جمعه 5 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاریجانی: اختلافات داخلی سم مهلک برای کشور است، مهر

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اغلب اختلافات داخلی، اختلاف سلیقه است، آن را سم مهلکی برای کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در جمع ورزشکاران قمی در مسجد المهدی(ع) در سخنانی گفت: امروز انقلاب اسلامی بیش از گذشته نیازمند مجاهدت و پشتکار است و امروز با تجربیات زیاد ملت ایران ظرفیت بزرگی برای جهان به وجود آمده و مردم ایران مسئولیت بزرگی دارند.

وی تأکید کرد: بسیاری از کشورهای منطقه نگاهشان به رفتار و کردار ملت ایران است تا ببینند نسبت مردم با حکومت چگونه است و پیشرفت‌های علمی آنان چگونه بوده است و امروز بیش از گذشته چشم ملت‌ها به ایران است که چگونه اراده خود را در مقابل این همه فشار‌های دشمنان حاکم کرده است.

مسئولیت دشوار ملت ایران

وی افزود: ما امروز مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش داریم و باید برای پیشرفت و آبادانی کشور مجاهدت کرد اگر زمانی برای دفاع مقدس فداکاری می کردیم امروز برای رسیدن به پیشرفت باید مجاهدت کنیم و این هم برای ملت ایران سرافرازی دارد هم در منطقه تحرک ایجاد می کند.

وی با اشاره به حضورش در کنفرانسی در اندونزی اظهار داشت: امروز بسیاری از جوجه دیکتاتورهای آمریکایی در منطقه از بین رفته و شرایط به کلی عوض شده است؛ چند نفر از مسئولان کشورهای اسلامی به ما می گفتند شما 33 سال قبل این کار را شروع کردید و شما پیشرو بودید و مردم منطقه دیر متوجه شدند که این حرف برای ما افتخار است؛ ممکن است عده ای بگویند تعارف دیپلماتیک بوده اما حرفی دیپلماتیک هم نیست زیرا در عرصه سیاست کسی تلاش نمی کند دیگران را بالا ببرد و وقتی این موضوع را بیان می کنند که عیان شده است.

نماینده مردم قم در مجلس هشتم بیان داشت: برخی فشارها و حرفهای تهدیدآمیز دشمنان برای سد کردن امیدواری مردم منطقه به ایران است و این شرایط می‌طلبد فرصت را از دست ندهیم و در این پیچ تاریخی به خوبی عمل کنیم.

لاریجانی عنوان کرد: در اولین گام باید شرایط داخلی وحدت آمیز و ملت ایران ید واحده باشد؛ اختلافات کاملا مضر و سم مهلک برای شرایط ایران است که بیشتر این اختلافات هم اختلاف سلیقه است و هیچ مبنای فکری هم ندارد و گاهی آنقدر حاشیه‌ای است که ارزش مطرح کردن ندارد.

نباید از مسائل اصلی غفلت شود

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید از مسائل اصلی غفلت نشود و به حاشیه نپردازیم تاکید کرد: در درجه بعد باید در عرصه هایی که توانمندی ما را بیشتر نشان می دهد سرمایه گذاری بیشتری بکنیم؛ برای غربی‌ها مهم است که کشور بزرگی مانند ایران با این همه منابع و نیروی انسانی و افراد متخصص در مقابل غرب و آمریکا بایستد و نخواسته نوکر دیگران باشد؛ الان یک بخشدار دورافتاده در کشور ما نسبت به آمریکا انتقاد و اظهار نظر می کند اما یک ملوک در کشورهای منطقه جرات انتقاد از وزارت خارجه آمریکا را ندارند و این نشان دهنده استقلال واقعی سیاسی است و جوانان ما نمی ترسند و پای آرمانهای خود می ایستند.

لاریجانی تصریح کرد: همان جایی که آنها نگران هستند ما باید همان جا سرمایه گذاری کنیم ؛ آنها نگران جهش اقتصادی ما هستند؛ نگران هستند که ما با آرمان های انقلاب پیش می رویم ما باید در همین جا سرمایه گذاری کنیم.

حمایت از مظلومان بالابرنده قدرت نظام است

وی افزود: آنها نگران حمایت ما از فلسطین و لبنان هستند باید در همین جا سرمایه گذاری کنیم؛ قدرت نظام ما در این است که از مظلومان دفاع کند و تصور نشود اگر نسبت به مردم مظلوم بی خیال باشیم نظام ما قدرتمند می‌شود؛ این حرف‌های پوچی که برخی در سالهای قبل درباره لبنان و فلسطین می‌زدند از روی نادانی و جهالت بود و این طور نیست؛ اما اگر ما از مظلوم حمایت کردیم در این صورت خداوند هم از ما حمایت خواهد کرد و عالم حساب و کتابی دارد و قدرت نظام در حمایت از مظلومان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دیکتاتورهای منطقه سفلگان سیاست هستند

لاریجانی عنوان کرد: این طور نیست که برخی کشورهای منطقه برای خود پول و کاخی بهم زده اند نسبت به مظلومان بی خیال هستند و امر بر آنان مشتبه شده و نسخه برای دنیای اسلام و اداره منطقه می پیچند؛ اینها چیزی نیستند سفلگان سیاست هستند ممکن است هواپیما داشته باشند اما چیزی در صحنه سیاست به حساب نمی آیند و گاهی باعث خنده می شوند.

وی ادامه داد: یکی از کشورهای منطقه که این روزها برای سوریه دلسوزی می کند وضعش فضاحت آور است که خودش مجلس در کشورش ندارد و یک مجلس الکی درست کرده اند و شاه نماینده نصب می کند؛ زمان اینها گذشته و بیخود دارند دست و پا می زنند.

ملت ایران از اخمها نمی ترسد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرفهای لطیف و ظاهری اوباما گفت: نباید گول حرفهای لطیف و لطافت آنها را بخوریم؛ اراده آنها شکستن ملت ایران است؛ رفتار اوباما تلخ تر از قبلی ها بود البته او کاری از پیش نمی برد و با ملت سختی طرف است زیرا ملت ایران ملتی نیست که با چهارتا اخم اینها جا بزند.

وی با بیان اینکه ایجاد یاس در داخل از دیگر ترفندهای آنان است اضافه کرد: در این مدت چند ماه مستمرا حرفهای مایوس کننده را در فضای جامعه پمپاژ کردند؛ ما نمی گوئیم در کشور مشکلات نیست؛ هست و باید هم حل شود اما مهم این است که مسئولان کشور دلسوز ملت هستند و از خود ملتند و مردم هر وقت آنان را نخواهند آنان را کنار خواهند زد حتی رهبری نیز در کشور با نظر مردم توسط مجلس خبرگان انتخاب می شود.

دشمنان نمی توانند با اراده ملت ایران بازی کنند

لاریجانی بیان داشت: در این انتخابات هم برخی فکر کردند شرکت نکنند حادثه مهمی رخ می دهد اشتباه کردند ملت ایران راهش را فهمیده است و پای آرمانهایش ایستاده است؛ همه نمایندگان را مردم انتخاب می کنند و آنها با این پمپاژ یاس می خواهند مردم را مایوس کنند تا فشارها را بیشتر کنند و مردم باید با حضور پرشور در انتخابات پاسخ محکمی به آنها بدهند که بدانند با اراده ملت ایران نمی توانند بازی کنند.

وی اظهار داشت: این مهمترین مسئله‌ای است که امروز می‌تواند پاسخگوی رفتارهای خبیثانه دشمنان باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016