جمعه 28 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد : بمب اتم باید از مناسبات سیاسی جهان امروز كنار برود، ایرنا

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' این مطلب را در نشست مطبوعاتی مشترك با همتایان پاكستانی و افغان خود و در پاسخ به سووال یك خبرنگار پاكستانی مطرح كرد.

این خبرنگار پاكستانی از احمدی نژاد پرسید با توجه به اینكه پاكستان و هند هر دو قدرت اتمی در منطقه هستند آیا از نظر شما این موضوع یك دیدگاه دو گانه را از سوی نهادهای بین المللی در خصوص موضوع هسته ای ایران مطرح می كند؟

احمدی نژاد در ادامه پاسخ به این سووال گفت: بمب اتم برای كسی برتری نمی آورد و قابلیت استفاده ندارد.

وی افزود: بنابراین ما روابط خود با دولت ها و ملت ها را فراتر از بمب و سیاست های مقطعی تعیین می كنیم.

احمدی نژاد تصریح كرد: روابط عمیق ما با دولت و ملت پاكستان به خاطر بمب و حتی به خاطرمسایل اقتصادی نیست بلكه پایه روابط ما روابط انسانی و تاریخی و فرهنگی بین دو ملت است و هم این است كه آینده را خواهد ساخت.

احمدی نژاد افزود: اهمیت پاكستان نه به خاطر بمب آن بلكه به خاطر فرهنگ و تمدن آن است و این است كه پاكستان را در تاریخ حفظ می كند.

وی ادامه داد: حذف زورگویی از مناسبات سیاسی جهان و گسترش صلح و برادری هدف مشترك هرسه كشور و ملت های ایران، پاكستان وافغانستان است و ما به پیروزهای بزرگ در آینده امید و اطمینان داریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** هیچ مشكل ریشه ای بین ملت های منطقه وجود ندارد

رییس جمهوری در بخشی دیگری از سخنانش با تاكید بر اینكه هیچ مشكل ریشه ای بین ملت های منطقه وجود ندارد، گفت: همه مشكلات و مسایل از آن سوی مرزهای منطقه می آید.

احمدی نژاد درادامه گفت: همه ملت های منطقه می دانند كه ریشه مشكلات آنها در داخل منطقه نیست بلكه به منطقه تحمیل شده و ریشه فرا منطقه ای دارد.

وی افزود: كسانی كه می خواهند بر جهان مسلط شوند به دنبال آن هستند كه با ایجاد مشكلات در منطقه ما و سایر مناطق جهان به اهداف سلطه جویانه خود برسند.

رییس جمهوری تاكید كرد: آنها نمی خواهند اجازه بدهند كه ما پیشرفت كنیم و به دنبال آن هستند كه ما همیشه نیازمند به آنها باشیم.

احمدی نژاد با بیان اینكه باید با همدلی كنار هم باشیم تا پیشرفت و توسعه بیابیم، اظهار داشت: امروز بدخواهان منطقه ما، آشكارا با حضور نظامی بر امورداخلی منطقه ما دخالت می كنند.

** مسایل منطقه راه حل منطقه ای دارد

احمدی نژاد در ادامه تاكید كرد: معتقدم مسایل منطقه راه حل منطقه ای دارد و این نشست سه جانبه نیز برای همین منظور برگزار شده است و امروز یك اراده خیلی قوی بین سه كشور برای رسیدن به این اهداف وجود دارد.

**كابل میزبان چهارمین نشست سه جانبه سران ایران، پاكستان و افغانستان

احمدی نژاد دراین كنفرانس با اعلام این خبركه كابل میزبان چهارمین اجلاس سه جانبه سران سه كشور یاد شده خواهد بود، گفت: در دو نشست قبلی در تهران مقدمات كار فراهم شد و در اجلاس امروز اسلام آباد ، ما وارد مرحله اقدام شدیم.

رییس جمهوری تاكید كرد: ما مصمم هستیم در جهت حل مشكلات و مسایل منطقه حركت كنیم و فرصت دخالت را از دیگران بگیریم و فرصت پیشرفت را برای ملت های خود بیش از گذشته فراهم كنیم.

احمدی نژاد با بیان اینكه ما كشورهای منطقه همه امكانات و منابع را برای پیشرفت در اختیار داریم، اظهار داشت: جلسات ما دراین سفر در فضای كاملا برادرانه و دوستانه برگزار شد و هر سه مصمم هستیم در جهت پیشرفت و حل مسایل حركت كنیم.

رییس جمهور همچنین به امضای بیانیه مشترك در پایان این اجلاس سه جانبه اشاره كرد و آن را نشانگر اراده دولت ها و ملت ها برای حل مشكلات و غلبه بر مسایل منطقه دانست.

احمدی نژاد در پایان سخنان خود در این نشست مطبوعاتی ضمن تشكر از مقامات عالی پاكستان به خاطر حسن استقبال آنها و برنامه ریزی اجلاس، از ملت پاكستان نیز قدردانی كرد و گفت: مردم پاكستان می دانند كه جایگاه همه آنها در قلب همه مردم ایران و قلب بنده به عنوان نماینده مردم ایران است.

رییس جمهور گفت: علاقه داشتم كه در این سفر فرصتی برای زیارت اقشار مختلف مردم پاكستان فراهم شود اما سفر بسیار فشرده بود و امیدوارم در یك سفر دوجانبه در خدمت مردم عزیز پاكستان باشم.

بنابراین گزارش، رییس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز اسلام آباد را به مقصد تهران ترك خواهد كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016