب جبهه متحد اصولگرايان با بيان اين‌که «اختلاف ديدگاه و سليقه بين دو گروه اصولگرايان مبنا و زمينه‌ساز هيچ کشمکشي در انتخابات مجلس نيست» گفت: بنا نداريم عرصه انتخابات مجلس را به ميدان کشمکش اسم‌ها بدل کنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، غلامعلي حدادعادل در همايش اصولگرايان استان فارس اظهار کرد: در ميان اصولگرايان کساني وجود دارند كه هم جبهه پايداري و هم جبهه متحد اصولگرايان خواهان حضورشان هستند، افرادي مانند دکتر لنکراني.

وي با تاکيد بر اين‌که «تلاش اصولگرايان حفظ وحدت در همه صحنه‌ها و شرايط بوده و هست» گفت: در انتخابات مجلس هم تلاش خواهيم کرد تا تعدادي کانديداي مشترک در ليست هر دو گروه حضور داشته باشند.

حدادعادل با بيان اين‌که «همه استان‌ها به حتم کانديداهاي مشترکي در ليست جبهه پايداري و متحد اصولگرايان خواهند داشت» خاطرنشان کرد: در ليست تهران هم تلاش براي ارايه ليستي واحد است.

وي ابراز اميدواري کرد که تمام اختلاف نظر و سليقه‌ها به حداقل ممکن کاهش يابد و دعوت از آيت‌الله مهدوي‌کني را در همين راستا عنوان و تصريح کرد: قطعا به سکوت برخي آقايان در مقابل فتنه و عوامل آن انتقاد داشته و داريم اما اولويت، دستيابي به وحدت حداکثري است.

حدادعادل به نقش غيرقابل انکار آقايان آيت‌الله يزدي و آيت الله مهدوي‌کني در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي اشاره و تاکيد کرد: بايد توجه داشت که آقايان مورد اعتماد رهبري هستند.

اين عضو کميته منتخب جبهه متحد اصولگرايان با يادآوري اين‌که در مورد سکوت کنندگان مقابل جريان فتنه قائل به درجه‌بندي هستيم، در خصوص موضع اين جبهه نسبت به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تصريح کرد: نظر جبهه متحد اصولگرايان همان نظر مقام معظم رهبري بوده و اعتقاد داريم بايد حرمت پيشکسوتان انقلاب حفظ شود.

وي در عين حال گفت: البته فراموش نکنيم که ايشان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند.

وي با بيان اين‌که «دولت وجود جرياني خاص را صريحا رد مي‌کند» قضاوت در اين خصوص را به مردم با بصيرت واگذار و اضافه کرد: بي ترديد بصيرت مردم بسياري از مشکلات را مرتفع مي‌کند.

وي ادامه داد: اگر مقام معظم رهبري نام شخص يا گروهي را مشخصا نمي‌برند، دليل بر نبود آن نيست بلکه اعتقاد اين است که با هر موضوع بايد متناسب با وزن آن مواجه شد و از افراط و تفريط پرهيز کرد.

حدادعادل همچنين گفت: سران فتنه که در حصر خانگي هستند و وابستگان آنان هم در مقابل مردم با بصيرت ايران محکوم به سکوت خواهند بود، بايد به مردم و بصيرت مردم اعتماد کنند.

وي با تاکيد بر اين‌که «ايران اسلامي هم اينک به يک الگوي بي بديل در جهان بدل شده است» رعايت اخلاق اسلامي و قانون در عرصه انتخابات را يک ضرورت توصيف و خاطرنشان کرد: دولت بايد در راستاي برگزاري انتخاباتي سالم تلاش کند، که حتما اينگونه خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو کميته منتخب جبهه متحد اصولگرايان از سکوت اخير دولت در خصوص وضعيت اقتصادي کشور انتقاد و تشکيل گروه کارشناسي از سوي دولت را زمينه ساز ثبات ارزيابي کرد.

حدادعادل به مردم توصيه کرد كه افرادي متدين را به عنوان نماينده خود در مجلس انتخاب کنند و گفت: امروز با 15 سال پيش تفاوت فراواني دارد، حساسيت‌ها امروز بيشتر شده و رويدادهاي ايران جنبه بين‌المللي پيدا کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016